۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین چهار کتاب دفاع مقدس در سالروز پیروزی خرمشهر رونمایی می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۷۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان قزوین:

چهار کتاب دفاع مقدس در سالروز پیروزی خرمشهر رونمایی می‌شود

سرهنگ محمد امیری مقدم با اشاره به رونمایی از ۴ کتاب دفاع مقدس در سالروز پیروزی خرمشهر گفت: برگزاری برنامه‌های چهلمین سالروز پیروزی آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی در سال‌جاری به لشکر ۱۶ زرهی واگذار شده و «ما مقاوم هستیم» شعار این روز است.

چهار کتاب دفاع مقدس در سالروز پیروزی خرمشهر رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ محمد امیری مقدم ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های این مناسبت با مسئولیت و ریاست استاندار در سطح استان پیگیری می‌شود و دبیری آن برعهده اداره‌کل حفظ آثار است.

وی افزود: عراق در محاصره خرمشهر سعی کرد از این شهر به عنوان برگ‌برنده خود در جنگ استفاده کند اما بعد از عملیات بیت‌المقدس و پیروزی ایران، موازنه جنگ تغییر کرد و جمهوری اسلامی ایران برگ برنده را به دست گرفت.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: نقش استان در عملیات بیت‌المقدس بی بدیل بود و لشکر ۱۶ زرهی با فرماندهی فرماندهان و با حضور نیروهای بسیجی (با حضور ۶ گردان از سپاه) نقش‌آفرینی کرد.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین در عملیات بیت‌المقدس در مجموع بیش از ۲۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرد که شهید سید ناصر سیاهپوش از جمله این شهدا بود.

عملیات بیت‌المقدس رژیم بعثی را غافلگیر کرد

امیری‌مقدم گفت: برگزاری برنامه‌های چهلمین سالروز پیروزی آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی در سال‌جاری به لشکر 16 زرهی واگذار شده و «ما مقاوم هستیم» شعار این روز است.

وی اذعان کرد: رژیم بعثی در بدو ورود به خرمشهر مدعی بود « آمده‌ایم بمانیم» اما با عملیات بیت‌المقدس توسط رزمندگان غافلگیر شد و بسیاری از عراقی‌ها و نظامیان در خواب اسیر و غافلگیر شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ و روحیه مقاومت را در دوران دفاع مقدس به ویژه آزادسازی شهر خرمشهر مشاهده کردیم، ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که خرمشهر یک خاکریز بود و خرمشهرهای دیگری در راه است؛ که امروز شاهد بروز جنگ‌های رسانه‌ای، اقتصادی و هیبیریدی از سوی دشمن هستیم.

4 کتاب دفاع مقدس رونمایی می‌شود

امیری‌مقدم در تشریح برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آذین‌بندی و فضاسازی شهری در سطح ادارت، مدارس و پایگاه‌های مقاومت بسیج، عطرافشانی مزار شهدا با مسئولیت اداره‌کل بنیاد شهید استان، برگزاری برنامه فرهنگی با عنوان لبخند پیروزی با همکاری استانداری، شهرداری و سایر ارگان‌ها در دولتخانه صفوی، برگزاری صبحگاه نیروگاه مسلح در سوم خردادماه، نواختن زنگ مقاومت در دو مدرسه استان و رونمایی از ۴ کتاب دفاع مقدس در دانشگاه آزاد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: همچنین محفل شعر در روز چهارم خردادماه با همکاری بسیج هنرمندان شهرداری، مسابقات کتابخوانی و سومین جشنواره "افتخار من" در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان