۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین مرکز درمان ناباروری علوم پزشکی قزوین از خرداد شروع به کار می‌کند
کد خبر: ۳۵۷۷۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۳۱ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

مرکز درمان ناباروری علوم پزشکی قزوین از خرداد شروع به کار می‌کند

عبدالله كشاورز گفت: اکنون یکی از اولویت‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری است که این مرکز از ابتدای خردادماه با ظرفیت کامل فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مرکز درمان ناباروری علوم پزشکی قزوین از خرداد شروع به کار می‌کند
دكتر عبدالله كشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به دو مرکز درمان ناباروری در استان اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های درمانی استان مرکز درمان ناباروری دولتی بیمارستان ولایت و دیگری مرکز درمان ناباروری خصوصی است.

وی افزود: اکنون این دو مرکزناباروری در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند و با راه‌اندازی یک مرکز خصوصی دیگر نیز موافقت شده اما فعلا به بهره‌برداری نرسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: تا پیش از شیوع کرونا در مرکز درمان ولایت خدماتی نظیر آی‌یوآی و بخشی دیگر از اقدامات درمانی انجام می‌شد اما بعد از شیوع بیماری؛ بیمارستان ولایت به صورت کامل به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونایی قرار گرفت بنابراین مرکز درمان ناباروری به صورت مقطعی غیر فعال شد.

کشاورز ابراز کرد: اکنون یکی از اولویت‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری است که این مرکز از ابتدای خردادماه با ظرفیت کامل فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی عنوان کرد: خدمات مرکز درمان ناباروری ولایت کاملا با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد و در این راستا با تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی قرارداد دارد که بیماران می‌توانند علاوه بر استفاده از بیمه‌های پایه از بیمه تکمیلی نیز به صورت کامل بهره‌مند شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تاکنون حدود 20 میلیارد برای راه اندازی این مرکز هزینه شده است، تصریح کرد: در مرکز درمان ناباروری ولایت تجهیزات و امکانات به روز و کاملا مدرن درنظرگرفته شده و همکاری متخصصین ناباروری با این مرکز آغاز شده است بنابراین آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی را داریم.

بیمارانی که بیمه تکمیلی یا پایه نداشته باشند هزینه درمان ناباروری بسیار گران تمام شود

کشاورز در پاسخ به اینکه آیا این مرکز پاسخگوی نیاز استان است، عنوان کرد: در حال حاضر باید این مرکز با ظرفیت کامل آغاز به کار کند تا مراجعین و میزان نیاز آن‌ها را برآورد کنیم و درصورت احساس نیاز؛ مرکز دوم درمان ناباروری را در بخشی از بیمارستان کوثر پیش بینی کردیم تا وارد مدار راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه فاصله نرخ درمان ناباروی در بخش خصوصی و دولتی مانند سایر خدمات است، افزود: این موضوع دور از انتظار نیست که بیمارانی که بیمه تکمیلی یا پایه نداشته باشند هزینه درمان ناباروری آن‌های بسیار گران تمام شود به همین منظور در تلاش هستیم که کل چرخه خدمت درمان ناباروری را در بخش دولتی فعال کنیم.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بر اساس طرح برنامه‌ریزی شده تصمیم گرفتیم که تمام اقدامات درمان ناباروری در خود دانشگاه انجام شود گرچه ممکن است در برخی از موارد احتمال همکاری با جهاد دانشگاهی نیز وجود داشته باشد اما در مجموع این طرح را خیلی متمرکز یا وابسته به بیرون از دانشگاه نکردیم تا اقدامات با ظرفیت کامل درخود دانشگاه انجام ‌شود.

دکتر کشاورز در پایان گفت: عمده‌ترین وظیفه دانشگاه علوم پزشکی در راستای ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری، فراهم کردن مراکز درمان ناباروری با قیمت دولتی برای درمان آحاد جامعه است که خوشبختانه اکنون آمادگی کامل برای ارائه خدمات را داریم و از ابتدای خردادماه تبلیغات رسمی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان