۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بازگشت آرامش به بازار آبیک/در تامین اقلام اساسی مشکلی نداریم
کد خبر: ۳۵۷۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۵ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

فرماندار آبیک خبر داد

بازگشت آرامش به بازار آبیک/در تامین اقلام اساسی مشکلی نداریم

حامد فتوحی گفت: اگرچه در روزهای نخست اعلام نرخ جدید شاهد خرید هیجانی مردم بودیم اما از روز جمعه آرامش به بازار بازگشت و با کاهش ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها روبه رو هستیم.

بازگشت آرامش به بازار آبیک/در تامین اقلام اساسی مشکلی نداریم
حامد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به نبود مشکل در تامین و توزیع کالاهای اساسی اظهار کرد: اگرچه در روزهای نخست اعلام نرخ جدید شاهد خرید هیجانی مردم بودیم اما از روز جمعه آرامش به بازار بازگشت و با کاهش ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه روغن در بازار موجود است، افزود: در روزهای گذشته حجم قابل توجهی از اقلام اساسی وارد بازار شده است و اکنون مرغ گرم و منجمد با قیمت مصوب به وفور در فروشگاه‌ها موجود است.

با نانوایی‌های متخلف برخورد می‌شود

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به رصد نانوایی‌ها گفت: طی بازرسی که در روزهای پنج شنبه و جمعه از نانوایی‌ها داشتم چندین مورد تخلف ثبت و سهیه دو نانوایی که تعطیلی دو و پنج روزه داشتند به نانوایی‌های دیگر منتقل شد.

این مسئول ادامه داد: طی جلسه‌ای باحضور سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتحادیه، اتاق اصناف و مجموعه بسیج شکل گیری یک فرآیند جدید در خصوص بازرسی‌ از نانوایی‌ها به تصمیم نهایی رسید تا رصد این اماکن به طور منطقه‌ای و مستمر صورت بگیرد.

وی افزود: به دلیل اینکه تاکنون نظارت دقیقی روی مسائل مختلف نانوایی‌ها از قبیل ساعت کاری و وزن چانه نبوده است شاهد تخلفات زیادی در این حوزه بوده‌ایم بنابراین به اتحادیه دستور داده‌ام که مسئولیت و ساعت کاری نانوایی‌ها دوباره به آنها بلاغ شود تا درصورت سرپیچی برخورد لازم صورت بگیرد.

فتوحی از اتصال تمام نانوایی‌ها به دستگاه پز بانک سپه خبر داد و عنوان کرد: نانوایی‌ها به صورت ملی به سامانه تخصیص آرد متصل هستند؛ بنابراین از طریق بررسی روزانه سهمیه آنها می‌توان با کشف اطلاعاتی همچون میزان پخت نان و فروش آرد به تخلفات احتمالی نانواها پی برد.

 دو هزار حلب روغن احتکاری در آبیک کشف شد

وی با اشاره به کشف دو هزار حلب روغن احتکار شده در آبیک بیان کرد: به غیر از چند مورد جزیی هیچ کالای احتکاری در شهرستان گزارش و پیدا نشده است و در صورت کشف، سازمان جهاد کشاورزی وظیفه توزیع آن در بازار را برعهده دارد.

این مسئول با اشاره به تشکیل پرونده برای نانوایان و فروشندگان متخلف تاکید کرد: در صورت فوریت و جدیت تخلف مجموعه دادستانی به مسئله ورود پیدا می‌کند.

فتوحی اظهار کرد: تمامی واحدهای صنفی ملزم به نصب برچسب قیمت و ارائه فاکتور برای مشتریان هستند و در این بین نیز مدیران دستگاه‌های نظارتی با هرگونه گران فروشی، کم‌فروشی و احتکار برخورد شدید خواهند کرد.

فرماندار آبیک عنوان کرد: آبیک به طور روزانه به 7 تن مرغ نیاز دارد اما در روز پنج شنبه 9 تن مرغ تازه و 16 تن مرغ منجمد و در روز جمعه 5 تن مرغ تازه وارد شهرستان شد.

وی در پایان با اشاره به تعادل قیمت‌ها پس از اجرای طرح توزیع عادلانه ارز گفت: قطعا طرحی که دولت عملیاتی کرد در حوزه‌های مختلف به نفع مردم است و امیدوارم همه مردم با این طرح و جراحی اقتصادی بزرگ همکاری کنند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان