۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش قیمت شوینده‌ها مجاز نیست
کد خبر: ۳۵۷۸۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۸ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صمت استان قزوین:

افزایش قیمت شوینده‌ها مجاز نیست

عزیزالله افضلی گفت: باوجود اینکه پیگیر صحت افزایش ۲۵ درصدی قیمت پودر شوینده از وزارت خانه هستیم ولی ابلاغ رسمی در این زمینه نداشته‌ایم.

افزایش قیمت شوینده‌ها مجاز نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ عزیزالله افضلی ظهر امروز (یکشنبه) در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به ۲۲۰ واحد تولیدی شوینده فعال در سطح کشور اظهار کرد: ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی مشمول ۱۵ واحد بزرگ هستند که ۷ مورد آنها از قبیل واحدهای تولی پرس، پاکشوما، پاکنام، فارکوشیمی، فیروز، سمبل شیمی در استان قزوین حضور دارند.

وی افزود: سالانه ۲ میلیون تن شوینده در کشور تولید می‌شود که قزوین ۶۰ درصد از آن را تامین می‌کند و همچنین در زمینه تولید پودر‌های شوینده نیز رتبه اول کشور را دارد.

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه انجمن واحدهای تولید شوینده درخواست افزایش قیمت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور داشته‌اند، گفت: اگرچه عرضه انواع شوینده با نرخ جدید و بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف است اما ارائه جدول قیمت‌های جدید باعث التهاب کاذب در بازار شده است.

تامین ۶۰ درصد از شوینده‌های کشور توسط قزوین 

این مسئول با اشاره به افزایش تقاضای مردم ادامه داد: باوجود اینکه پیگیر صحت افزایش ۲۵ درصدی قیمت پودر شوینده از وزارت خانه هستیم ولی ابلاغ رسمی در این زمینه نداشته‌ایم.

افضلی درباره ثبات قیمت آرد بیان کرد: با توجه به ثبات نرخ آرد هر شخصی در این خصوص تخلف کند ابتدا سهمیه اش قطع و در صورت تکرار تخلف برای ابطال مجوز متخلفان اقدام خواهد شد.

وی در پایان گفت: اکنون در حال بررسی علت تعطیلی ۳۰ واحد نانوایی در روز جمعه هفته گذشته هستیم تا با موارد تخلف برخورد کنیم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان