۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سامانه هوشمند کنترل وضعیت نان در استان راه‌اندازی شود
کد خبر: ۳۵۷۶۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

سامانه هوشمند کنترل وضعیت نان در استان راه‌اندازی شود

محمدمهدی اعلایی گفت: سامانه هوشمند کنترل وضعیت نان در دستور کار قرار گیرد و کمیته ویژه ای در این زمینه تشکیل و مسائل و مشکلات حوزه نانوایی ها برطرف شود.

سامانه هوشمند کنترل وضعیت نان در استان راه‌اندازی شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی در کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار کرد: در مرحله ابتدایی گذار از یک نظام معیوب یارانه ای به یک نظام معقول تر قرار داریم و وضعیت این گذار در استان قابل قبول و مرهون تلاش تمامی خدمت گذاران استان بوده است.

استاندار قزوین ادامه داد: برگزاری جلسه شبانه در ساعت های اولیه اجرای این طرح باعث شد که استان در این زمینه غافلگیر نشود و از ساعت های نخستین روز اجرای طرح کالاهای مورد نظر در استان توزیع شد.

وی افزود: اصلاح طرح نظام یارانه ای تنها برنامه اصلاح اقتصادی دولت نیست و دولت کنترل نقدینگی، شفافیت عملکرد بانک و عدم استقراض از بانک را در این مدت انجام داده که همین اقدامات به جلوگیری از روند فزاینده تورم کمک کرده است.

اعلایی گفت: به طور قطع برنامه های دیگری هم برای تکمیل این طرح در نظر قرار خواهد گرفت و مشابه مدیریت کرونا که با موفقیت همراه بود در حوزه اقتصاد هم یک خروجی و نتیجه مطلوب را شاهد خواهیم بود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در مدیریت کرونا مردم همراهی مناسبی با دولت داشتند و این همراهی را در این موضوع هم نیاز داریم و مردم بدانند که مسئولان صادقانه و خالصانه به فکر مدیریت اوضاع هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مردم درخواست اصلاح وضعیت موجود را دارند و اصلا به همین دلیل به این دولت رای داده اند، اظهار داشت: هیچ فرد منصف و با دانشی وجود ندارد که ادامه ارز ۴۲۰۰ تومانی را به صلاح کشور بداند و این نرخ ارز باید هرچه سریعتر از بین برود.

وی گفت: مردم می دانند که نظام سابق توزیع یارانه ها درست نبود و به نفع افراد متمول، قاچاقچی و تولیدکنندگان خارجی بود.

اعلایی اضافه کرد: برای تامین سرمایه در‌ گردش بنگاه های دولتی و صنفی باید برنامه ریزی لازم انجام شود و بانک ها در این زمینه همراهی کامل را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی باید نظارت مستمر و همه شمول داشته باشیم و با محوریت فرمانداران و استفاده از نیروهای جهادی هر روز از نانوایی ها سرکشی صورت گیرد و این فرآيند تا زمانی که قیمت آرد آزادسازی شود، ادامه خواهد داشت.

استاندار قزوین اظهار داشت: نظام نظارتی فقط محدود به کالاهای مرتبط با نهاده های دامی نیست و در تمامی بخش ها به ویژه خدمات باید نظارت صورت گیرد و هر کسی که در این مسیر کارشکنی کند باید به شکل ویژه تری با آنها برخورد شود که نگاه دستگاه قضایی هم در این استان در همین مسیر قرار دارد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان