۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین محکومیت ۵۰میلیاردی برای محتکران اقلام اساسی در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۷۸۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۸ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبر داد

محکومیت ۵۰میلیاردی برای محتکران اقلام اساسی در استان قزوین/ پلمپ ۱۹ نانوایی متخلف

علیرضا حسن پور گفت: ۲۳ مورد پرونده احتکار در استان تشکیل شد که ۱۶ مورد رسیدگی و بیش از ۵۰ میلیارد تومان جریمه برای متخلفان صادر شد.

محکومیت ۵۰میلیاردی برای محتکران اقلام اساسی در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ علیرضا حسن پور ظهر یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین با اشاره به گذشت ۲۰ روز از طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه در کشور افزود اظهار کرد: طی این مدت با همکاری مراجع نظارتی به ویژه سازمان صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اقدام به تشکیل تیم‌های سیار کردیم.

وی افزود: با همکاری این تیم‌ها ۷۴۳ فقره گشت مشترک برگزار شد که ۵۰۴ مورد آن مربوط به کالاهای اساسی و ۲۳۹ مورد به سایر اقلام اختصاص یافته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تشکیل ۹۰۳ فقره پرونده گفت: بیش از ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محکومیت نقدی برای ۷۹۵ پرونده در نظر گرفته شده است.

این مسئول ابراز کرد: ۳۱۳ مورد از پرونده‌ها مربوط به کالاهای اساسی و ۵۹۰ فقره آن مربوط به سایر اقلام از جمله خدمات، محصولات بهداشتی و لوازم یدکی بوده است.

جریمه ۵۰ میلیارد ریالی برای محتکران استان قزوین

حسن‌پور ادامه داد: در مجموع ۲۳ مورد پرونده احتکار تشکیل شد که ۱۶ مورد رسیدگی و بیش از ۵۰ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان صادر شد.

وی تصریح کرد: از پرونده های احتکار تشکیل شده حدود ۲ تن مربوط به روغن مایع، ۲۰ تن روغن جامد و نیمه جامد، ۳۲ تن ماکارونی، ۳۵ تن شکر، ۵ تن قند و ۲۶۶ کارتن تخم‌مرغ بوده است که بیش از ۲۶ میلیارد تومان برای آنها حکم صادر کردیم.

حسن‌پور با اشاره به جریمه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی محتکر ۵۲۰ عدد روغن جامد ۴ کیلویی افزود: انباری در حومه قزوین هزار و ۶۹۱ کیلوگرم روغن جامد را احتکار کرده بود که چهار میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال جریمه شد و فردی نیز در حومه قزوین با احتکار هزار و ۱۲۰ حلب روغن، ۴۸۰ عدد روغن ۴.۵ کیلیویی و ۳۸ هزار بسته ماکارونی به بیش از سه میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گشت.

این مسئول از پلمب ۱۹ نانوایی و هفت انبار آرد متخلف خبر داد و بیان کرد: باتوجه به تعطیلی۳۰ واحد نانوایی در روز جمعه به سرعت به این موارد رسیدگی و از نظر تعطیلی و قطع سهمیه به شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین در پایان گفت: طی بازرسی‌های ما مشخص شده است که بعضی از واحدهای تولیدی کالا را در انبار نگهداری می‌کنند و این مورد نیاز به رسیدگی دارد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان