۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هلال‌احمر قزوین با کاهش نقدینگی مواجه است
کد خبر: ۳۵۷۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۴ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین:

هلال‌احمر قزوین با کاهش نقدینگی مواجه است

حسن آصفی گفت: مطالبات قابل توجهی از علوم پزشکی و تامین اجتماعی داریم و این شرایط موجب کاهش نقدینگی هلال احمر شده است؛ پیگیر وصول مطالبات تامین اجتماعی هستیم و اجازه ندادیم محدودیت‌ها ارائه خدمات به مردم را مختل کند.

هلال‌احمر قزوین با کاهش نقدینگی مواجه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حسن آصفی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: در این سفر اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی پروژه پایگاه امداد و نجات منطقه انجیلاق و ۱۹ میلیارد تومان سایر پایگاه‌های استان مصوب شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه استان قزوین معین استان‌های شمالی و شمالغرب کشور است، لزوم راه‌اندازی پروژه انجیلاق به عنوان مرکز عملیات و پشتیبانی امداد نجات استان احساس می‌شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر مرکز عملیات پشتیبانی واقع در نزدیکی بیمارستان قدس دارای مشکلاتی از جمله خطرات پدافند غیرعامل و محدودیت فضا است براین اساس تلاش شد ۱۰ هکتار زمین در منطقه انجیلاق که دسترسی به تمام شهرستان‌های استان و استان‌های معین را دارد برای راه‌اندازی مرکز عملیات و پشتیبانی انتخاب شود.

۱۵ میلیارد تومان برای پروژه انجیلاق هزینه شده است

آصفی یادآور شد: فعالیت‌های اداری پروژه انجیلاق انجام شده و با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که با اعتبارات اختصاص داده شده امیدواریم آن را به نتیجه برسانیم.

وی یادآور شد: راه‌اندازی سوله‌های انبار، لجستیک، اختصاص سگ‌های جستجو، آشیانه و پد بالگرد و اختصاص خوابگاه‌های اضطراری برای نیروها در پروژه انجیلاق پیش‌بینی و ۱۵ میلیارد تومان تا به امروز برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اذعان کرد: اجرای طرح سفیران بشردوستی به ابتکار استان شروع شد و دبیرخانه دائمی شکل گرفت، تلاش داریم این طرح به صورت ملی و بین‌المللی اجرا شود.

آصفی ادامه داد: توجه به اصل انسانیت نقطه عطفی شد تا به مرحله میزبانی جشنواره «رفیق خوشبخت ما» در استان قزوین دست یابیم و در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و توسعه بشر دوستی گام برداریم.

وی با اشاره به جایگاه شخصیتی شهید حاج قاسم عنوان کرد: شهید سلیمانی منادی انسانیت و به دنبال نوع دوستی و رفتارهای مهربانانه برای تسکین بخشی به آلام مستضعفان و مظلومان بوده و شاهد بیش از چهل سال فعالیت‌ها و خدمت بی‌منت وی بودیم که جمعیت هلال احمر نگاه ویژه‌ای به مکتب حاج قاسم دارد.

جمع‌آوری بیش از ۴ میلیارد تومان در حوزه مددجویان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: جشنواره «رفیق خوشبخت ما» از سال گذشته به میزبانی استان آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد و استان قزوین در سال‌جاری میزبان این جشنواره بوده است.

آصفی یادآور شد: مجمع خیرین در کنار هلال احمر در استان قزوین شکل گرفت و توانستیم افتخاراتی را رقم بزنیم؛ برای نمونه استان در سیل خوزستان به عنوان سومین استانی بود که کمک‌های مردمی قابل توجهی را ارائه داد.

وی گفت: تعامل و ارتباط هلال احمر با خیرین همچنان برقرار بوده و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان در حوزه مددجویان کمک جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: داروخانه هلال احمر استان در بین ۵ داروخانه کشور رتبه برتر را به خود اختصاص می‌دهد که با شیوع کرونا در رتبه ۲ قرار گرفت و گردش مالی آن برای یکسال بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است.

آصفی یادآور شد: مطالبات قابل توجهی از علوم پزشکی و تامین اجتماعی داریم و این شرایط موجب کاهش نقدینگی هلال احمر شده است؛ پیگیر وصول مطالبات تامین اجتماعی هستیم و اجازه ندادیم محدودیت‌ها ارائه خدمات به مردم را مختل کند.

افزایش خانه‌های هلال جزو سیاست‌های هلال احمر است

وی تصریح کرد: هرچند انبارهای تجهیزات هلال احمر وضعیت مناسبی را به خود اختصاص می‌دهد اما با نقطه ایده‌آل فاصله داریم و وضعیت لجستیک و امدادی نسبت به گذشته بهتر است.

این مسئول گفت: استان قزوین ۹۰ خانه هلال دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته با شورای شهر به دنبال افزایش و توسعه آنها هستیم؛ این خانه‌ها مانند شعبات هلال احمر خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد که به واسطه آن می‌توان خیرین را ساماندهی کرد.

آصفی ابراز کرد: امیدواریم در راستای راه‌اندازی خانه‌های هلال بتوانیم نیروهای داوطلب هلال احمر را برای امداد و نجات در محلات آموزش دهیم؛ توسعه آموزش‌های کمک اولیه و متمرکز شدن انبارهای ذخیره احتیاطی از جمله خدماتی است که توسط این خانه‌ها ارائه می‌شود.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان