۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عرضه قلیان در قزوین همچنان ممنوع است
کد خبر: ۳۵۷۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت: ۱۵:۵۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

عرضه قلیان در قزوین همچنان ممنوع است

محمد قاسمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید نظارت‌های خود را از باب پیشگیری از تهدید علیه سلامت عمومی تشدید کند و هرگونه عرضه قلیان در رستوران‌ها و سفره خانه‌ها را به عنوان تخلف گزارش دهد.

عرضه قلیان در قزوین همچنان ممنوع است
محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اعلام این خبر اظهار کرد: مطابق قانون اساسی ملاک عمل دستگاه قضایی در تمامی حوزه‌ها، اجرا و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات بوده و ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی نیز در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات انجام می‌شود.
وی افزود: عرضه قلیان در اماکن عمومی علاوه بر تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی، زمینه بروز جرائم و آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد به مواد مخدر را فراهم می سازد و تجربه نشان داده که در اغلب موارد شروع اعتیاد در نوجوانان و جوانان از استعمال قلیان و سپس به سایر مواد مخدر است و در نتیجه عموم جامعه درگیر آسیب‌های آن می شوند.
دادستان قزوین بیان کرد: بر اساس هشدارهای قبلی و مکاتبات صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید نظارت‌های خود را از باب پیشگیری از تهدید علیه سلامت عمومی تشدید کند و هرگونه عرضه قلیان در رستوران ها و سفره خانه ها را به عنوان تخلف گزارش دهد تا جهت برخورد با متخلفان، پرونده قضایی تشکیل شود.
قاسمی تصریح کرد:  این ایراد که ممنوعیت قانونی عرضه قلیان در سایر استان‌ها به درستی اجرا نمی‌شود، نباید استان قزوین را تحت تاثیر قرار دهد چرا که این دلیل قانوناً قابل پذیرش نیست.
وی ابراز کرد: بر اساس مکاتبات انجام شده و دستورات قضایی صادره، تمامی کلانتری‌ها و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی باید در این خصوص ورود جدی داشته و در صورت مشاهده عرضه قلیان در اماکن عمومی، ضمن جمع‌آوری و امحاء آلات و ادوات استعمال قلیان؛ واحد صنفی متخلف پلمپ و فرد خاطی را نیز بازداشت و در اختیار مراجع قضایی قرار دهند.
دادستان قزوین تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شبکه بهداشت و کادر درمان، تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا کاهش حداکثری داشته و اجازه نخواهیم داد عرضه قلیان در اماکن عمومی و عدم رعایت موارد بهداشتی زمینه‌ساز شیوع مجدد این ویروس در استان شود.
این مقام قضایی با بیان اینکه ممنوعیت عرضه قلیان در قزوین صرفاً مربوط به دوران کرونا نبوده و همچنان پابرجا است، هشدار داد: این طرح قبل از شیوع ویروس کرونا در استان قزوین اجرایی شد و اکنون با جدیت ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشکی و مراجع انتظامی موظف به شناسایی متخلفان و معرفی به مراجع قضایی هستند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.
قاسمی ضمن تقدیر و تشکر از اکثریت صنف رستوران داران و سفره خانه داران که در اجرای قانون همراهی خوبی دارند، بیان کرد: هشدارهای لازم از قبل داده شده و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت عمومی جدی است.
وی در پایان گفت: دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه مسائل مربوط به حوزه بهداشت و سلامت عمومی را با جدیت و به صورت ویژه پیگیری می کند و شهروندان نیز می‌تواند مواردی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را تهدید می کند به دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و مراجع قضایی و انتظامی اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی صورت گیرد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان