۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شاخص آلودگی هوای قزوین روی عدد ۲۴۷ قرار گرفت
کد خبر: ۳۵۷۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۳ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

شاخص آلودگی هوای قزوین روی عدد ۲۴۷ قرار گرفت

مهران شنتیایی گفت: صبح امروز شاخص آلودگی هوای قزوین ۲۴۷ بود که نشان دهنده وضعیت بسیار ناسالم هوایی است.

شاخص آلودگی هوای قزوین روی عدد ۲۴۷ قرار گرفت
مهران شنتیائی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت ناسالم هوای استان اظهار کرد: صبح امروز شاخص آلودگی هوای قزوین ۲۴۷ بود که نشان دهنده وضعیت بسیار ناسالم هوایی است.

وی افزود: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی در تمام شهرستان‌ها کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و تصمیم تعطیلی مدارس در همه مقاطع گرفته شد.

از فعالیت‌ واحدهای آلاینده جلوگیری می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان گفت: جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده و بخصوص واحدهایی مانند کارخانجات آسفالت و معادن که گرد و غبار ایجاد می‌کنند و پیگیری و گشت مشترک ادارات محیط زیست و اداره صمت از واحد‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

شنتیائی تاکید کرد: در بحث حمل و نقل، معاینه فنی خودروها توسط همکاران ما بررسی و از تردد انومبیل‌هایی که آلودگی تولید می‌کنند جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دستگاه‌های سنجش محیط زیست وضعیت روزانه را پیش‌بینی می‌کنند، نمی‌توان برای روزهای آینده تصمیم گرفت و منتظر داده‌های هواشناسی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه وزش باد کانون‌های ریزگرد را به کشورهای همسایه منتقل می‌کند، ابراز کرد: معمولا ریزگردهایی که نقاط مرکزی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند منابع خارجی دارد و از کشور عراق و سوریه است.

شنتیایی اعلام کرد: وضعیت آلودگی هوای شهرستان‌ آبیک نیز به مرز خطرناک رسیده و اگر آلودگی ادامه‌ داشته باشد طی جلسه‌ای برای تعطیلی مدارس و حتی ادارات برای فردا تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پایان از مردم خواست تا حد امکان از تردد در سطح شهر و فعالیت‌های سنگین بدنی خودداری کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان