۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نرخ باروری استان قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر است
کد خبر: ۳۵۷۶۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری:

نرخ باروری استان قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر است

کبری علیخانی با اشاره به پایین بودن نرخ باروری استان نسبت به میانگین کشوری گفت: متاسفانه نه تنها شاهد افزایش آمار سقط جنین هستیم بلکه زوجین علاقه‌مند به فرزند به یک یا دو بارداری اکتفا می‌کنند.

نرخ باروری استان قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر است
کبری علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به پایین بودن نرخ باروری استان نسبت به میانگین کشوری اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که برای رسیدن به نرخ جانشینی نیاز به تلاش مضاعفی داریم.

وی افزود: طبق پژوهش‌های انجام شده علاوه بر شرایط اقتصادی، اجتماعی و سلامت جسمانی، عامل فرهنگی، تغییر رویکرد و سبک زندگی اصلی‌ترین عامل عدم تمایل زوجین برای فرزندآوری است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: قانون تعالی جمعیت براساس موانع فرزندآوری تدوین شده است و در این قانون سعی شده که تک تک موانع برداشته شود.

آمار سقط جنین افزایش یافته است

این مسئول با اشاره به افزایش درصد ناباروری بانوان تصریح کرد: متاسفانه نه تنها شاهد افزایش آمار سقط جنین هستیم بلکه زوجین علاقه‌مند به فرزند به یک یا دو بارداری اکتفا می‌کنند.

علیخانی تاکید کرد: همانطور که در دهه ۶۰ برای فرزندکمتر فرهنگسازی شد و موفق هم بود اکنون نیز می‌توان با کار کردن بر روی این حیطه به بحران پیری جمعیت غلبه کنیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط جامعه اکنون مباحث فرهنگی و اقتصادی از موانع اصلی عدم فرزندآوری است و برای مرتفع کردن مشکلات این دو برنامه‌هایی تدوین شده است.

علیخانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری سیاست‌های جمعیتی را ابلاغ کرده اند و اگر بتوانیم در این چهارچوب حرکت کنیم شاهد حل شدن بسیاری از مسائل و مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان