۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قحطی و کمبود کالای اساسی در قزوین شایعه است
کد خبر: ۳۵۷۶۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۴ ساعت: ۷:۵۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاون اقتصادی استاندار قزوین:

قیمت‌های تعیین شده برای اقلام در استان ثابت است/ با نانوایان متخلف برخورد کیفری می‌شود

میثم پیله فروش قیمت‌های جدید تعیین شده برای برخی اقلام در استان بدون تغییر خواهد بود، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان قزوین با عرضه آرد خارج از شبکه صرفا برخورد تعزیراتی نمی‌شود بلکه با فرد متخلف برخورد قضایی شده و برای فرد پرونده کیفری تشکیل می‌شود.

قحطی و کمبود کالای اساسی در قزوین شایعه است
میثم پیله فروش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص اصلاح و هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: طبیعتاً در محصولاتی که مواد اولیه‌ای مثل روغن و آرد دارند افزایش قیمت خواهیم داشت اما این افزایش قیمت با نظارت دولت و با قیمت‌هایی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان با اتحادیه‌ها به توافق می‌رسد به تدریج اعمال می‌شود.
 
وی افزود: دولت از اصناف درخواست کرده تا یک ماه آینده تعدیل قیمت یا افزایش قیمت نداشته باشند تا در این چند هفته، بازار به آرامش روانی برسد و بعد از آن اگر صنفی خواستار افزایش قیمت بود با طی مسیر قانونی این امر صورت گیرد.
 
سرپرست معاون اقتصادی استاندار ابراز کرد: دولت حداقل تا دوهفته آینده با هرگونه افزایش قیمت مخالف است و از امروز گشت‌های مشترک جهاد و صمت با همراهی بسیج اصناف به شدت با هر گونه افزایش نرخ و سایر تخلفات صنفی برخورد خواهند کرد.
 
پیله فروش تصریح کرد: با مجوز سران قوا اختیارات سازمانی ۵برابر شده و واحد صنفی بلافاصله پلمپ می‌شود و این طور نیست که پرونده تشکیل و به دادگاه برود و با طی مراحل حکم صادر شود بلکه اجرای حکم در همان لحظه صورت می‌گیرد.

با هرگونه افزایش قیمت خارج از ضوابط برخورد جدی می‌شود
 
این مسئول عنوان کرد: با هرگونه افزایش قیمت خارج از ضوابط بدون شک برخورد جدی می‌شود؛ شرایط جدید اعمال قانون هم به اصناف اطلاع رسانی شده است.
 
وی با بیان اینکه حرف ارز ترجیحی به یکباره اتفاق نیفتاده است؛ ابراز کرد: از اردیبهشت سال ۹۷ سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی اعمال شد که دولت وقت بلافاصله به این نتیجه رسید که این سیاست اشتباه و به تدریج پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی را محدود کرد.
 
سرپرست معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: زمانی که دولت به آقای رئیسی تحویل داده شد تنها ۵ قلم کالا باقی مانده بود که شامل ارز ترجیحی می‌شد؛ بنابراین اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی کار درستی بود دولت قبل راهکاری برای ادامه آن ارائه می‌کرد. 
 
این مسئول عنوان کرد: فعلا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان و دارو ندارد.
 
پیله فروش تصریح کرد: سیاستی که اکنون اعمال می‌شود برای اینکه موفقیت آمیز باشد باید دو سیاست را اعمال کند، ابتدا مهار تورم و مهار شبکه بانکی است و دوم اینکه مهار قیمت ارز با برگشت ارزهای صادراتی؛ باید بتوانیم دامنه تقاضای ارز را به طور جدی مدیریت کنیم.
 
وی تاکید کرد: كالابرگ پیشنهادی است که درصورت فراهم شدن زیرساخت‌های آن اجرا خواهد شد اما اگر دولت به این نتیجه برسد که زیرساخت لازم برای این طرح وجود ندارد، همین سیاست پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند.
 
سرپرست معاون اقتصادی استاندار قزوین افزود: کسانی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده بودند یا انصراف داده بودند و الان از دریافت یارانه محروم هستند، می‌توانند مجدد ثبت نام و در صورتی که مستحق تشخیص داده شوند به آنها هم یارانه اختصاص می‌یابد.

قحطی و کمبود اقلام در استان شایعه است
 
این مسئول افزود: خوشبختانه تمام دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح متحد هستند و انسجام خوبی در سطح استان برای به نتیجه رسیدن طرح باهم دارند.
 
پیله‌فروش با تکذیب شایعاتی مبنی بر کمبود یا قحطی در اقلام اساسی تاکید کرد: در حال حاضر در استان شیر و مرغ مازاد داریم به طوری که رو گذشته مرغی که به بازار عرضه شد بخش عمده‌ای از آن برگشت تا در سردخانه نگهداری شود.
 
وی یادآور شد: با نانوایانی که به طور دلخواه بخواهند ساعات کار خود را کاهش دهند برخورد می‌شود به طوری که ۱۲ نانوایی در استان به دلیل همین تخلف سهمیه آرد آنها کاهش یافت و این نظارت در تمام شهرستان‌ها ادامه‌‌دار خواهد بود. 

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان گفت: با هماهنگی‌هایی که با دادستان قزوین صورت گرفته با عرضه آرد خارج از شبکه صرفا برخورد تعزیراتی نمی‌شود بلکه با فرد متخلف برخورد قضایی شده و برای فرد پرونده کیفری تشکیل می‌شود. 

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان