۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برنامه‌های هفته جمعیت در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۷۶۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین تشریح کرد

برنامه‌های هفته جمعیت در استان قزوین/ برگزاری ۵ دورهمی مادرانه در ۵ محله شهر

کبری علیخانی با اشاره به برنامه‌های هفته جمعیت در استان قزوین گفت: ۵ دورهمی مادرانه در ۵ محله شهر با کمک امام محله‌ها و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌های هفته جمعیت در استان قزوین
کبری علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح برنامه‌های هفته جمعیت در قزوین، اظهار کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین برای این هفته برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است.

وی افزود: باتوجه به تقویم روزشمار هفته جمعیت از امروز ۲۴ اردیبهشت با نام در آرزوی فرزند "ناباروری" آغاز می‌شود که در این راستا با جهاد دانشگاهی ارتباطاتی برقرار کردیم که هماهنگی لازم جهت بازدید از مرکز ناباروی جهاد دانشگاهی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: ۲۵اردیبهشت روز فرزند تنهای من" آسیب‌های تک فرزندی" است که در این روز از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خواست کردیم جشنواره نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع " اتل متل توتوله تنهایی‌ام ناجوره" برگزار شود.

5 دورهمی مادرانه در 5 محله شهر برگزار می‌شود

علیخانی ابراز کرد: همچنین برگزاری کارگاه آموزشی، طراحی پوستر با محوریت فرزند تنهای من، تدوین ویدئو کلیپ با موضوع خانواده‌های پرجمعیت و اهمیت روابط خواهر و برادری (قدیم و جدید) از دیگر برنا‌مه‌های پیش‌بینی شده است که در این روز با همکاری حوزه هنری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: 26 اردیبهشت روز خانواده دوستدار فرزند" فرزند پروری " نامگذاری شده که به همین منظور 5 دورهمی مادرانه در 5 محله شهر با کمک امام محله‌ها و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد:۲۷ اردیبهشت روز پدر-مادر و حس خوب زندگی" والدین و صمیمیت زندگی" نامگذاری شده که بنا است خدمات مشاوره در صدای مشاور با محوریت "راهکارهای افزایش صمیمیت در خانواده با همکاری بهزیستی و اداره کل آموزش‌وپرورش صورت گیرد.

علیخانی اضافه کرد: ۲۸ اردیبهشت روز زندگی سالمندی من "سالخوردگی جمعیت"که در این رابطه هماهنگی لازم با سازمان بهزیستی استان جهت بازدید از خانه سالمندان صورت گرفته است.

اجتماع مادران چند فرزندی در قزوین برگزار می‌شود

وی تصریح کرد:۲۹ اردیبهشت متعلق به بحث می‌خواهم زنده بمانم" سقط و قتل جنین" است که در این رابطه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی گردهمایی مدیرن و مشاوران حوزه زن و خانواده با حضور استاندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی را خواهیم داشت همچنین اکران فیلم به صورت رایگان جهت مشاورین امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع مرتبط روز با همکاری حوزره هنری انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: 30 اردیبهشت بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" قانون و فرزندآوری" را داریم که در این رابطه با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برگزاری اجتماع مادران چند فرزندی همراه با برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای برنامه‌های شاد را خواهیم داشت.

علیخانی در پایان گفت: برگزاری نشست خبری با حضور محمدبیگی نماینده مجلس پیرامون مطالبات" طرح جوانی جمعیت و ارائه وضعیت کنونی" و اکران فیلم با موضوع جمعیت را با همکاری صداوسیمای مرکز استان و اختصاص سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به جمعیت و توجه ویژه به شعارهای هفته ملی جمعیت در خطبه‌ها در رابطه با (فرزندآوری، سرمایه‌های زندگی) از دیگر برنامه‌هایی هستند که با هماهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و جماعت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان