۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مشکلی در توزیع اقلام اساسی شهرستان نداریم
کد خبر: ۳۵۷۶۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۹ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری البرز:

مشکلی در توزیع اقلام اساسی شهرستان نداریم/ اکیپ‌های نظارتی بازار را رصد می‌کنند

محمدمهدی عزیزی گفت: اقلام اساسی به صورت روزانه تهیه شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مشکل خاصی وجود ندارد.

مشکلی در توزیع اقلام اساسی شهرستان نداریم

محمدمهدی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت توزیع اقلام اساسی در شهرستان البرز اظهار کرد: این اقلام به صورت روزانه تهیه شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: در حالی که بازرسی بر توزیع اقلامی مانند مرغ از مبدأ تا مقصد صورت می‌گیرد شاهد افزایش خرید مردم و ایجاد صف‌های طولانی در برخی از فروشگاه‌ها به واسطه التهاب ایجاد شده هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری البرز بیان کرد: بیش از 30 اکیپ از دستگاه‌های مختلف جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و اتاق اصناف بازار اقلام اساسی را رصد می‌کنند؛ تا به امروز گزارشی از احتکار این اقلام به ما اعلام نشده است.

گروه‌های نظارتی برای فعالیت نانوائی‌ها در شهرستان البرز مستقر است

عزیزی گفت: گاهی تخلفات جزئی گزارش می‌شود چراکه احتمال دارد یک مغازه‌دار نسبت به فروش کالایی اقدام نکند و قیمت فروش قبل را با قیمت جدید جابه‌جا کند، با این افراد برخورد شده و به واحد تعزیرات ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های نظارتی نوع فعالیت نانوائی‌ها را در شهرستان البرز رصد می‌کنند، اذعان کرد: اولویت نخست ما در حال حاضر باز بودن نانوائی‌ها است و آرد را به صورت اختصاصی در اختیار 13 الی 14 نانوائی در شهرستان قرار دادیم تا میزان انتظار مردم در صف‌ها شکسته شود.

این مسئول یادآور شد: باتوجه به اینکه مهرگان به عنوان پرتراکم‌ترین شهر شهرستان البرز بوده و میزان تقاضای نان متناسب با جمعیت قشر ضعیف موجود آن گسترده است، فعالیت گروه‌های اقتصادی برای تولید نان به صورت شبانه‌روزی دنبال می‌شود.

التهاب بازار اقلام اساسی کاهش یافته است

عزیزی با اشاره به کیفیت تولید نان‌ در شهرستان البرز تصریح کرد: کیفیت‌ها به صورت نسبی است و احتمال دارد نان در نانوائی‌هایی با کیفیت کمتر عرضه شود، البته این نانوائی‌ها را رصد و در صورت ضرورت پلمب می‌کنیم.

وی ادامه داد: باوجودی که فروشگاه‌های شهرستان با ازدحام جمعیت همراه بوده اما فعال هستند و میزان التهاب آنها نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری البرز عنوان کرد: اقلامی مانند قند و شکر از قبل توزیع شده و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم؛ بیشتر اختلاف قیمت و ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها مربوط به خرید اقلام ماکارونی، شیر و لبنیات است که با ارائه قیمت‌های جدید این مشکل حل می‌شود.

عزیزی در پایان یادآور شد: کمبود در توزیع روغن وجود دارد و این مشکل سراسری است چراکه این اقلام به صورت قطره چکانی توسط شرکت‌ها توزیع می‌شود و اختلاف قیمت به وجود آمده موجب ازدحام جمعیت شده است.

انتهای پیام/4006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان