۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پشت پرده جشن دیرهنگام برای ملکه در سفارت انگلیس+سند
کد خبر: ۳۵۷۷۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

پشت پرده جشن دیرهنگام برای ملکه در سفارت انگلیس/ اسپانسرهای جشن تولد "الیزابت دوم" در تهران چه کسانی هستند؟+سند

سفارت انگلیس در تهران در نظر دارد روز سه شنبه هفته جاری مراسم جشن تولد ملکه انگلیس را در محل این سفارت برگزار کند.

پشت پرده جشن دیرهنگام برای ملکه در سفارت انگلیس+سند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛بر اساس این گزارش، تولد ملکه انگلیس مربوط به یک ماه قبل (۲۱ آوریل میلادی، معادل اول اردیبهشت ماه خورشیدی) بود ولی معلوم نیست به چه دلیل قرار است  سفارت انگلیس جشن تولد ملکه را روز سوم خرداد و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر که سمبل مقاومت و ایثار ملت ایران است برگزار کند.

 

بر اساس دعوت نامه ای که سفارت انگلستان برای مهمانانش ارسال کرده و یک نسخه آن در اختیار شبکه اطلاع رسانی راه دانا قرار گرفته (تصویر در ادامه قابل ملاحظه است)  انگلیسی ها علاقمندان به ملکه را دعوت کرده اند تا در آن روز در قلب تهران دور هم جمع‌ شده و نود و ششمین سالروز تولد ملکه خود را پاس بدارند.

 

تصویر دعوتنامه

 

آن طور که برخی اعلام کرده اند سفارت انگلیس در تهران طی سال های گذشته، به مهمانان و شرکت های ایرانی گفته بود که حامی مالی این جشن تولد شده و هزینه های آن را تامین کنند.

در همین رابطه سال ۹۸، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سفارت  به مهمانان گفته بود در حمایت مالی از این مراسم مشارکت فعال داشته باشند.( تصویر این ایمیل در ادامه آمده است )

 

ایمیل مربوط به سال 2019 درباره پرداخت هزینه های مراسم

 

شاید بهتر باشد برای شفاف سازی بیشتر در خصوص این ماجرا سفیر انگلیس در تهران که بر امور اطلاعاتی نیز تخصص و اشراف دارد، اعلام کند که کدام افراد یا شرکت‌ها در شرایط تحریم و فشار بر ملت ایران، هزینه‌های هنگفت این جشن را متقبل شده‌اند و البته رسانه‌های لندن نشین که داعیه دار همیشگی شفافیت و اطلاع‌رسانی دقیق و کامل هستند، نیز می توانند این کار را انجام دهند.

بی‌بی‌سی فارسی، به عنوان رسانه رسمی دولت انگلیس هم می تواند یکی از همان مستندهای به اصطلاح افشاگرانه خود را پیرامون ابعاد این جشن و تأمین کنندگان مالی آن تهیه کند تا افکار عمومی در جریان جزئیات این ماجرا قرار بگیرند.

از طرفی دیگر، این مراسم در گیر و دار اصلاحات اقتصادی و طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها  در کشور و تلاش‌های دولت برای حل مشکلات مردم که قسمت بزرگی از آن به واسطه بدعهدی طرف‌های غربی برجام از جمله انگلیس بر ملت ایران تحمیل شده، برگزار می شود.

از سویی دیگر نیز وزارت اطلاعات به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دو تبعه اروپایی را به اتهام تلاش برای سازماندهی اغتشاش و ناامنی در کشور بازداشت کرده است.

وقتی مطالب یاد شده و برخی موارد دیگر را در کنار هم قرار دهیم می بینیم دور از ذهن نیست که درست در روزهایی که رسانه‌های فارسی زبان مستقر در لندن در حال تلاش و فعالیت حداکثری در به آشوب کشیدن کشور، تحریک برخی عناصر در خاک ایران و به انحراف کشاندن مطالبات به حق مردم در حوزه مسائل اقتصادی هستند، سفارت انگلیس در تهران نیز قصد داشته باشد در پوشش مهمانی و جشن آن هم با تاخیر قابل ملاحظه، ادامه این پروژه را طرح‌ریزی و سازمان‌دهی کند چرا که سوابق، زمینه فعالیت و مهارت های سفیر فعلی انگلیس در تهران در کنار تاریخچه اقدامات خصمانه انگلیسی ها در قبال ایران، گزاره های فوق را تایید و پررنگ تر می کنند. 

رئیس اداره ضدتروریسم، مدیر اداره امنیت ملی، سفیر انگلیس در یمن (مستقر در ریاض-همزمان با تجاوز سعودی به آن کشور)، دبیر اول تهدیدات استراتژیک و مسئول مسائل مربوط به مقابله با گسترش سلاح های هسته‌ای در واشنگتن تنها بخشی از سوابق جناب آقای سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس در تهران هستند.

انگلیس هم لیست بلند و بالایی از اقدامات علیه منافع ایران به ویژه در دوران تاریخ معاصر دارد تا جایی که جمله «کار، کار انگلیسی هاست» در فرهنگ عامه رواج یافته و حتی تبدیل به ضرب المثل شده است.

عاملیت در قحطی بزرگ و مرگ بیش از ‎٩‏ میلیون ایرانی در جریان اشغال ایران در جنگ جهانی اول، استعمار و استثمار ایران به مدت نزدیک به دو قرن و نقش آفرینی در روی کار آمدن سلسله پهلوی، کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از صدام در جنگ ۸ ساله تحمیلی به ملت ایران، میزبانی و حمایت از گروهک های تروریستی ضدانقلاب در لندن، همکاری و مباشرت در تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و بدعهدی در انجام تعهدات برجامی در راستای کمک به سیاست فشار حداکثری ترامپ، دروغ‌پراکنی، عملیات روانی و خباثت مستمر و ۲۴ ساعته رسانه‌های ملکه ازجمله بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال، منوتو با هدف القای ناامیدی و ناامن نمودن ایران تنها گوشه‌ای از کارنامه سیاه دولت انگلیس در تاریخ معاصر ایران است.

هر چند که انگلیسی ها همچنان در پی اقدامات ضدامنیتی در ایران هستند، اما شرایط ایران، منطقه و عرصه بین الملل در مقایسه با گذشته که بریتانیایی ها در آن یکه تازی می کردند، تغییر عمده ای کرده است و امروز این کشور درگیر بحران های ناشی از برگزیت، مطالبات استقلال طلبانه اسکاتلند و مشکلاتی دیگر است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان