۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بازی‌های دوستانه تیم ملی روی هوا!
کد خبر: ۳۵۷۷۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۳۱ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

بازی‌های دوستانه تیم ملی روی هوا!

کانادا تحت تاثیر نخست‌وزیر است، اکوادور زمین برای مسابقه ندارد

بازی‌های دوستانه تیم ملی روی هوا!

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛با اینکه علاقه‌مندان به فوتبال خود را برای دو مسابقه دوستانه تیم ملی با تیم‌های کانادا و اکوادور در اواسط خرداد ماه آماده می‌کنند، اما حالا اخبار خوبی از این دو بازی به گوش نمی‌رسد. دیدار با اکوادور در آستانه لغو قرار گرفته و شاید بازی با کانادا هم کنسل شود!

نخست‌وزیر کانادا علیه بازی با ایران

طبق برنامه از پیش تعیین‌شده، تیم ایران قرار است به کانادا سفر کند تا بامداد 16 خرداد به مصاف تیم فوتبال این کشور برود. این دیدار برای فدراسیون ایران حدود 300 هزار دلار سود مالی هم دارد. در این شرایط اما جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، نسبت به بازی با ایران انتقاد کرده و گفته است: «دعوت فدراسیون فوتبال کانادا از ایران برای انجام بازی دوستانه در ونکوور ایده خوبی نبود و برگزارکنندگان این دیدار باید توضیح دهند چرا به دنبال برگزاری آن هستند.» صحبت‌های نخست‌وزیر کانادا مشخصا برگرفته از اختلاف دیپلماتیکی است که بین دو کشور ساری و جاری است.

بعد از این صحبت‌ها از سوی نخست‌وزیر، ساندرا گیج، مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال کانادا در واکنش به اظهار نظر جاستین ترودو، نخست‌‌وزیر کانادا، گفت: «ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد داریم. ایران یکی از 32 تیم شرکت‌کننده در جام جهانی 2022 قطر است و فدراسیون فوتبال کانادا از تمامی پروتکل‌های بین‌المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می‌کند. روی آماده‌سازی تیم ملی مردان‌مان برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز هستیم.»

همین موضوع شایعات درباره لغو مسابقه ایران و کانادا را افزایش داده است؛ موضوعی که روز جمعه با حمید استیلی، مدیر تیم ملی ایران نیز در میان گذاشته شد و او پاسخ داد: «فدراسیون فوتبال این کشور مستقل صحبت کرد که فوتبال و ورزش به حدی قدرت دارند که ملت‌ها را به هم نزدیک کنند‌. ما هم در صحبتی که در فدراسیون فوتبال با خطیب‌زاده داشتیم، گفتیم تیم ملی پیام‌آور صلح و دوستی است و از طریق فوتبال و ورزش می‌تواند ملت‌ها را به هم نزدیک کند. ورزش واقعا از سیاست جداست. شاید در بخشی از ورزش دخالت سیاسیون باشد، اما روح ورزش جدا از این مساله است. اگر بازی لغو شود، کشوری که این کار را انجام داده باید جریمه سنگینی پرداخت کند‌.»

بازی با اکوادور در آستانه لغو

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، قرار است یک مسابقه دوستانه با اکوادور در روز 21 خرداد نیز در دستور کار ملی‌پوشان قرار بگیرد، اما حالا ممکن است برخی مسائل باعث شود تا دیدار با اکوادور برگزار نشود. مهم‌ترین موضوع ظاهرا محل برگزاری بازی با اکوادور است که تاکنون هیچ شهری نهایی نشده است. حمید استیلی در این‌باره گفت: «زمین باید به هر دو تیم نزدیک باشد. اگر قرار است خارج از کانادا بازی برگزار شود باید جایی برویم که هر دو تیم بتوانند به آنجا بیایند. بحث ویزاست. بحث این بود برای برگزاری مسابقه به اسپانیا برویم، اما برای ما و اکوادور مقدور نیست در این زمان کم ویزای این کشور را بگیریم. حتی اگر بازی بدون تماشاگر باشد، باید جایی برویم که دو تیم بتوانند در آنجا بازی کنند.»

مدیر تیم ملی از تلاش فدراسیون برای پیدا کردن یک جایگزین برای اکوادور در صورت لغو این بازی خبر داد و گفت: «دنبال این هستیم که اگر بازی با اکوادور نشد، با سنگال در روزهای ۱۲ یا ۱۴ ژوئن (۲۲ یا ۲۴ خرداد) در ورزشگاه آزادی بازی کنیم. وزارت خارجه در این مورد به ما کمک کرده است و ارتباط خوبی وجود دارد.»

به گفته استیلی، در صورت لغو بازی با اکوادور، ایران بعد از انجام بازی با کانادا این کشور را ترک می‌کند و برای دیدار با سنگال به تهران برمی‌گردد.

بازی‌های دوستانه روی هوا؟!

در شرایطی که دراگان اسکوچیچ و کادر فنی تیم ملی روی بازی با اکوادور و کانادا حساب کرده‌اند، در صورتی که این دو بازی لغو شوند، اتفاقات خوبی در انتظار فوتبال ایران نیست. قطعا لغو دو بازی دوستانه حساس بر روند آماده‌سازی تیم ملی آن هم در شرایطی که حریفان تدارکاتی اندکی حاضر به بازی با ایران هستند، خدشه وارد می‌کند و باید دید فدراسیون‌نشینان چه تصمیماتی در این خصوص خواهند گرفت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان