۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افزایش بی‌سابقه کشتار دام در استان/ ۱۰هزار راس دام مازاد در واحدهای صنعتی قزوین وجود دارد
کد خبر: ۳۵۷۶۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد

افزایش بی‌سابقه کشتار دام در استان/ ۱۰هزار راس دام مازاد در واحدهای صنعتی قزوین وجود دارد

حمید زینالی با بیان اینکه در روزهای اخیر روند بی‌سابقه افزایشی در آمار کشتار دام سبک و سنگین را در استان داشتیم، گفت:  تعداد دام مازاد در مجموع ۱۵۰هزار رأسی واحد‌های صنعتی استان ۱۰ هزار راس است.

افزایش بی‌سابقه کشتار دام در استان/ ۱۰هزار راس دام مازاد در واحدهای صنعتی قزوین وجود دارد
حمید زینالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت گوشت قرمز در استان اظهار کرد: در روزهای اخیر روند بی‌سابقه افزایشی در آمار کشتار دام سبک و سنگین را در استان داشتیم.

وی افزود: در روز شنبه در کشتارگاه زیاران کشتار گاو به ۱۳۰ راس و گوسفند به ۴۱۰ راس رسید و همچنین ۱۶۰ راس گاو و ۶۰۰ راس گوسفند در کشتارگاه دشت بره انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت مرغ و نهاده‌های دامی ۱۰ هزار تومان دام زنده و ۳۰ هزار تومان هم در لاشه دام افزایش قیمت داشتیم.

تقاضا کاهش یافت

این مسئول با اشاره به افت تقاضا با افزایش قیمت، یادآور شد: روز گذشته۶۰ راس گاو و ۱۲۰ راس گوسفند در کشتارگاه زیاران و در کشتارگاه دشت بره هم ۱۷۰ راس گاو و ۳۰۰ راس گوسفند کشتار شد.

زینالی بیان کرد: مسئله‌ای که در آینده با آزاد شدن نهاده‌ها خواهیم داشت بحث کشتار دام مازاد در واحد‌های دامداری صنعتی استان خواهد بود چون به نبال بهره وری واحد هستند و تعداد دام مازاد در مجموع ۱۵۰هزار رأسی واحد‌های صنعتی استان ۱۰ هزار راس است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: دام‌های مازاد یا سن بالایی دارند یا از نظر اقتصادی باتوجه به شرایط مقرون به صرفه نیستند که برای آن باید در آینده پیش بینی داشته باشیم.

خروج مرغ زنده و گوشت مرغ از استان باید ممنوع شود

وی ادامه داد: طی سال واحد دامداری صنعتی برای جایگزینی و اینکه بتواند گله را در یک سطحی نگهداری کند مجبور به حذف ۲۰ درصد از دام ماده شده است.

این مسئول در پایان گفت: نکته دیگر درمورد مرغ زنده است که طبق ابلاغ وزارتخانه نیز باید از خروج مرغ زنده و مرغ کشتار از استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان