۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برکناری عجیب؛ اقدام غیراخلاقی مربی قهرمان چه بود؟
کد خبر: ۳۵۷۵۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۲ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

انبوهی از شایعات حول رختکن نساجی؛

برکناری عجیب؛ اقدام غیراخلاقی مربی قهرمان چه بود؟

همه‌چیز از یک بیانیه عجیب شروع شد؛ شامگاه سه‌شنبه در حالی که هواداران نساجی همچنان بابت قهرمانی تیم‌شان در جام‌حذفی خرسند بودند، یک بیانیه عجیب که حاوی برکناری ساکت الهامی از سرمربیگری این تیم بود و البته در آن به دلایل جالبی اشاره شده بود.

برکناری عجیب؛ اقدام غیراخلاقی مربی قهرمان چه بود؟

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛همه‌چیز از یک بیانیه عجیب شروع شد؛ شامگاه سه‌شنبه در حالی که هواداران نساجی همچنان بابت قهرمانی تیم‌شان در جام‌حذفی خرسند بودند، یک بیانیه عجیب که حاوی برکناری ساکت الهامی از سرمربیگری این تیم بود و البته در آن به دلایل جالبی اشاره شده بود.

بخشی از این بیانیه را بخوانید: «به اطلاع هواداران فهیم نساجی می‌رساند هیأت مدیره باشگاه ضمن احترام به بیش از یکسال همکاری نزدیک با آقای ساکت الهامی به مرحله قطع همکاری با ایشان رسیده است. در این مدت باشگاه تلاش کرد نهایت همکاری با آقای الهامی را بعمل آورده و تا حد امکان به وظیفه خود در قبال وی جامه عمل ببخشد اما بنا به دلایلی که باشگاه ترجیح می‌دهد از ذکر جزئیات آنها خودداری کند، زمان جدایی از ایشان فرا رسیده است.»

مهم‌ترین بخش این بیانیه اینجاست که آمده: «در این‌باره تا این حد بسنده می‌کنیم که مشارالیه پس از دیدار روزگذشته مقابل مس و شکست در این مسابقه در رختکن اقدام به رفتاری نموده‌اند که هرگز در تاریخ باشگاه سابقه نداشته است. مسائلی که ذکر مجدد آنها مایه وهن باشگاه بزرگ نساجی و هواداران بی‌نظیر آن است.»

بعد از این بیانیه انبوهی از شایعات درباره ساکت الهامی مطرح شد؛ اینکه او چه اقدامی انجام داده که باعث شده هیأت مدیره باشگاه نساجی اینطور واکنشی داشته باشد و سریعا اقدام به برکناری این مربی کند، موضوع مهمی در جامعه فوتبال تلقی می‌شود.

شایعه‌ای که زود تکذیب شد

اولین موضوعی که درباره الهامی مطرح شد، مربوط به درگیری لفظی او با صابر حردانی، بازیکن تیمش بود. گفته می‌شود در واکنش به بازی نه‌چندان خوب حردانی، سرمربی برکنارشده نساجی با او درگیری پیدا کرده و بعد در رختکن تیم اقدامی غیراخلاقی انجام داده که مورد مواخذه مسئولان باشگاه قرار گرفته است.

البته این شایعه را حردانی سریعا تکذیب کرد. او گفته است: «حتی یک‌درصد هم این موضوع درست نیست. درگیری و این مسائل یعنی چه؟ مگر می‌شود این شایعات زشتی که در فضای مجازی مطرح کرده‌اند، درست باشد؟ آقا ساکت با همه بازیکنان مثل برادرشان رفتار کردند و خیلی محترم هستند. این حرف‌ها که در فضای مجازی دیدم، واقعا زشت و شرم‌آور است. مگر می‌شود آقا ساکت چنین کاری کند؟ یک عده دروغ درآورده‌اند و نمی‌دانم اهداف‌شان چیست.»

او افزود: «قبل از اینکه بخوابم، به یکباره این شایعات زشت و بحثِ دروغ درگیری در رختکن تیم را در فضای مجازی دیدم که باعث شد خوابم نبرد و شوکه شوم. مگر می‌شود این همه دروغ سرهم کنند؟»

درگیری با مدیرعامل، عامل اصلی برکناری

موضوعی که درباره ساکت الهامی درست به‌نظر می‌رسد، درگیری او با مدیرعامل باشگاه نساجی است. ظاهرا بعد از باخت، الهامی در رختکن تیم نساجی بسیار ناراحت بوده و وقتی ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل باشگاه برای آرام کردنش اقدام می‌کند، سرمربی دست مدیرعامل را پس می‌زند و خطاب به او جملاتی را بر زبان می‌آورد.

الهامی که در دیدار با آلومینیوم اراک در جام‌حذفی درگیری‌هایی با اعضای کادرفنی حریف داشت، ظاهرا انتظار داشته بعد از آن موضوع با حمایت مدیران باشگاه مواجه شود و همین موضوع دستاویز درگیری در رختکن تیم بعد از شکست مقابل مس رفسنجان شده است. ظاهرا الهامی در جمع بازیکنان و کادرفنی و اجرایی خطاب به سیف‌الله‌پور گفته که چرا او را حمایت نکردند؟ همین موضوع یک بگومگو در رختکن ایجاد کرده و در نهایت سرمربی تیم الفاظ زشتی را بر زبان آورده که همین موضوع با واکنش باشگاه نساجی مواجه شده است.

عذرخواهی ساکت الهامی؛ حلالم کنید

بعد از انتشار همه مسائل موجود، ساکت الهامی، سرمربی نساجی بدون آنکه به اقدامش اشاره کند، از مالک باشگاه شمالی حلالیت طلبید. او گفت: «امروز که تمرینِ نساجی بود و من در خانه، حال خوبی نداشتم. دروغ چرا. وقتی با یک تیم زندگی می‌کنید، آنها خانواده شما می‌شوند. آنقدر نزدیک که بودن با خانواده اصلی، دلتنگی ندیدن‌شان را جبران نمی‌کند، اما باید به تقدیر گردن گذاشت و با سختی کنار آمد که تلخی، سرمایه زندگی ماست؛ به‌خصوص برای مربیان در شغلی که اساسش به رفتن است. در این بین اگرچه محبت هوادار نساجی و بازیکنان و همکارانم قوت قلب امروز و فرداست، اما برای من، ناراحت کننده‌ترین بخش، دلخوری مالک باشگاه، رضا حدادیان است. مالکی که اسمش را با این چیزها به‌خاطر می‌سپارم: بزرگی و گشاده‌دستی و همراهی. دوست دارم از رضا حدادیان عزیز طلب بخشش کنم و بابت تلخی روزهای بودن با ساکت الهامی عذر بخواهم که اگرچه تلاش کردم، اما شاید نتوانستم این محبت بی‌دریغ را جبران کنم.  این آخرین نوشته من درباره جدایی‌ام از جمع قرمزهای بامعرفت شمال خواهد بود. به امید دیدار، خیلی زود. وقتی چمن وطنی سبز و سکوها پر از تماشاچی شده باشد. یاعلی.»

آینده نساجی چه می‌شود؟

هرچه هست، ساکت الهامی به دلیلی که هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده و قطعا هیچ‌وقت هم اعلام نمی‌شود، از سرمربیگری تیم قهرمان جام‌حذفی برکنار شده است. مسئولان باشگاه نساجی بعد از برکناری الهامی خواهان آن شدند تا مسعود شجاعی، ستاره مطرح این تیم موقتا هدایت تیم را تا پایان فصل برعهده بگیرد اما شجاعی چنین موضوعی را نپذیرفت. براین‌اساس اسماعیل اسماعیلی، سرپرست کنونی تیم که در گذشته سابقه حضور در کادرفنی را نیز دارد، به‌عنوان مربی موقت انتخاب شده تا نساجی فصل جاری لیگ‌برتر را به پایان برساند.

شایعات زیادی درباره حضور امیر قلعه‌نویی، سرمربی کنونی گل‌گهر در نساجی در پایان فصل جاری مطرح شده اما امروز باشگاه گل‌گهر این موضوع را تکذیب کرد.

باید منتظر ماند و دید برای فصل آینده کدام مربی هدایت نساجی را برعهده می‌گیرد و این تیم را در لیگ بیست‌ودوم رهبری خواهد کرد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان