۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برخورد قاطع باسودجویان و متخلفین در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها
کد خبر: ۳۵۷۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۲ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین هشدار داد

برخورد قاطع باسودجویان و متخلفین در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها

علیرضا حسن پور گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با افراد سودجو که بخواهند در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نابسامانی ایجاد کنند به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

برخورد قاطع باسودجویان و متخلفین در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها
علیرضا حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اظهار کرد: اقدام دولت در خصوص مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی است که همه کارشناسان بر آن تأکید دارند و ممکن است در اجرای این طرح افراد سودجو بخواهند نابسامانی ایجاد کنند که سازمان تعزیرات حکومتی با اختیارات جدیدی که از مراجع ذیصلاح به آن واگذار شد با این تخلفات به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

وی درباره اختیارات جدید تعزیرات ادامه داد: در گذشته جریمه‌ها بازدارنده نبود و متخلفان حاضر بودند سریع جریمه را پرداخت کنند که اکنون این جریمه‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

تابلوی تخلف بر واحدهای متخلف نصب می‌شود

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: علاوه بر این ابزار‌هایی در اختیار سازمان تعزیرات قرار گرفت که به جز جریمه، بازدارندگی دارند به عنوان مثال فردی که مرتکب تخلف گران فروشی یا تخلفات صنفی شود سازمان تعزیرات می‌تواند علاوه بر جریمه، تابلوی تخلف را در واحد صنفی نصب کند یا اگر لازم باشد واحد صنفی را پلمب کند که به حیثیت تجاری واحد صنفی لطمه می‌زند و بسیار بازدارنده است البته معتقدیم تا آنجا که می‌توانیم از این ابزار استفاده نکنیم.

وی افزود: نظارت بر بازرسی‌های از بازار در چند روز گذشته با دقت نظر و اختیار بیشتری در حال انجام است و سعی داشته‌ایم هیچ واحد صنفی و انباری از بررسی کنار نباشد.

این مسئول عنوان کرد: براساس برنامه بازدیدهای مشترک، واحد گشت سیار این اداره کل به همراه کارشناسان واحدهای نظارتی تعداد ۶ تیم مشترک تعزیرات و جهاد کشاورزی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه از ۷۷ واحد نانوایی بازدید و تعداد ۲۳ گزارش تخلفاتی تنظیم گردید و 4 واحد نانوایی پلمپ شد.

فروش اجباری کالای بدون تقاضا به همراه روغن خوراکی در قزوین مشهود است

حسن پور بیان کرد: در خصوص کنترل بازار کالاهای اساسی شعب سیار تعزیرات حکومتی در ۲ شیفت صبح و عصر به همراه یک واحد گشت نامحسوس جهت انجام بازدید میدانی به صورت مستمر بازار اقلام اساسی مرکز استان را رصد و واحدهای متخلف را شناسایی می‌نماید.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین ابراز کرد: همچنین از ۲ انبار بنکداری مواد غذایی بازدید و یک انبار با تخلف احراز گردید که در حال حاضر عمده تخلف محرز در بازار استان فروش اجباری کالای بدون تقاضا به همراه روغن خوراکی است و همچنین موضوع نان در اولویت برنامه بازرسی‌های روز آتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر هر واحد تولیدی یا صنفی خودسرانه قیمت کالا و خدمات را افزایش دهد با ابزار‌های جدید تعزیرات به طور جدی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان