۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تعهد ایجاد ۲۶هزار فرصت شغلی در استان
کد خبر: ۳۵۷۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۳۱ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین خبر داد

تعهد ایجاد ۲۶هزار فرصت شغلی در استان/ بیش از ۶ هزار پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی حل وفصل شد

عین‌الله کشاورز ترک گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم در سال‌جاری بتوانیم با ارائه تسهیلات ویژه و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای ۲۶ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

تعهد ایجاد ۲۶هزار فرصت شغلی در استان

عین‌الله کشاورز ترک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ضمن اشاره به اهمیت تحقق عدالت در جامعه اظهار کرد: مسکن محرومان یکی از موضوعات مهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی بوده که این موضوع در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اولویت پیگیری‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: با دستور وزیر موضوع مبارزه با فقر مطلق را در دستور کار قرار داده‎‌ایم و بر این اساس دبیرخانه آن با مشارکت سایر دستگاه‌ها شکل گرفته است که سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و جهادگران در استان قزوین نقش مناسبی را ایفا کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اذعان کرد: باتوجه به اینکه در حوزه فقر مطلق افراد براساس معیارهایی شناسایی می‌شوند، 600 نفر تا به امروز در این استان شناسایی شده‌اند.

334 تشکل کارگری و کارفرمایی در قزوین فعال است

کشاورزترک ضمن اشاره به حمایت از حقوق زنان کارگر تصریح کرد: اقدامات مختلفی مانند پرداخت ماهانه حقوق دوران مرخصی بارداری، پیگیری حقوق زنان کارگر به صورت ویژه و اولویت‌دار، پیگیری اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به مشاغل زیان‌آور زنان و تشکیل کمیته ویژه رفاه و امنیت شغلی زنان کارگر در این بین انجام شده است.

وی تعاون را یکی از مسائل کلیدی عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات بسیاری از گذشته انباشته شده است و به صورت جدی در این زمینه وارد عمل شده‌ایم و با نگاه کل‌نگر و مسئله محور به دنبال حل مشکلات تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های مسکن هستیم؛ همچنین در موضوع توسعه تعاونی به خصوص تعاونی‌های دانش‌بنیان برنامه‌هایی تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به رسیدگی به تخلفات کار ابراز کرد: سال گذشته بیش از 6 هزار و 383 پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی بررسی و حل و فصل شده است؛ در حال حاضر استان 334 تشکل کارگری و کارفرمایی را به خود اختصاص می‌دهد که در سطح استانی و ملی نقش مهمی دارند.

ایجاد اشتغال برای بیش از 15 هزار نفر در سال گذشته

کشاورزترک گفت: در حوزه امنیت شغلی کارگران از جمله برای 4 هزار و 883 نفر اقدامات مناسبی انجام شده و در راستای تثبیت اشتغال کارگران، 25 واحد با 3 هزار و 318 نفر مورد حمایت قرار گرفته‌ است.

وی با اذعان به اینکه موضوع اشتغال از جمله موضوعات محوری و اولویت‌دار است، یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم در سال‌جاری بتوانیم با ارائه تسهیلات ویژه و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای 26 هزار نفر شغل ایجاد کنیم؛ در سال گذشته میزان تعهد شغلی 15 هزار و 380 نفر بود و برای 15 هزار و 680 نفر شغل ایجاد شد.

این مسئول ادامه داد: با تأمل در آیات قران می‌توان دریافت عدالت در مواضع مختلف اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که یکی از رسالت‌های پیامبران برقراری عدل و قسط در جامعه بوده است.

کشاورزترک در پایان با اذعان به اینکه تحقق عدل موضوعی است که می‌تواند تمام امورات جامعه را در جای خود قرار دهد، گفت: با مراجعه به سیره ائمه و پیامبر گرامی می‌توان دریافت حوزه عدالت بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ با تأمل در حوزه مسئولیت آنها نیز چنین دریافت می‌شود این بزرگواران نه تنها در بعد سیره معنوی خود از مسئولیت سوءاستفاده نمی‌کردند بلکه آن را یک تکلیف می‌دانستند که باید به اهلش می‌رساندند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان