۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین با سودجویان و احتکارکنندگان کالاهای اساسی به شدت برخورد شود
کد خبر: ۳۵۷۷۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۳۰ ساعت: ۱۶:۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

با سودجویان و احتکارکنندگان کالاهای اساسی به شدت برخورد شود

امام جمعه قزوین گفت: مسئولان نظارت‌ها در بازار را افزایش دهند و مانع اقدامات افراد سودجو شده و با فرصت‌طلبان و متخلفان به شدت برخورد کنند.

با سودجویان و احتکارکنندگان کالاهای اساسی به شدت برخورد شود
به گزارش صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع جمعیت که رهبری هم بر آن تأکید دارند، موضوع مهمی است، اگر ما در جمعیت ضعیف شویم جامعه ما دچار مشکلات جدی خواهد شد، اگر ما در جمعیت ضعیف شویم نیروهای مسلح نیرومند نخواهیم داشت، همچنین اقتصاد ما به سستی و ضعف می‌گراید و نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم.
 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: کسانی آمدند ما را به این دام انداختند که خودشان به شدت دنبال این هستند که جمعیت خود را افزایش دهند اما این نسخه‌ها را برای ما نوشتند، هر فرزند یک سرمایه است، هر فرزند ۲ بازو برای کار کردن دارد، هر فرزند عقل و اندیشه دارد، این‌ها هر کدام سرمایه‌های گران‌بهایی هستند که جامعه ما به شدت به این سرمایه‌ها محتاج است، هر انسانی اگر در مسیر صحیح قرار بگیرد می‌تواند زمینه رزق چندین نفر را فراهم کند.
 
وی با اشاره به اهمیت طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: رزق هر انسانی فقط دست خداست، خداوند فرموده مبادا به خاطر رزق و روزی فرزندان خود را بکشید، در آیه ۳۱ سوره مبارکه اسرا آمده «وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلَاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْئًا کَبِیرًا» یعنی (هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل نرسانید و زنده به گور نکنید که ما رازق آن ها و شما هستیم)، قتل فرزندان گناه بسیار بزرگی است.
 
این مسئول گفت: اکنون دولت درحال جراحی اقتصادی است، ابتدای کار ممکن است مانند هر عمل جراحی دیگر سختی و دشواری به همراه داشته باشد اما با صبر و حمایت مردم نتیجه‌بخش خواهد بود، در چنین شرایطی ممکن است یک عده با سوءاستفاده‌ اجناسی را بی‌دلیل گران کنند، یک عده ناجوانمرد و بی‌رحم نیز آذوقه مردم را احتکار و انبار می‌کنند و مردم را به زحمت می‌اندازند.
 
وی تأکید کرد: ما باید از دولت حمایت کنیم تا در جراحی اقتصادی موفق شود، در این شرایط به گونه‌ای نباشد که برخی رزق مردم را به یغما ببرند، همان‌هایی که منافعشان در خطر است، یعنی سودجویان در داخل و حامیان آن‌ها اعم از آمریکا و انگلیس در خارج در حال تزریق یأس و ناامیدی به مردم هستند و می‌خواهند این امر را به مردم القا کنند که شما گرفتار هستید و راه به جایی نمی‌برید، در حالی که ما می‌دانیم این جراحی نتیجه می‌دهد.
 
خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: البته همان‌گونه که مسئولان از مردم انتظار صبر و بردباری دارند بسیار جدی‌تر به مسئولین سفارش می‌کنیم که لازم است در این شرایط کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند، نگذارند افراد سودجو هر غلطی که خواستند بکنند، باید حمایت‌ها از سفره مردم افزایش پیدا کند، انتظار داریم مسئولان تلاش‌های خود را افزون کنند، رصدها و گزارش‌ها باید صحیح باشد و مانع از فساد و احتکار شود، البته تاکنون بارها شنیده‌ایم که انبار احتکار کالا کشف شده است که مشارکت و همراهی مردم در این شناسایی‌ها مؤثر بوده است.
 
وی یادآور شد: نخستین محاصره اقتصادی جدی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا و اروپا در سال ۱۳۵۹ بود و آن‌ها تاکنون هر روز یک تحریم بر تحریم‌های گذشته افزوده‌اند اما ملت ما از گذشته توانمندتر شده و همین توانمندی پاسخ تحریم‌های آنان است، دشمن رحم ندارد زیرا داروهایی را ممنوع کرد که جان بیماران ما در بیمارستان‌ها به آن داروها بستگی داشت، اما جان مردم ایران برای دشمن مهم نبود.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند می‌فرماید این‌ها بدترین و خشن‌ترین دشمنان هستند، ما نیز از آنان انتظاری نداریم، از مردم انتظار صبوری و از دولت انتظار خدمت و نظارت داریم، دولت باید در باب سفره و معیشت مردم مراقب باشد تا مشکلات برطرف شوند.
 
وی با اشاره به ایام پیروزی خرمشهر، عنوان کرد: به خاطر دارم که در آن روز به یاد ماندنی، در بازار قزوین بودم، یک مرتبه برنامه رادیو تغییر کرد و موسیقی پیروزی پخش شد که خرمشهر، شهر خون و قیام آزاد شد، شور و اشتیاقی وصف ناپذیر در مردم به وجود آمد و همه به خیابان امام آمدند و به سمت سبزه میدان حرکت کردند و از آنجا به خیابان نادری حرکت کردند که پایگاه سپاه پاسداران بود، مردم زیادی در آنجا جمع شدند، نه کسی این مردم را دعوت کرده بود و نه کسی برای تجمع تبلیغ کرده بود، بلکه مردم به صورت خودجوش به خیابان آمده و ابراز خوشحال کردند.
 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: آن زمان خرمشهر را آزاد کردیم و خوشحال بودیم، الان باید چقدر خوشحال باشیم که کربلا آزاد شده است؟ اکنون داریم به جایی می رسیم که به امید خدا آزادی قدس را شاهد باشیم، کم‌کم داریم به جایی می‌رسیم که مکه و مدینه از زیر سلطه نوکران آمریکا و انگلیس یعنی سعودی‌ها آزاد شود، یقین داریم همه این اتفاقات رخ خواهد داد، همان طور که یمن از شر سعودی‌ها و آمریکا آزاد شد، همان‌گونه که سوریه و عراق آزاد شدند، هر روز این استقلال در کشورهای اسلامی قوی‌تر می‌شود و ما به نتایج بیشتری می‌رسیم، البته قبل از همه این‌ها، ایران اسلامی از زیر سلطه آمریکا و دست‌نشاندگان او استقلال و آزادی به دست آورد.
 
وی خاطرنشان کرد: در لبنان چند پیروزی تاریخی با این پیروزی اخیر از نظر زمانی همراه شده است، یکی عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان که تقریبا نخستین پیروزی چشمگیری بود که همه تعجب کردند، بنده به یاد دارم در سال ۲۰۰۰ میلادی وقتی فیلم این عقب نشینی پخش شد چقدر تماشایی بود مکان‌هایی که تا دیروز صهیونیست‌ها در آن بودند، توسط رزمندگان و شیعیان مجاهد جنوب لبنان آزاد شد، با این پیروزی رزمندگان اسلام، صهیونیست‌ها روحیه خود را باختند و روحیه مسلمین در همه جا قوت گرفت.
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: پیروزی بعدی نیز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۷۹ بود، این نیز یک پیروزی بزرگ بود که کشتی صهیونیستی هدف قرار گرفت و صهیونیست‌ها اذعان کردند که وقتی کشتی ما را هدف قرار دادند یعنی دیگر نیروی دریایی نداریم، اگر هم داریم خاصیتی ندارد.
 
وی گفت: پیروزی که این روزها نصیب مردم لبنان شد، انتخابات لبنان بود، در این انتخابات آمریکایی‌ها هر چه می‌توانستند سرمایه‌گذاری کردند که آشوب به پا کرده و اختلاف ایجاد کنند تا افراد مورد نظر آن‌ها رأی بیاورند، فراوان پول خرج کردند و تلاش کردند زمینه دعوا، درگیری و اختلافات داخلی را در لبنان ایجاد کنند.
 
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: رهبر فرهیخته حزب الله سید حسن نصرالله با مدیریت خوب اوضاع را آرام کرد و نگذاشت اختلافات پا بگیرد، وحدت و همدلی ایجاد شد و می‌گویند آرام‌ترین انتخابات در دهه‌های اخیر علی‌رغم شیطنت‌هایی که پیش آمد، همین انتخابات بود که در نهایت با پیروزی حزب الله همراه بود.
 
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان