۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا در قزوین آغاز می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۷ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان قزوین:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا در قزوین آغاز می‌شود/ اولویت نام‌نویسی براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت است

سیامک مهدی‌کار گفت: ثبت‌نام پایه اول ابتدایی از روز یکشنبه ۸ خرداد ماه آغاز می‌شود و اولیا می‌توانند متناسب با محدوده جغرافیایی محل زندگی خود به مدارس مراجعه کرده و فرزندان خود را نام‌نویسی کنند.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا در قزوین آغاز می‌شود
سیامک مهدی‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام سال تحصیلی 1401-1402مطابق آیین‌نامه اجرایی مدارس و آیین‌نامه‌های آموزشی دوره‌های تحصیلی انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه رعایت ضوابط ثبت‌نام توسط اولیا و مدیران مدارس موجب تحقق عدالت آموزشی خواهد شد؛ افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ای که ممکن است خانواده‌ها داشته باشند این است که باید بر چه اساسی مدارس خود را انتخاب کنند.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اولویت نام‌نویسی افراد در مدارس براساس محدوده جغرافیایی محل سکونتشان بوده و چون این موضوع مبنا قرار گرفته است؛ بنابراین از اولیای محترم تقاضا داریم که همه به این مورد از بخشنامه پایبند باشند تا بتوانیم عدالت آموزشی را در مدارس برقرار کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ثبت‌نام سال تحصیلی برای پایه اول ابتدایی از روز یکشنبه 8 خرداد ماه آغاز می‌شود و اولیا می‌توانند متناسب با محدوده جغرافیایی محل زندگی خود به مدارس مراجعه کرده و فرزندان خود را نام‌نویسی کنند.

امسال نزدیک به 25 هزار دانش‌آموز به کلاس اول می‌روند

این مسئول بیان کرد: ثبت‌نام پایه هفتم تحصیلی از هفته سوم خرداد ماه پس از اعلام نتایج پایه ششم شروع می‌شود؛ همچنین ثبت‌نام پایه دهم پس از مشخص شدن وضعیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در میان پایه‌ها برای ثبت‌نام نیاز به مراجعه به مدارس ندارند؛ بنابراین اولیا از این بابت نگرانی نداشته باشند زیرا به محض ثبت نتایج آزمون‌ها در سامانه مربوطه، به صورت سیستمی ارتقاء دانش‌آموز به پایه بالاتر انجام می‌شود.
 
مهدیکار از تحصیل 230 هزار دانش‌آموز استان قزوین در مقاطع مختلف تحصیلی طی سال تحصیلی گذشته گفت: در سال تحصیلی پیش‌رو پیش‌بینی می‌شود بین 24 تا 25 هزار دانش‌آموز برای حضور در پایه اول ابتدایی در مدارس ثبت‌نام کنند.
 
دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در مورد میزان شهریه مدارس برای سال تحصیلی 1401-1402 عنوان کرد: در حال حاضر 4 دسته از مدارس هستند که می‌توانند زمان ثبت‌نام هزینه‌ای را از اولیا دریافت کنند که شامل مدارس غیردولتی، مدارس شاهد، مدارس تیزهوشان و مدارس آموزش از راه دور است.

میزان شهریه مدارس هنوز اعلام نشده است
 
وی اضافه کرد: برای مدارس غیردولتی مطابق مصوبات شهریه تعیین می‌شود که هنوز میزان آن ابلاغ نشده؛ لذا مبنای پرداخت شهریه امسال همان مبلغ سال تحصیلی گذشته است که پس از ابلاغ جدید، مابه‌التفاوت آن از خانواده‌ها دریافت خواهد شد.
 
مهدیکار تاکید کرد: خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام فرزندان در مدارس غیردولتی نیاز نیست هزینه‌ای بابت خدمات فوق‌برنامه پرداخت کنند.
 
وی تصریح کرد: مدارس شاهد، تیزهوشان و مدارس آموزش از راه دور هم مطابق روال قانونی باید شهریه‌ پرداخت کنند که البته هنوز میزان شهریه اعلام نشده است زیرا برای تعیین میزان شهریه باید همه جوانب به ویژه رعایت حال مردم در شرایط کنونی در نظر گرفته شود.
 
دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: مطابق آنچه که هر سال از وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود خانواده‌ها زمان ثبت‌نام در مدارس دولتی فقط باید هزینه‌های مرتبط با کتاب و بیمه را پرداخت کرده و مابقی هزینه‌ها باید پس از شروع سال تحصیلی اخذ شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان