۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تزریق واکسن سرخک به بیش از ۱۸هزار اتباع در قزوین
کد خبر: ۳۵۷۶۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۵ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

تزریق واکسن سرخک به بیش از ۱۸هزار اتباع در قزوین

صفر فیض‌اللهی گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون، بیش از ۱۸ هزار تبعه غیرایرانی ۹ ماه الی ۳۰ سال در سطح استان واکسینه شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

تزریق واکسن سرخک به بیش از ۱۸هزار اتباع در قزوین

صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون سرخک در استان قزوین اظهار کرد: بیش از 18 هزار تبعه غیرایرانی 9 ماه الی 30 سال در سطح استان واکسینه شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین براساس واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال اتباع در سطح استان از 17 الی 23 اردیبهشت ماه سال‌جاری، 4 هزار و 800 کودک افغانی زیر 5 سال واکسینه شده‌اند و نوبت دوم واکسن این افراد در چهار هفته آینده همزمان با نیمه دوم خردادماه تزریق می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: هم وطنان ایرانی که در مواجهه با اتباع هستند بدون توجه به سابقه دریافت واکسن سرخک تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

جاماندگان از واکسن سرخک برای واکسیناسیون اقدام کنند

فیض‌اللهی یادآور شد: باتوجه به اینکه افراد نوبت اول واکسن را در یک سالگی و نوبت دوم را در 18 ماهگی دریافت می‌کنند در حال حاضر بیش از 98 و نیم درصد واکسیناسیون تمام واجدان شرایط در استان انجام شده است.

وی گفت: در صورتی که خانواده‌ دارای فرزند زیر 5 سال دو نوبت واکسن 12 ماهگی و 18 ماهگی را دریافت نکرده است با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت آن اقدام کند.

این مسئول با اشاره به وضعیت کرونایی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر آمار بستری‌های فعلی در بیمارستان‌های استان شامل 65 نفر، 4 نفر بدحال و 13 نفر بستری جدید هستند؛ این روند از 4 الی 5 هفته گذشته ثابت بوده و نشان دهنده چرخه ویروس کرونا در استان است.

تزریق نوبت اول واکسن در قزوین رکورد زد

فیض‌اللهی با اذعان بر اینکه کرونا هنوز تمام نشده است و مردم هشیار باشند، تصریح کرد: بیش از دو میلیون و 420 هزار دز از انواع واکسن کووید 19 به واجدان شرایط تزریق شده که از این میزان یک میلیون و 38 هزار و 860 دز مربوط به نوبت اول، 941 هزار و 310 دز نوبت دوم و 44 هزار دز مربوط به نوبت سوم است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون نوبت اول 96.22 درصد، نوبت دوم 89.2 درصد و نوبت سوم 42 و نیم درصد است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: واکسیناسیون 5 الی 12 سال تقریبا با رشد 19 درصدی همراه است و 31 هزار نفر واکسینه شده‌اند؛ پوشش نوبت سوم تقریبا 43 درصد بوده و این آمار بسیار کم است.

فیض‌اللهی ابراز کرد: براساس برنامه کشوری واکسیناسیون نوبت چهارم برای افراد بالای 70 سال، کارکنان نظام سلامت و افراد دارای ضعف ایمنی ابلاغ شده اما مراجعه و استقبال مردم برای دریافت واکسن در نوبت‌های مختلف از جمله نوبت چهارم بسیار محدود است.

رعایت پروتکل‌‎های بهداشتی کمتر از 50 درصد است

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش تعداد بیماری در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا مانند چین، قرنطینه شهرهای بزرگ این کشورها آغاز شده است و نگرانی وجود دارد که با گذشت زمان سطح ایمنی افراد کاهش یافته و تأکید می‌شود افراد و گروه‌های هدف برای تکمیل نوبت سوم و واجدان شرایط نوبت چهارم برای دریافت واکسن اقدام کنند.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور و استان قزوین حداکثر کمتر از 50 درصد است و تأکید می‌شود پوشش واکسن در محیط‌های آموزشی، اداری، دانشگاهی مراکز خرید افزایش یابد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان