۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن‌کریم اوقاف در قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۵۷۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۷ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان:

ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن‌کریم اوقاف در قزوین آغاز شد

علی عظیمی از آغاز ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن‌کریم سازمان اوقاف در استان قزوین خبر داد.

ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن‌کریم اوقاف در قزوین آغاز شد
علی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به شروع ثبت‌نام بزرگترین رویداد قرآنی کشور اظهار کرد: ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه همزمان با سراسر کشور از 21 اردیبهشت ماه در استان قزوین آغاز شده و تا پایان روز 25 خرداد ماه ادامه دارد.
 
وی افزود: مسابقات قرآن کریم اوقاف در مراحل شهرستانی، استانی، مقدماتی سراسری، نهایی سراسری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و در دو بخش خواهران و برادران تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود که البته مرحله بین‌المللی رشته ترتیل در سال جاری نیز به صورت آزمایشی است.
 
وی عنوان کرد: همچنین رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در دو بخش آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ ۱۰ جزء و ۵ جزء قرآن کریم برای هر دو گروه تا مرحله استانی خواهد بود و رشته اذان نیز همچون دوره‌های ماقبل در دو مرحله استانی و کشوری ویژه آقایان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رشته‌های مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و سراسری برگزار می‌شود.

شرکت 628 نفر در مسابقات قرآن کریم سال گذشته
 
وی اضافه کرد: رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار می‌شود.

عظیمی در ادامه گفت: مرحله استانی رشته‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان پس از ضبط تصویری در استان‌ها همزمان با مرحله استانی سایر رشته‌های آوایی، به صورت متمرکز توسط مرکز امور قرآنی داوری شده و راه‌یافتگان به مرحله سراسری مشخص می‌شوند.
 
وی بیان کرد: علاقه‌مندان و فعالان قرآنی بالای ۱۸ سال باید در بازه زمانی اعلام شده با ورود به سایت www.quraniran.ir  در رشته‌های مورد نظر ثبت‌نام کنند لذا ثبت‌نام از طریق سایت‌های دیگر مجاز نبوده و در صورت انجام نیز لغو می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: متقاضیان در روزهای ابتدایی نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
 
وی تاکید کرد: افراد به طور همزمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی و یک رشته گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قران کریم اقدام کنند.
 
عظیمی خاطرنشان کرد: به منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه ثبت‌نام کنند.
 
وی ابراز کرد: داشتن حداقل 18 سال سن و اقامت دائم در شهرستان محل برگزاری مسابقه از جمله شرایط عمومی جهت ثبت‌نام در مسابقات است.
 
این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه شرط حضور در مسابقات قرآن کریم، ثبت‌نام در سامانه اعلام شده است؛ بیان کرد: در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قزوین که سال گذشته برگزار شد مجموعا 628 نفر ثبت‌نام کردند.
 
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان