۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سهمیه ۳۵۰ نفری قزوین برای اعزام زائر به حج تمتع
کد خبر: ۳۵۷۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی سازمان حج‌وزیارت استان خبر داد

سهمیه ۳۵۰ نفری قزوین برای اعزام زائر به حج تمتع/ ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج و زیارت استان تکمیل شده است

قادر علیزاده گفت: امسال حدود ۴۰ هزار زائر از ایران به سوی سرزمین وحی مشرف می‌شوند که سهمیه استان قزوین ۳۵۰ نفر است.

سهمیه ۳۵۰ نفری قزوین برای اعزام زائر به حج تمتع
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ به دنبال توقف دو ساله حج تمتع برای زائران خانه خدا به دلیل شیوع بیماری کرونا، بر اساس شرایط اعلامی از سوی دولت عربستان، برای زائرانی که درسال ۹۹ ثبت نام کرده و زیر ۶۵ سال هستند امکان تشرف به خانه خدا فراهم شده؛ ‌بر همین اساس، متولدین ۱۰ تیرماه سال ۱۳۳۶ و بعد از آن امکان ثبت‌نام در حج تمتع پیش رو و تشرف به سرزمین وحی را دارند.

قادر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در رابطه با شرایط ثبت نام حج تمتع طی سال جاری اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت در تعداد زائران خانه خدا در ایام حج تمتع، یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به سرزمین وحی مشرف خواهند شد که حدود ۴۰ هزار نفر از این سهمیه اعلام شده به زائران ایرانی اختصاص دارد.

وی با اشاره به سهمیه 350 نفری قزوین برای اعزام زائر به حج تمتع افزود: تاکنون 80 درصد ظرفیت کاروان‌های استان برای اعزام زائران به سرزمین وحی پر شده است.

سخنگوی سازمان حج‌وزیارت استان قزوین تاکید کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا میزان حضور زائران ایرانی در حج حدود 86 هزار نفر بود که ظرفیت استان قزوین یکهزار نفر را شامل می‌شد.

آسترازنکا و سینوفارم واکسن‌های مورد تایید عربستان

علیزاده تصریح کرد: ‌تکمیل روند واکسیناسیون نیز از دیگر شروط اعزام به سرزمین وحی در ایام حج تمتع است و زائران باید سه دُز واکسن را تزریق کرده باشند.

وی ادامه داد: واکسن‌های‌ مورد تأیید عربستان که در سبد واکسیناسیون قرار دارد سینوفارم و آسترازنکا است؛ همچنین از دیگر شرایط این است که ۷۲ ساعت قبل از اعزام به حج، تست pcr منفی را در یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید انجام داده و مدارک لازم را در زمان تشرف در اختیار داشته باشند.

سخنگوی سازمان حج و زیارت قزوین ابراز کرد: مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌خود را قطعی کنند در غیر این صورت، ثبت‌نام آن‌ها ابطال شده و با تکمیل ظرفیت کاروان، سایر اولویت‌های اعزام برای ثبت‌نام اعلام می‌شود.

علیزاده عنوان کرد: مشمولان حج از 18 اردیبهشت تا زمان تکمیل شدن ظرفیت کاروان‌ها مهلت ثبت نام دارند و‌ در صورت تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، دیگر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.

تاریخ ثبت‌نام اولیه افراد، ملاک انتخاب آن‌ها برای تشرف است

وی با بیان اینکه تاریخ ثبت‌نام اولیه افراد، ملاک انتخاب آن‌ها برای تشرف است، گفت: در این مرحله ثبت نامی‌ها تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۲۲ مجاز به ثبت نام هستند و در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، اولویت‌های بعد از خردادماه ۱۳۸۶ اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان حج و زیارت قزوین ادامه داد: اعزام زائران کشور ایران از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود و بین ۲۵ تا ۳۰ روز در عربستان حضور دارند که نسبت به سال‌های گذشته حدود 10 روز کمتر شده است.

علیزاده در پایان گفت: تاکنون دستور العملی در خصوص اعزام زائران برای حج عمره صادر نشده که امیدواریم در صورت بهبود وضعیت کشورها از نظر شیوع کرونا، شرایط اعزام برای حج عمره هم فراهم شود.

انتهای پیام/ ۲۰۰۱

منبع: شاخص خبر 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان