۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رفع مشکل پوشش اینترنتی استان قزوین تا سال ۱۴۰۲
کد خبر: ۳۵۷۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۵ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس اعلام کرد

رفع مشکل پوشش اینترنتی استان قزوین تا سال ۱۴۰۲/ ۴۹ درصد راه‌های روستایی استان خاکی است

فاطمه محمدبیگی گفت: مشکل پوشش اینترنتی یکی از مسائلی است که در حال پیگیری با مدیران مربوطه جهت رفع آن هستیم و طبق اعلام مسئولان این حوزه با ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت‌های اعتباری تا نیمه سال ۱۴۰۲ کل مشکلات پوشش اینترنتی استان حل خواهد شد.

رفع مشکل پوشش اینترنتی استان قزوین تا سال ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی امروز در بازدید میدانی از بخش بشاریات در روستای هزار جلفا با اشاره به ارتقاء سطح پوشش اینترنتی روستاهای استان اظهار کرد: متاسفانه استان قزوین از استان‌های محروم و در رده‌های آخر در حوزه پوشش اینترنتی بود اما با اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر در این زمینه ارتقاء پیدا کردیم.

وی افزود: در زمان سفر آقای جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت به استان قزوین، ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این امر اختصاص یافت و ۱۰۵ ایستگاه تقویتی در نظر گرفته شد که بیش از ۶۵ درصد آن در استان تحقق یافته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: خوشبختانه نهضتی در ارتقاء پوشش اینترنتی روستاهای استان ایجاد شده که در حال پیگیری از مدیران مربوطه جهت رفع آن هستیم و طبق اعلام مسئولان این حوزه با ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت‌های اعتباری تا نیمه سال ۱۴۰۲ کل مشکلات پوشش اینترنتی استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهضت ما خدمت‌رسانی به مردم است، عنوان کرد: بیش از ۱۰۵ ایستگاه برای تقویت شبکه‌های مخابراتی اینترنتی استان نیاز داشتیم که تاکنون ۶۵ درصد آن انجام شده و با توجه به جمعیت ساکن در بشاریات از متولیان امر درخواست کردیم تا این اتفاق برای این منطقه زودتر بیفتد.

محمدبیگی با اشاره به اجرای نهضت آسفالت ‌رسانی تصریح کرد: از ابتدای مجلس یازدهم یکی از کارهای شروع شده که مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت بحث ارائه خدمات به مناطق روستایی و محروم است.

بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه در استان آسفالت نشده است

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌های خوبی در قرارگاه محرومیت زدایی برای اشتغال روستایی، آبرسانی روستایی، آب کشاورزی و نهضت آسفالت رسانی در نظر گرفته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجلس در راستای رفع محرومیت رفت‌وآمد و مشکلات جاده‌های کشور سالانه دو میلیون تن قیر رایگان مصوب کردیم تا برای پروژه‌های راه روستایی استفاده شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه ۴۹ درصد راه‌های روستایی استان قزوین خاکی است و بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه در استان آسفالت نشده است.

محمدبیگی گفت: حداقل هزینه آسفالت ۵ کیلومتر راه ۱.۵ میلیارد تومان است و با بودجه‌های دولتی حداقل بیش از ۳۰ تا ۳۵ سال لازم است تا همه این راه‌ها آسفالت شود.

وی عنوان کرد: نیازمند همراهی و همکاری مردم منطقه و مسئولین و مشارکت‌های مدنی هستیم و تلاش کردیم تا با نهضت آسفالت و اجرای قانون قیر رایگان این زمان را کوتاه کنیم و ظرف چند سال این موضوع را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان