۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ساعات پخت ۱۴ نانوایی ‌در شهر قزوین+لیست آدرس
کد خبر: ۳۵۷۵۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۱ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین خبر داد

افزایش ساعات پخت ۱۴ نانوایی ‌در شهر قزوین+ لیست آدرس

علیرضا سبزعلی‌پور گفت: از امروز ۱۴ واحد نانوایی در نقاط پراکنده شهر قزوین از ساعت ۷ صبح الی ۱۰ شب به منظور تأمین آسایش و رفاه حال شهروندان به صورت یکسره پخت نمایند.

افزایش ساعات پخت ۱۴ نانوایی ‌در شهر قزوین+لیست آدرس
علیرضا سبزعلی‌پوردر گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار برنامه‌ریزی شده که از امروز۱۴ واحد نانوایی در نقاط مختلف شهر قزوین به منظور تأمین آسایش و رفاه حال شهروندان از ساعت ۷ صبح الی ۱۰ شب به صورت یکسره پخت نمایند.

وی افزود: این نانوایی‌ها در خیابان‌های پیروزی، بلوار نخبگان، خیابان بلوار، فلسطین شرقی، تهران قدیم، خیابان شهدا، خیابان دستغیب، خیابان مدنی، چهارراه بنیاد شهید، بلوار صیاد شیرازی، کمربندی پمپ گاز، خیابان مجاهد، راه آهن و ایران گاز واقع شده‌اند.

نائب رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین همچنین از تعیین قیمت جدید نان فانتزی خبر داد و بیان کرد: با توجه به آزادسازی آرد صنف و صنعت؛ آنالیز جدید قیمت نان‌های حجیم و نیمه حجیم، مشخص و به نانوایی‌های فانتزی فروشی‌ها اعلام شد.

نرخ جدید نان‌های حجیم تعیین شده است

سبزعلی‌پور ابراز کرد: ملاک قیمت گذاری براساس قیمت خرید آرد و هزینه‌های تمام‌شده، توسط همکاران و اعضای نانوایی‌های نان فانتزی آنالیز و نرخ پیشنهادی از سوی اتحادیه به این صنوف اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به آنالیز مواد اولیه، هزینه‌های تمام شده و در نظر گرفتن سود متعارف برای فروشنده‌ها؛ قیمت هر قرص نان باگت معمولی ۱۰۰ گرمی 4هزار تومان برآورد شد.

سبزعلی‌پور با بیان اینکه 34 واحد نانوایی نان حجیم و نیمه‌حجیم در شهرستان قزوین داریم، ابراز کرد: قیمت مابقی نان‌های حجیم نیز براساس قیمت اعلام شده تعیین می‌شود که درواقع هر گرم نان حجیم 40 تومان محاسبه شده است.

نائب رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین عنوان کرد: پیش ازاین قیمت هر قرص نان باگت معمولی ۱۰۰ گرمی حدود 1000 تا 1200 تومان بود که اکنون با توجه به حذف یارانه از آرد صنف و صنعت به 4 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

اصلاح روند یارانه آرد و نان، دست رانت‌خواران را کوتاه کرد

سبزعلی‌پور اذعان کرد: اداره غله استان اعلام آمادگی کرده که با توجه به حذف یارانه از آرد صنف و صنعت، سامانه جدیدی تعریف خواهد کرد تا صنوف وابسته و نانوایان نان‌های حجیم و نیمه حجیم بتوانند آرد مصرفی خود را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به تغییرات صورت گرفته و افزایش قیمت گندم؛ کارخانجات تولیدی آرد سرمایه در گردش لازم برای خرید گندم را ندارند و از طرفی نگران هستند که آیا آرد تولیدی آن‌ها با قیمت‌های جدید به فروش خواهد رسید یا خیر؟ بنابراین انتظار داریم که دولت برنامه‌ریزی لازم در جهت حمایت از این واحد‌های تولیدی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اصلاح زنجیره یارانه آرد و نان کار دشواری بود که تاکنون هیچ دولتی جرات انجام این طرح را نداشت و تمام دولت‌ها به منظور جمع‌آوری رای برای دور دوم، قیمت نان را به صورت تصنعی ثابت نگه ‌می‌داشتند که متاسفانه پشت پرده آن رانت‌های بسیاری وجود داشت.

سبزعلی‌پور در پایان گفت: اکنون دولت سیزدهم به منظور مقابله با فساد در حوزه آرد و نان شهامت به خرج داده تا این طرح انجام شود که واقعا ستودنی است و امیدواریم که زیرساخت‌های لازم برای اجرای صحیح آن فراهم شود.

انتهای پیام/1003
منبع: شاخص خبر 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان