۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین دولت سیزدهم در اصلاح اقتصاد کشور شجاعانه عمل می‌کند
کد خبر: ۳۵۷۸۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۶ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس:

دولت سیزدهم در اصلاح اقتصاد کشور شجاعانه عمل می‌کند/ رفتار دولت قبل مردم‌فریب بود

روح‌الله عباس‌پور گفت: جراحی اقتصادی کشور سبب بروز برخی نارضایتی‌ها شده؛ دولت سیزدهم دست به اقدامی شجاعانه زده و تمامی این اقدامات به مصلحت مردم و کشور است.

دولت سیزدهم در اصلاح اقتصاد کشور شجاعانه عمل می‌کند

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به طرح اصلاح یارانه‌ها اظهار کرد: این طرح جزو اولویت‌های اقتصادی کشور است که دولت نسبت به آن اهتمام داشته و با این اقدام شجاعانه دولت موافقیم.

وی افزود: در دولت‌های گذشته با وجود اینکه دولتمردان به ضعف شرایط اقتصادی ایران اذعان داشتند اما برای حل این موضوع اراده‌ای نداشته و رفتارهای دوگانه از خود نشان می‌دادند اما در دولت سیزدهم جراحی اقتصادی شکل گرفت.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس عنوان کرد: ممکن است در شرایط فعلی برخی نارضایتی‌ها در بین مردم نسبت به اقدام کنونی دولت مبنی بر جراحی اقتصادی وجود داشته باشد اما واقعیت‌ها آن چیزی نیست که توسط مخالفین در بوق‌وکرنا می‌‌شود، در تمامی اقدامات منافع مردم مدنظر است.

اصلاح قیمت یارانه بنزین میزان قاچاق آن را کاهش می‌دهد

عباسپور یادآور شد: دولت به منظور مدیریت بهینه یارانه‌ها در حوزه‌های مختلف بنزین، آرد و نان، طرح آزادسازی یارانه‌ها را اجرا کرد که این اقدام آثار مثبت بسیاری بر اقتصاد کشور دارد که کاهش قاچاق، رانت‌خواری و حفظ منابع ملی تنها بخشی از مزایای آن است.

وی دولت رئیسی در جراحی اقتصادی منافع جامعه را در نظرگرفته است؛ ادامه داد: در گذشته یارانه به نام دهک‌های پائین ولی به کام سرمایه‌گذاران بود که شرایط اقتصادی را برای مردم سخت‌تر می‌کرد.

منشا گرانی‌ها تنها مربوط به دولت نیست

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس عنوان کرد: مصرف انرژی در ایران با مصرف انرژی در کشورهای اروپایی و چین برابری می‌کند و چنین شرایطی برای کشورمان ایده‌آل نبوده است، با این وجود دولت‌ها نسبت به حل آن اقدامی نکردند.

وی تصریح کرد: به تعبیری جراحی همراه با درد و خون‌ریزی است اما انجام آن ضرورت ادامه حیات یک بیمار است؛ بنابراین دولت رئیسی اقدام مناسبی را انجام داده و مردم و مجلس باید در این مسیر او را همراهی کنند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس یادآور شد: گاهی جریان‌های سیاسی و رسانه‌های بیگانه به گرانی دامن می‌زنند اما این گرانی‌ها تنها به اقدام دولت مربوط نمی‌شود بلکه بخش عمده آن برگرفته از فساد، رانت و تورم جهانی است.

عباسپور اذعان کرد: معتقدم به منظور افزایش قدرت خرید مردم، دولت باید قیمت‌ها را آزاد کرده و حقوق‌ دهک‌های پائین را افزایش دهد و از آنها حمایت کند.

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها بر روند تولید ابراز کرد: این امر تاثیر مثبتی می‌تواند داشته باشد؛ هرچند در نگاه اول شاید تهیه مواد اولیه برای تولیدکننده گران باشد اما سود محصولات آنها در بازار تأمین می‌شود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس در پایان گفت: در قالب فرمایشات رهبری مجلس در اجرای طرح‌های مختلف از جمله آزادسازی یارانه‌ها همراه دولت بوده و معتقدیم منافع مردم در گرو جراحی اقتصادی است.

انتهای پیام/4006

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان