۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تشکیل بیش از ۴هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد
کد خبر: ۳۵۷۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت: ۱۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین مطرح شد؛

تشکیل بیش از ۴هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد/ خدمات نیمه‌دولتی به زوجین ارائه می‌شود

اگرچه خدمات درمانی در مرکز درمان جهاددانشگاهی با تعرفه نیمه دولتی و ۵۰ درصد ارزان‌تر از مراکز خصوصی ارائه می‌شود اما درمان ناباروری عملا رایگان نیست.

تشکیل بیش از ۴هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کبری علیخانی در بازدید از مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان قزوین که ظهر امروز انجام شد با اشاره به توسعه حیطه‌های درمانی، آموزشی و مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: امیدوارم با تعامل دوطرفه بتوانیم مرکز رصد خوبی در حوزه پژوهش راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به امکانات خوب مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی افزود: این مرکز فعلا تنها مرکز درمان ناباروری استان است اما امیدوارم با راه‌اندازی مرکز درمان دولتی ولایت این دو مکمل خوبی برای یکدیگر باشند و یک مرکز جامع برای استان شکل بگیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: سفر استانی رییس جمهور بودجه‌های خوبی را برای استان به همراه داشت و بدون شک با جذب این بودجه بسیاری از مسائل و مشکلات جهاد دانشگاهی قزوین مرتفع خواهد شد.

قرارگاه جمعیت در استان تشکیل شده است

این‌ مسئول با اشاره به هفته جمعیت بیان کرد: قرارگاه جمعیت به دستور وزیر کشور و به ریاست استاندار تشکیل شده و قرار است برنامه‌های متعددی براساس قانون تعالی جمعیت و خانواده انجام شود.

علیخانی ادامه داد: یکی از محورهای اساسی درصد بالای نازایی در کشور و استان است و اگر حمایت‌ از زوجین نابارور بیشتر شود قطعا شاهد افزایش باروری خواهیم بود.

ماهانه هزاران سقط در کشور اتفاق می‌افتد

وی با اشاره به بالا رفتن آمار ماهانه سقط از آمار تولد تصریح کرد: متاسفانه در ماه هزاران سقط جنین در کشور داریم و اگر بتوانیم این عدد را کنترل کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: ۷ درصد سقط جنین مربوط به بارداری‌های نامشروع و ۹۳ درصد آن مربوط به زوجین دیگر است.

علیخانی در پایان گفت: امیدوارم با انجام پژوهش‌های درست قدم خوبی در مرتفع کردن مشکلات برداریم تا بیش از این به معضلاتی که با آن مواجه هستیم افزوده نشود‌.



لیلا رحمانی نیز در این بازدید با اشاره به تشکیل ۴ هزار و ۹۲۷ پرونده ناباروری در مرکز ناباروری جهاددانشگاهی طی ده سال اخیر اظهار کرد: اگر مراجعه‌کنندگان به طور مرتب به این مرکز رجوع‌کنند به طور میانگین روزانه ۹ الی ۱۰ پرونده نازایی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات نازایی مربوط به مردان است؛ افزود: از ۵ هزار پرونده تشکلیل شده نازایی حدود هزار تولد زنده داشته‌ایم.

متخصص زنان مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی گفت: به جز بخش جنین شناسی که در این مرکز وجود ندارد و بیماران باید به مرکز ابن سینا تهران مراجعه کنند تمام آزمایشات در همین مرکز انجام می‌شود.

خدمات مرکز درمان جهاددانشگاهی نیمه دولتی است

این پزشک تصریح کرد: این مرکز به صورت نیمه دولتی اداره می‌شود و تعرفه‌های آن ۵۰ درصد ارزان‌تر از آزمایشگاه‌های خصوصی است.

رحمانی با تاکید بر اینکه درمان ناباروری رایگان نیست؛ عنوان کرد: ناباروری هزینه‌های بالایی دارد و عملا کسانی که به دنبال درمان مشکل خود هستند متحمل هزینه می‌شوند.

وی بالا رفتن سن را یکی از علل اصلی نازایی دانست و گفت: ازدواج‌های دیرهنگام، تغذیه و بعضی بیماری‌ها را می‌توان از علل ناباروری دانست اما برای ارائه آمار دقیق نیاز به تحقیقات بیشتر داریم.

این پزشک تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد بالا رفتن آمار سقط جنین بودیم و متاسفانه زوجینی هم که تمایل به بارداری دارند روی تعیین جنسیت بسیار حساسیت نشان می‌دهند.

علیخانی در پایان بیان کرد: معاونت درمان باید نظارت ویژه‌ای روی مطب‌هایی که بطور غیرمجاز کار سقط جنین را انجام می‌دهند داشته باشد.

فرشاد پیله‌چی نیز در این بازدید با اشاره به انجام کارهای پژوهشی در بخش سرطان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از بزرگترین و مهمترین پژوهشکده‌های سرطان را دارد و امیدوارم امسال فاز پژوهشی برخی از سرطان‌ها نیز در قزوین اجرا شود.

وی افزود: بسیاری از افراد نمی‌دانند که مرکز ناباروری جهاددانشگاهی خدمات خود را با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهد و نیاز است در این خصوص اجازه اطلاع رسانی به ما داده شود چراکه طبق قانون فقط در ۶ ماهه اول تاسیس می‌توان وارد بحث تبلیغات شد.



سالانه ۴۰ هزار خدمت در جهاددانشگاهی قزوین ارائه می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی قزوین گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر از خدمات درمان و ۲۰ هزار نفر از خدمات آموزشی این مرکز استفاده می‌کنند و باتوجه به اینکه فضای ما استیجاری است متحمل هزینه‌های زیادی می‌شویم.

این‌ مسئول تاکید کرد: ما می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی به دنبال ارائه خدمات باکیفیت است.

وی با اشاره به اتفاقات خوب در حوزه توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد: با آزمون و خطا متوجه اشکالات کار شده‌ایم و اکنون به دنبال توانمندسازی افراد هستیم به طوری که از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ خرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی میزبان فعالیت این افراد خواهیم بود.

پیله‌چی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در جهاد دانشگاهی فضایی ایجاد شود که بانوان با مراجعه به این مکان از خدمات چند حوزه در بخش‌های مختلف درمانی و آموزشی بهره‌مند شوند.

این‌ مسئول در پایان گفت: از کسانی که توانایی انجام فعالیتی را دارند حمایت می‌کنیم و به عبارتی نقش پیشران را بازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان