۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اصلاح اقتصاد کشور در جهت منافع مردم است/ دولت دست رانت خواران را کوتاه کند
کد خبر: ۳۵۷۶۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۳ ساعت: ۱۵:۲۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

اصلاح اقتصاد کشور در جهت منافع مردم است/ دولت دست رانت خواران را کوتاه کند

آیت‌الله عابدینی گفت: دولت در حال جراحی اقتصادی است و در این راستا عده‌ای منفعت‌طلب مانع تغییر به نفع مردم هستند.

اصلاح اقتصاد کشور در جهت منافع مردم است/ دولت دست رانت خواران را کوتاه کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: متقین برای خدمت به مردم از هیچ چیز دریغ نمی‌کنند و در این راه همه هزینه‌ها را  می‌پذیرند تا مشکلات مردم را برطرف کنند.
 
امام جمعه قزوین افزود: مصداق این معنا را امروز در کشور می‌بینیم؛ دولت تأکید می کند نباید ارز 4200 تومانی را در اختیار واردکنندگانی قرار دهیم که پس از سوء استفاده از سرمایه‌های کشور به خارج از کشور فرار کنند و برخی نیز بخش اندکی از آن را صرف ملت کرده و برخی نیز ملت را به فقر و بی ثباتی در بازار مبتلا کنند.
 
آیت الله عابدینی تاکید کرد: دولت در حال جراحی اقتصادی است و در این راستا خیانت عده‌ای منفعت طلب به مردم و کشور اصلاح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دولت، مردم و فرهیختگان دست به دست هم داده‌اند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و اقتصاد کشور آن گونه که شایسته ملت است بازسازی شود و در این شرایط باید هوشیار باشیم.

دولت می‌خواهد دست رانت خواران را کوتاه کند

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به مناسبت های این ایام به لغو قانون کاپیتولاسیون در سال 1358 اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین فرصت قانون ننگین و نژاد پرستانه آمریکایی بساطش برچیده شد و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی ها نیز از کشور بیرون رانده شدند.
 
وی با اشاره به لغو امتیاز تنباکو تصریح کرد: تمام ایران را به یک مزرعه بزرگی تبدیل کرده بودند که کشاورزان باید تنباکو کشت می‌کردند و اگر گرسنه می‌شدیم باید منتظر می‌ماندیم تا آنها به ما رحم کنند و گندم در اختیار ما قرار دهند، این نیز یک نوع تحریم و محاصره اقتصادی بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: معلوم می شود همانطور که در گذشته مردم با تبعیت از مراجع آن قوانین ظالمانه را کنار گذاشتند، امروز نیز وقتی رهبر فرزانه انقلاب تاکید می‌کنند دولت اقدامات خوبی را در حوزه اقتصادی آغاز کرده است، همه پای کار می‌آیند تا به نتیجه برسد.
 
وی عنوان کرد: دولت تاکید دارد که رانت خواری‌ها کنار گذاشته شود، تسلط برخی ثروتمندان بی‌رحم که فقرا را زیر چکمه‌های خود گرفته‌اند کنار گذاشته شود، از قرار دادن امکانات ارزان قیمت کشور در اختیار کسانی که غرق در ثروت و امکانات هستند پرهیز شود؛ اینها کار درستی است که دولت آن را آغاز کرده است و باید همه بسیج شویم تا این طرح مهم اقتصادی به نتیجه برسد.
 
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: دولت های قبلی این کار را انجام ندادند و نگران بودند که مردم از آنها روی برگردانند و به آنها رأی ندهند اما این دولت بر اساس عقیده، ایمان و خدمت به مردم این کار مهم را انجام داد.
خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: بایستی هر قراردادی به ضرر مردم و فقرا بوده لغو و مشکلات همان گونه که در این طرح شروع شده، به صورت اساسی برطرف شود.

زبان فارسی باید از مظلومیت خارج شود

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیش از این سالانه میلیاردها دلار واردات بی رویه و غیرضروری با ارزهای حمایتی به کشور انجام می‌شد، کشاورزان و تولیدکنندگان متضرر می شدند این ها موجب فقر می شد و کمر اقتصاد را می‌شکست.
 
وی اذعان داشت: در هفته ای که گذشت سفر بشار اسد به تهران را داشتیم. بشار اسد به محضر رهبر فرزانه انقلاب رسید، نشان داد کسی که در سختی ها یاور آنان بوده، اکنون هم که قرار است فرصت های شغلی و تحولات اقتصادی در سوریه به جریان بیفتد همین ها باید با آن ها همراه باشند و این سفر از جهات مختلف حائز اهمیت بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی است، ما اگر جغرافیای فیزیکی زبان فارسی را بررسی کنیم، هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و بیش از ده کشور با فرهنگ فارسی آشنا هستند، فرهنگ ارزشمند و پرمحتوای فارسی می تواند فرهنگ ایمانی و دینی ما را بر بال های شعر و عرفان و لطافت معنایی خود بنشاند و به اقصی نقاط عالم صادر کند، فردوسی در این زمینه بسیار خدمت کرده و ما قدردان خدمات این احیاگر زبان فارسی هستیم.
 
وی ادامه داد: باید زبان فارسی را از حالت مظلومیت بیرون بیاوریم و اهمیت آن را به آحاد مردم و در بیرون از مرزهای خود بشناسانیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان