۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین محور مقاومت در علم و حکمت ریشه دارد
کد خبر: ۳۵۷۶۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت تهران:

محور مقاومت در علم و حکمت ریشه دارد

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد بیان اینکه ریشه محور مقاومت در علم و حکمت است، گفت: اگر یک دهه مقاومت مبتنی بر علم و حکمت نبود یکپارچگی و تمامیت ملی در جهان اسلام شکل نمی‌گرفت.

محور مقاومت در علم و حکمت ریشه دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در اجلاسیه روحانیون آزاد سراسر کشور که به میزبانی استان قزوین در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: کلمه طیبه اصل ثابتی داشته و این ثبات به پیوند آن با حق برمی‌گردد.

وی افزود: اگر کلمه طیبه انسان باشد، علم و دانشش مظهر علم و حکمت الهی، عملش مظهر عمل خداوند سبحان خواهد شد؛ پایه و بنیان اوصاف الهی در حوزه نظری، علم و حکمت بوده که در حوزه عمل رحمت رحمانیه حق است و عالم هستی را فرا گرفته است.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر انسان صالح در حوزه عقیده و نظر با علم و حکمت الهی اتصال پیدا کرد و تصمیمات وی مبتنی بر دانش و علم و معرفت شد در حوزه عمل نیز مظهر رحمت الهی خواهد بود و در آن تزلزل ایجاد نمی‌شود.

شهید سلیمانی تربیت یافته مدرسه دفاع مقدس است

این مسئول با بیان اینکه ریشه محور مقاومت در علم و حکمت است؛ ادامه داد: شخصیتی مانند سردار سلیمانی تربیت یافته مدرسه دفاع مقدس بوده که همچون خورشیدی در جهان امروز می‌درخشد و در علم نظر با علم و حکمت قرآن متصل بوده و مظهر رحمانیت الهی است.

وی تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی حتی در میدان نبرد دغدغه رهایی جبهه مقابل از اردوگاه کفر و استبداد را داشت و چنین ویژگی‌هایی در اسارت در سطح عالی می‌درخشد چراکه روحانیون آزاده در هر اردوگاهی مشعل و پرچمدار این حرکت هستند.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: روحانیون در فراخوان برای تصمیمات مبتنی بر علم، حکمت و استقامت همواره پیشتاز بوده و امروز و دیروز مورد احترام خیل عظیمی از آزادگان هستند؛ اراده آزادگان بر آن بوده که عالی‌ترین سطح وحدت را در جنگ اسراء خلق کنند و اراده اسراء در مسیر تلاش برای وحدت بوده است.

ارزش‌های دفاع مقدس به حق برای جوانان تبیین شود
 
ابوترابی با اذعان به اینکه روحانیون اسارت را به کلمه طیبه در اوج زیبایی و بهشت بندگی و عبودیت تبدیل کردند، تصریح کرد: دفاع مقدس به معنای واقعه کلمه یک شجره طیبه، بیداری امت اسلام، شکست صهیونیستی و استکبار جهانی است.

وی ابراز کرد: باید ارزش‌های دفاع مقدس به حق برای جوانان بیان شود؛ اگر فداکاری اسراء و ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس نبود امروز آسمان ایران تجهیزات نظامی مبدل نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر یک دهه مقاومت مبتنی بر علم و حکمت نبود یکپارچگی و تمامیت ملی در جهان اسلام شکل نمی‌گرفت؛ امروز ایران و عراق به عنوان دو برادر کنار هم بوده و باید با برون رفت از تنگناهای اقتصادی این مسیر را ادامه دهیم.

ابوترابی گفت: دولت در اوج سختی‌ها اقدامات ارزشمندی برای مردم انجام داد و باید از ملت ایران که با بصیرت و دانش در کنار دولت خود بودند تشکر کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد حرکت انسان‌ساز و تحول‌آفرین بوده است، تصریح کرد: روحانیون آزاده در اسارت دارای ایمان و فضایل اخلاقی بودند و این فضائل به قدری برجسته بوده که بسیاری از مجاهدان تا آخرین نفس و با تمام ظرفیت از آنها الگویری کردند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان