۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین احتکار اقلام ضروری مردم حرام است/ جیب‌های برخی افراد خاص از طریق ارز ترجیحی پر شد
کد خبر: ۳۵۷۶۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۳ ساعت: ۲۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های قزوین مطرح شد؛

احتکار اقلام ضروری مردم حرام است/ جیب‌های برخی افراد خاص از طریق ارز ترجیحی پر شد

ائمه جمعه شهرستان‌های قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جراحی اقتصادی کشور که توسط دولت اجرا می‌شود را لازم دانستند و احتکار اقلام اساسی را حرام و ظلم به مردم اعلام کردند.

احتکار اقلام ضروری مردم حرام است/ جیب‌های برخی افراد خاص از طریق ارز ترجیحی پر شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ نمازجمعه این هفته در سطح شهرستان‌های استان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ولی عصر عجل الله فرجه برگزار شد با اشاره به اهمیت مقوله جمعیت، خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در دین مقدس اسلام خانواده و تشکیل خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به بحث ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام بسیار تاکید شده است.

وی با تاکید بر موضوع افزایش جمعیت افزود: با توجه به توصیه‌ها، تصمیمات و قوانین حمایتی که اخیراً وضع شده لازم است برای جوانی جمعیت و افزایش جمعیت و فرزندآوری توجه ویژه‌ای از سوی خانواده‌ها صورت گیرد.

رمضانی در بخش دیگری از بیانات خود به موضوع جراحی بزرگ اقتصادی که توسط دولت در روزهای اخیر آغاز شده است اشاره کرد و گفت: کار بزرگی توسط دولت شروع شده و می‌خواهد این اقتصاد که سالیان سال است مبتلا به بیماری مزمن شده و در گذشته نیز کاری برای آن نکردند و حتی به آن دامن زده شده را علاج کند.

امام جمعه موقت آبیک اذعان کرد: البته علاج این بیماری و این جراحی درد دارد و نباید خودمان را زود ببازیم، نترسیم و به فضل پروردگار امیدوار باشیم که این بیماری علاج خواهد شد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دولت کارهای مهم اقتصادی دارد که دستگاه‌ها و مردم باید همکاری کنند، هرجا مردم در حرکت جهادی کمک کردند موفق بودیم.

امام جمعه موقت آبیک افزود: دولت با اصلاح یارانه ها می‌خواهد جلوی فساد، رانت ، قاچاق و واردات بی رویه را بگیرد و مردم هم امیدوارانه همراهی کنند تا این بیماری علاج شود.

رمضانی گفت: در سال‌های گذشته جیب‌های برخی افراد خاص از طریق ارز ترجیحی پر شده و دولت می‌خواهد جلوی این کار را بگیرد.

پایه گذاری سیاست‌های اقتصادی در دولت قبل آسیب‌زا بود

حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی امام جمعه آوج در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ حمایت از مستضعفین را ریشه‌دار در دین اسلام دانست و گفت: کشورهای استکباری همواره به دنبال چپاول بوده‌اند و به فکر سلطه‌گری هستند.

وی افزود: پایه گذاری سیاست‌های اقتصادی در دولت قبل بسیار نا مناسب بوده که در ارز نیز شاهد آن بوده‌ایم اما در دولت فعلی با تصویب مجلس سیاست‌های اصلاح گر در حوزه اقتصادی پیش گرفته شده که نیازمند همکاری آحاد ملت می‌باشد.

امام جمعه آوج بیان کرد: در ابتدای اجرای سیاست‌های اقتصادی احتمال وارد شدن شوک‌هایی وجود دارد که دولت می‌بایست با تلاش‌های خود با آن برخورد مناسبی داشته باشد.

وی برخورداری از سواد رسانه را ضروری دانست و گفت: ‌دشمنان با انتشار کلیپ‌های دروغین می‌خواهند وضعیت کشور را نامناسب جلوه دهند اما باید با هوشیاری سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم.

احتکار اقلام ضروری مردم حرام است

آیت الله علی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تاکستان نفوذ را دست اندازی و ضربه‌های سهمگینی در حکومت اسلامی، انقلاب اسلامی و دولت فعلی دانست و اظهار کرد: کسانی که اختلال و احتکار در بازار نان و روغن و سایر اقلام ایجاد می‌کنند عامل نفوذی هستند.

امام جمعه تاکستان در خطبه دوم با سفارش به رعایت تقوا، احتکار اقلام ضروری مردم را حرام دانست.

وی افزود: دشمن بداند مردم ایران به حوزه و قدرت دین باور دارند و با پشتیبانی از مقام معظم رهبری با قدرت مقابل ایادی استکبار می‌ایستند.

نماینده خبرگان رهبری در پایان ضمن ارائه گزارشی از کمسیون اخیر خبرگان گفت: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه متاسفانه عده‌ای با احتکار مواد غدایی در صدد قاچاق و اختلال درنظم اقتصاد کشور بودند که با شکست مواجه شده‌اند.

اسلامی در پایان بیان کرد: قدرت و اقتدار ما از دین و ولایت است و سفر اخیر بشار اسد و امیر قطر به ایران، نشان دهنده اعتراف به قدرت عظیم ولایت و نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان