۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مهلت ۱۰روزه دادستان شهرستان تاکستان به شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
کد خبر: ۳۵۷۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۷ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مهلت ۱۰روزه دادستان شهرستان تاکستان به شرکت های پیش‌فروش خودرو

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان به شرکت‌های پیش‌فروش خودرو برای ارائه مجوزهای قانونی مهلت ۱۰ روزه داد.

مهلت ۱۰روزه دادستان شهرستان تاکستان به شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: متاسفانه برخی شرکت‌ها تحت عناوین پیش‌فروش خودرو اقدام به فعالیت می‌نمایند که بر همین اساس و به منظور بررسی وضعیت فعالیت آنها کارگروهی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه در دستگاه قضایی استان تشکیل شد و بر اساس پیگیری‌های انجام شده، تاکنون فعالیت این شرکت‌ها وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: این شرکت‌ها با تبلیغات گسترده و واهی مردم را برای سرمایه‌گذاری به سمت خود جذب کرده اما شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که فعالیت این شرکت‌ها قانونی نیست و بدون اخذ مجوزهای قانونی فعالیت می‌کنند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: دستگاه قضایی نسبت به این موضوع ورود جدی کرده و قطعاً اجازه نخواهیم داد برخی افراد سودجو با فعالیت غیرقانونی سرمایه و حقوق مردم را در معرض تضییع قرار دهند.

رجبی همچنین اذعان داشت: طی مکاتبه‌ای از سوی دادستانی تاکستان به این شرکت ها اخطار لازم داده شد؛ که چنانچه طی مهلت 10 روزه مجوزهای قانونی فعالیت خود را به دادستانی ارائه نکنند، نسبت به ممانعت از فعالیت و پلمب دفاتر مربوطه اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان تصریح کرد: شهروندان باید مراقب فعالیت این شرکت‌ها باشند و ابتدائاً از صحت فعالیت قانونی آنها اطلاع یابند و تا تعیین تکلیف وضعیت این شرکت ها نسبت به پیش‌خرید خودرو اقدام ننمایند، زیرا تاکنون هیچگونه مجوز قانونی از سوی این شرکت ها ارائه نشده  و در صورت عدم ایفای تعهد از سوی آنها، ضمانت اجرایی برای سرمایه‌گذاری شهروندان وجود ندارد و برای پیگیری مطالبات خود باید با طرح دعوا به مراجع قضایی مراجعه نمایند، که این موضوع نیز مستلزم صرف هزینه و زمان است.  

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان