۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش‌از ۳۵۰کیلوگرم مرغ خارج از شبکه کشف و ضبط شد
کد خبر: ۳۵۷۵۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۳ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری گزارش شهروند خبرنگار صبح قزوین؛

بیش‌از ۳۵۰کیلوگرم مرغ خارج از شبکه کشف و ضبط شد

پیرو انتشار فیلم شهروند خبرنگار صبح قزوین با موضوع جابه‌جایی غیربهداشتی و احتکار مرغ در محمودآباد، متخلفین به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.

بیش‌از ۳۵۰کیلوگرم مرغ خارج از شبکه کشف و ضبط شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ طرح اصلاح یارنه‌ها با هدف کوتاه کردن دست رانت‌خواران و سودجویان در دولت سیزدهم در حال اجرا است.

اجرای این طرح بنا بر تایید کارشناسان اقتصادی یک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور است که باید خیلی زودتر انجام می‌شد و دولت فعلی این شهامت را به خرج داده و آن را عملیاتی کرده است.

مرغ، نان ، روغن و تخم مرغ از جمله اقلام اساسی هستند که زودتر از سایر اقلام تحت تاثیر این طرح قرارگرفته و با قیمت جدید در بازار عرضه می‌شوند؛ البته با افزایش یارانه دهک‌های پایین این اختلاف قیمت تا توان خرید مردم جبران می‌شود.


در روزهای اخیر باز هم سودجویان بیکار ننشسته و از هر فرصتی برای منفعت بیشتر استفاده می‌کنند در حالی که باید در کنار مردم برای رسیدن به این هدف مطلوب قرار گیرند.

باتوجه به التهاب در بازار مرغ شاهد بروز برخی تخلفات هستیم که در این راستا یکی از مخاطبان صبح قزوین با ارسال ویدئویی از یک تخلف آشکار و عرضه خارج از چرخه توزیع مرغ خبر داد.

فرد متخلف حجم زیادی از مرغ را از یک واحد فروش مرغ در شهر محمودآباد نمونه را به وسیله خودروی شخصی به منزل مسکونی حمل می‌کند تا به مصرف رستورانی و فست فود برساند.


خبرنگار صبح قزوین؛ این تخلف را از مراجع مربوطه پیگیری کرد که مهدی ورسته، مدیر بازرسی و نظارت محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین در این باره اظهار کرد: قطعه بندی مرغ صرفا در واحدهای دارای مجوز انجام می‌شود و این کار در سایر امکان و منازل مسکونی به لحاظ بهداشتی اکیدا ممنوع است.

وی افزود: در این پرونده نیروهای بازرسی در محل حاضر شدند و در این بازرسی بیش از 350 کیلوگرم مرغ در بسته‌های 10 الی 15کیلویی به صورت قطعه بندی شده کشف شد.


ورسته تصریح کرد: تعدادی از این مرغ‌ها به لحاظ بهداشتی به هیچ وجه مورد تایید نبود  و معدوم و پرونده برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شد.

مدیر بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این افراد متخلف مرغ را از مرغ فروشی خریداری و به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه به بازار توزیع می‌کردند.

این مسئول در پایان یادآور شد: مردم می‌توانند هر نوع شکایت را با سامانه 124 درمیان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان