۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آبیک در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد
کد خبر: ۳۵۷۵۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۱ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آبیک:

آبیک در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد/ ۱۹۰ نفر واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند

علی علیجانی از واکسیناسیون یکهزار و ۵۷ نفر علیه بیماری سرخک در شهرستان آبیک خبر داد.

آبیک در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد
علی علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت زرد کرونایی شهرستان آبیک اظهار کرد: اکنون ۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این شهر بستری هستند.

وی با بیان اینکه در نوبت اول ۶۸ هزار و ۹۰۲ دوز واکسن تزریق شده است؛ افزود: ۷۵ درصد از افراد بالای ۵ سال شهرستان آبیک واکسن دوز اول خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آبیک گفت: در نوبت دوم با تزریق ۶۲ هزار و ۷۸۱ دوز واکسن ۶۹ درصد از افرادی بالای ۵ سال واکسینه شده‌اند و در نویت سوم نیز ۴۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال ۳۱ هزار و ۲۸ دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

این‌ مسئول عنوان کرد: با انجام واکسیناسیون گسترده شاهد روزهای بدونی‌ فوتی کرونا هستیم.

آمار مبتلایان به سرخک صفر است

علیجانی تعداد مبتلایان به سرخک را صفر اعلام کرد و ادامه داد: از هزار و ۲۴۷ واجد شرایط هزار و ۵۷ نفر واکسن سرخک تزریق کرده‌اند.

وی در مورد مقاومت افراد دربرابر تزریق واکسن سرخک ایرانی تاکید کرد: دعوت از والدین، حساس سازی و اهمیت واکسیناسیون سرخک با توجه به موارد طغیان جدید، ارائه مستندات و توصیه‌های مقام معظم رهبری با توجه به اینکه بیشتر افراد مقاوم به واکسن استناد به طب اسلامی می‌کنند از راه‌های اقناع سازی والدین است.

این مسئول در پایان بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع سرخک بابد پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون سرخک ایرانی و افغانی، تزریق یک نوبت اضافه برای افراد ۶ ماهه تا ۳۰ ساله غیرایرانی و پیگیری درب منزل واکسیناسیون تاخیری سرخک در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان