۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین در حوزه موقوفات قرآنی جزو استان‌های ضعیف کشور است
کد خبر: ۳۵۷۷۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱ ساعت: ۱۴:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین:

قزوین در حوزه موقوفات قرآنی جزو استان‌های ضعیف کشور است/ثبت‌نام ۲۳۹ نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم

مصطفی مجیدی گفت: استان قزوین با توجه به اینکه موقوفات بسیار خوبی را داراست؛ اما متاسفانه در باب موقوفات قرآنی جزو استان‌های ضعیف کشور هستیم.

قزوین در حوزه موقوفات قرآنی جزو استان‌های ضعیف کشور است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی در نشست خبری که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم در مقطع سنی بالای 18 سال از ۲۱ اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.
 
وی افزود: علاقه‌مندان به حضور در این دوره از مسابقات باید در بازه زمانی اعلام شده با ورود به سایت www.quraniran.ir  در رشته‌های مورد نظر ثبت‌نام کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم از اول تیر ماه تا 15 مرداد ماه در بازه زمانی 45 روزه در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: نفرات برتر مرحله شهرستانی  چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم به مرحله استانی آن که از 22 مرداد تا 31 شهریور در استان قزوین برگزار می‌شود راه خواهند یافت.
 
مجیدی بیان کرد : رشته‌های ثبت‌نامی در مسابقات قرآن کریم شامل حفظ کل، حفظ 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن، ترجمه صحیفه سجادیه، ترجمه نهج البلاغه است که البته رشته اذان نیز ویژه برادران است.
 
وی خاطرنشان کرد: در مجموع برادران در 12 رشته و خواهران در 11 رشته به رقابت با هم خواهند پرداخت.
 
این مسئول عنوان کرد: از ابتدای زمان آغاز ثبت‌نام تا به امروز ۲۳۹ نفر برای شرکت در مسابقه قرآن‌کریم نام‌نویسی کردند که نشان از استقبال خوب قرآن پژوهان استان قزوین از این دوره از مسابقات است.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال مسابقات قرآن‌کریم با محوریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و امامزادگان برگزار خواهد شد تا پیوندی بین اهل بیت(ع) و قرآن کریم باشد.
 
مجیدی در ادامه گفت: استان قزوین با توجه به اینکه موقوفات بسیار خوبی را دارا بوده و به جهت سهم وقف در استان، سهم فوق‌العاده خوبی را دارد اما متاسفانه در باب موقوفات قرآنی جزو استان‌های ضعیف کشور هستیم.

 
وی بیان کرد: البته در استان قزوین وقف قرآنی داریم که شامل وقف ختم قرآن برای واقف یا خاندان واقف است لذا از اصحاب رسانه تقاضا داریم که در زمینه ترویج وقف قرآنی در جامعه اهتمام داشته باشند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: هرچند امروز با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستیم اما اگر به خوبی این امر را مورد واکاوی قرار دهیم متوجه می‌شویم که دلیل آن عدم اجرای دقیق معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه است.
 
وی خاطرنشان کرد: فعالان عرصه رسانه اگر می‌خواهند کار بنیادی رقم زده و حتی معیشت مردم را هدفگذاری کرده و گره‌ای از مشکلات اقتصادی جامعه را بگشایند در راستای ترویج فرهنگ صحیح اهل بیت(ع) و فرهنگ قرآنی بیش از پیش بکوشند.
 
مجیدی عنوان کرد: در بین مراجع معظم تقلید در بحث وقف پول اختلاف وجود داشت و تنها کسی که در دوران معاصر اجازه آن را داده مقام معظم رهبری است که می‌توان از آن به طور مثال برای برگزاری محافل قرآنی استفاده کرد.
 
وی در ادامه گفت: همچنین خبرنگاران باید برای تبیین وقف‌های مشارکتی با محوریت قرآن و دیگر نیازهای جامعه تلاش کنند.
 
این مسئول در پایان بیان کرد: قزوین طی سه سال گذشته دو بار میزبان مسابقات استعدادیابی قرآن کریم اسراء در کشور بوده است.

وی در پایان با اشاره به بصیرت و دغدغه‌مندی اصحاب رسانه در موضوع هنجارشکنی رخ داده در حسینیه امینی‌ها گفت: از ابعاد مختلفی به سرود سلام فرمانده پرداخته شد اما به نظر من مهم‌ترین اتفاق از انتشار و اشاعه این سرود در جامعه، از بین رفتن یاس و ناامیدی بود که بر اساس پمپاژ رسانه‌های بیگانه در بستر تهاجم فرهنگی در ذهن جریان متدین جامعه که دلداده اسلام و معارف اهل بیت(ع) هستند؛ ایجاد شده بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان