۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیش‌از ۱۰هزار دانش‌آموز قزوینی امتحانات نهایی دارند
کد خبر: ۳۵۷۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان قزوین:

بیش‌از ۱۰هزار دانش‌آموز قزوینی امتحانات نهایی دارند/ حضور ۲ هزار عوامل اجرایی در امتحانات پایه دوازدهم

علیرضا جلیلوند از سازماندهی ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم در ۷۷ حوزه امتحانی نواحی و مناطق چهارده‌گانه استان خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز آغاز شده و تا ۲۸خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

بیش‌از ۱۰هزار دانش‌آموز قزوینی امتحانات نهایی دارند
علیرضا جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در مدارس استان اظهار کرد: امروز برابر با اول خرداد ماه ۱۴۰۱ بزرگ‌ترین رویداد ملی در حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی را شاهد بودیم و در فصل امتحانات پایانی دانش‌آموزان در پایه‌ها و دوره‌های مختلف تحصیلی قرار گرفتیم.

وی افزود: با توجه به استمرار آموزش‌های حضوری، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تمامی دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان قزوین تصریح کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی در بازه زمانی اول تا ۱۲ خرداد با رویکرد توصیفی خواهد بود و پایه‌های اول، دوم و سوم در دروس فارسی و ریاضی و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در دروس فارسی، ریاضی و علوم ارزشیابی پایانی خواهند داشت که نتیجه این ارزشیابی در کنار سایر شواهدی که از طریق ابزارهای ارزشیابی کیفی به دست آمده قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ارزشیابی پایه‌های اول تا پنجم دوره ابتدایی به صورت برنامه مدرسه‌ای و کلاسی انجام خواهد شد و ارزشیابی در پایه ششم با سوالات هماهنگ منطقه‌ای و برنامه یکسان در سطح منطقه از همه دروس برگزار می‌شود.

ارزشیابی پایانی پایه نهم به صورت هماهنگ استانی است

جلیلوند خاطرنشان کرد: ارزشیابی پایانی پایه نهم به صورت هماهنگ استانی بوده و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه‌های هفتم و هشتم و دهم و یازدهم به صورت مدرسه‌ای و کلاسی برگزار خواهد شد.

وی از سازماندهی ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم در ۷۷ حوزه امتحانی نواحی و مناطق چهارده‌گانه استان خبر داد و ابراز کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز اول خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا بیست و هشتم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اهمیت امتحانات نهایی پایه دوازدهم انتظار داریم دانش‌آموزان با تلاش و پشتکار هرچه بیشتر بتوانند نتایج خوبی را برای خودشان رقم بزنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امتحانات نهایی در سراسر کشور همزمان ساعت ۸ صبح مطابق برنامه ابلاغی برگزار خواهد شد؛ تقاضا داریم دانش‌آموزان یک ساعت قبل از ساعت برگزاری امتحان در حوزه‌های اجرایی حضور داشته باشند و الزاماً نیم ساعت قبل از شروع امتحان دانش‌آموزان باید در محل حوزه‌های امتحانی مستقر شده باشند.

حضوری بودن ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تمامی دانش‌آموزان

جلیلوند تاکید کرد: از دانش‌آموزان عزیز تقاضا داریم از آوردن هرگونه وسایل الکترونیکی نظیر گوشی تلفن همراه، هندزفری و دیگر وسایل هوشمند به حوزه‌های امتحانی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گندزدایی وسایل و تجهیزات حوزه و تهویه هوا بوده و الزام به استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان و عوامل اجرایی در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمن اینکه دانش‌آموزان مبتلا به بیماری کرونا یا مشکوک به بیماری‌های خاص در اتاق‌های قرنطینه به صورت مجزا با حضور مراقبین امتحان خواهند داشت.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان قزوین عنوان کرد: در امتحانات پایه دوازدهم دو هزار نفر از همکاران به عنوان عوامل اجرایی در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود تا در سلامت و امنیت کامل امتحانات به انجام برسد.

وی در پایان گفت: از خانواده‌ها و اولیای گرامی تقاضا داریم فضای امن و ایمن برای مطالعه دانش‌آموزان در منزل را ایجاد کنند تا فرزندان بتوانند نتایج خوبی را از امتحانات امسال داشته باشند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان