۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کشور در برهه حساس جمعیتی قرار دارد/ برخی نفوذی‌ها عامل مشکلات اقتصادی هستند
کد خبر: ۳۵۷۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۳۰ ساعت: ۲۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های قزوین مطرح شد؛

کشور در برهه حساس جمعیتی قرار دارد/ برخی نفوذی‌ها عامل مشکلات اقتصادی هستند

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر اجرای سیاست‌های جمعیتی تاکید کرده و مردم را برای همراهی در جراحی اقتصادی دولت سفارش کردند.

کشور در برهه حساس جمعیتی قرار دارد/ برخی نفوذی‌ها عامل مشکلات اقتصادی هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهرستان‌های استان برگزار شد که محورهای اصلی بیانات ائمه جمعه به شرح زیر است.

حجت الاسلام رضوانی امام جمعه شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: جمعیت زدایی از ایران از جمله سیاست‌های استکباری بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پیشروی جامعه به سمت سالمندی نتایجی همچون کاهش نیروی جوان و نخبه در کشور، ضعیف شدن نیروی دفاعی، کم شدم نیروی کار و کاهش تولید و مواردی از این قبیل را در آینده به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه بوئین زهرا گفت: لازم است مسئولان مربوطه در اتحادیه‌ها و اداره صمت بر فعالیت بنگاه‌ها و نرخ اجاره‌ها نظارت بیشتری داشته و از صاحبان املاک و موجران گرامی نیز خواهشمندیم در ایام نقل و انتقال مستاجران رعایت حال آنان را داشته باشند.

رضوانی بیان کرد: بیانات امامین انقلاب و قانون اساسی نسخه‌های اصلی درمان مشکلات اساسی جامعه هستند.

وی عنوان کرد: روابط سیاسی با آمریکا و اروپا و ارتباط مستقیم آن با حل مشکلات اقتصادی نظریه‌ای جعلی و دروغین است.

امام جمعه بوئین زهرا عنوان کرد: با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و قیمت گذاری‌های مصنوعی بر روی کالاها امنیت غذایی در کشور به مخاطره خواهد افتاد.

رضوانی گفت: تکرار فتوحاتی افتخار آمیز همچون فتح خرمشهر، مستلزم وجود پررنگ نیروهای جوان در جامعه است.

دولت می‌خواهد با جراحی اقتصادی ، غده های سرطانی که در بیت المال مسلمین است را خارج کند

حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت آبیک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر آبیک ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: دروغ کلید همه گناهان و یکی از راه‌های نفوذ شیطان‌به انسان است و باید به این مهم توجه داشت.

رمضانی همچنین به رعایت خصایصی همچون صداقت در گفتار ، امانتداری ، ترک‌مجاهده و گفتگوهای بی فایده برای رسیدن به سعادت تاکید کرد.

امام جمعه موقت آبیک در ادامه افزود: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران درخشان است.

وی گفت: در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس خرمشهر قهرمان توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و امام راحل(ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد که این روز به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی نامگذاری شد.

رمضانی رحلت عالم بزرگوار و استاد اخلاق آیت الله فاطمی نیا را تسلیت گفته و به توجه به توصیه ها، جملات و تاکیدات او در خصوص جایگاه رهبری و تبعیت از ایشان تاکید کرد.

امام جمعه موقت آبیک در ادامه به جراحی بزرگ اقتصادی که دولت انقلابی آغاز شده اشاره کرد و گفت: این دولت می خواهد با این جراحی ، غده های سرطانی که در بیت المال مسلمین است را خارج کند. غده های سرطانی قاچاق،دزدی ، فساد ، رانت و ویژه خواری و ... که امیدواریم با همراهی مردم عزیز به زودی مرتفع شود.

برخی نفوذی‌ها در حوزه اجرایی باعث مشکلات اقتصادی هستند

آیت الله علی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در تاکستان با سفارش به رعایت تقوا و گرامی داشت مناسبت‌های هفته، چهار عاملی که باعث مشکلات جامعه بویژه اقتصادی می‌شود را تحریم دشمن بویژه آمریکا، ضعف مدیریت بعضی از مسئولین، نفوذی های در حوزه اجرا و مراکز تصمیماتی و بعضی از مردم که شهوت مال دارند که به احتکار می پردازند؛ برشمردند که باعث فشار اقتصادی بر جامعه می شوند.

امام جمعه تاکستان تلاش ها وطرح های رییس جمهور محترم را برای گسترش عدالت در جامعه دانست و مردم را به صبوری و کمک به اجرایی شدن این طرح ها سفارش کرد.

خطیب جمعه تاکستان گفت: مشکلات بوجود آمده در دنیا و کشورهای همسایه که ناشی از جنگ اوکراین می باشد که در این میان متاسفانه عده ای با قاچاق وخیانت ضربات اقتصادی به کشور وارد می کنند.

آیت الله اسلامی سخان پایانی خطبه ها را به سالروز آزادی خرمشهر اختصاص داده و اظهار کرد: آزادی خرمشهر که بیش از یک سال و اندی طول کشید حاصل تلاش و مجاهدت های شهدای بزرگی همچون جهان آراء ها و سلیمانی ها و صیاد شیرازی ها و دیگر رزمندگان و شهداست.

وی بیان کرد: دشمنان شعار لنبغی سر داده و بر دیوار های خرمشهر نوشتند یعنی اینکه ما آمده ایم که بمانیم، اما با ایثارگری ها و فداکاریهای شهدا و رزمندگان پیروز شدیم و خرمشهر آزادشد و وجبی از خاک کشورمان را به بیگانگان ندادیم.

افزایش جمعیت موجب اقتدار ایرانی اسلامی است

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه موقت شهرستان آوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه جهاد در راه خدا برای مومنین از هر چیزی مهم تر است، اظهار کرد: نماز جمعه و جماعت قدرت مسلمین است.

وی افزود: شرکت در نماز جمعه و جماعات یک امربه معروف و نهی از منکر و یک پیام بسیار بزرگ تأثیرگذار برای دیگران است؛ نشستن و انتقاد کردن صحیح نیست؛ باید حرکت کنیم و مهمترین وظیفه ما تقویت دین اسلام است.

امام جمعه موقت شهرستان آوج ابراز کرد: در جمعیت زیاد برخورداری از امکانات فراوان وجود دارد. ازدیاد جمعیت بسیار حساس است، چه جمعیت کشور و ایران اسلامی و چه جمعیت تشیع که یقیناً تقویت اسلام است.

هاشمی گفت: همه ما درباره فرهنگ سازی عمومی برای ازیاد جمعیت مسئول هستیم و رعایت سبک زندگی اسلامی برای ازیاد جمعیت لازم است و ایثار، گذشت و پرهیز از تجمل گرایی جزء سبک زندگی اسلامی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما در صحنه جنگیم هستیم و دشمنان آشکارا نظام و تشیع را هدف گرفته‌اند.

خطیب جمعه آوج بیان کرد: بهینه سازی مصرف و بهره وری در زندگی اسلامی بسیار مهم است. غالب دستورات اسلام پرهیز از اسراف و مصرف درست نعمت های الهی است. یکی از مولفه‌های قدرت این است که از منابع به طریق عالی استفاده کنیم.

هاشمی در پایان با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در حالی که انقلاب هنوز شیرازه محکمی نداشت، دشمن آمده بود که بماند ولی خدا کمک کرده و به قول امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان