۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص بیش‌از ۴میلیارد تومان برای تجهیز خانه‌های بهداشت استان
کد خبر: ۳۵۷۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۲۱ ساعت: ۶:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی قزوین خبر داد

اختصاص بیش‌از ۴میلیارد تومان برای تجهیز خانه‌های بهداشت استان

هاشم علیجانی گفت: خوشبختانه با هماهنگی انجام شده نزدیک به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بهبود استاندارد واحدهای بهداشتی درمانی به ویژه خانه‌های بهداشت مناطق روستایی پیش‌بینی شده است.

اختصاص بیش‌از ۴میلیارد تومان برای تجهیز خانه‌های بهداشت استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هاشم علیجانی در نشست خبری که روز گذشته به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: پوشش نظام شبکه سلامت در بخش‌های روستایی استان قزوین حدود ۹۷ درصد است.

وی افزود: عمده خانه‌های بهداشت در سطح استان فعال است به جز چند خانه بهداشت که به دلیل کاهش شدید جمعیت در آن خدمات به صورت سیار ارائه می‌شود و تقریباً می‌توان گفت که به نوعی ۱۰۰ درصد خانه‌های بهداشت استان فعال است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی قزوین تصریح کرد: اخیرا با پیگیری‌های انجام شده اعتباراتی از محل محرومیت‌زدایی گرفته شد و به منظور بهبود استاندارد تجهیزات خانه‌های بهداشت تخصیص خواهد یافت.

۱۰۰ درصد خانه‌های بهداشت استان فعال است

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی به لحاظ فنی در خانه‌های بهداشت نداریم اما در عین حال نیاز است که تجهیزات هر چند سال بازنگری شود و در دو سال اخیر نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا که یک موضوع پیش‌بینی نشده بود همه چیز معطوف به این قضیه شد.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی انجام شده نزدیک به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بهبود استاندارد واحدهای بهداشتی درمانی به ویژه خانه‌های بهداشت مناطق روستایی در استان قزوین پیش‌بینی شده است.

در ادامه عطیه رزازی بیان کرد: مکمل‌هایی برای گروه سنی پرخطر در مراکز خدمات جامع سلامت تجویز می‌شود که شامل گروه‌های سنی کودکان زیر دو سال، مادران باردار و شیرده و دانش‌آموزان دوره متوسطه بوده و از مکمل‌ها به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

فعالیت ۱۵ رادیولوژیست در مراکز دولتی استان

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی علوم پزشکی قزوین افزود: با توجه به افزایش قیمت مکمل‌ها طی سال گذشته، اولویت را به مراکز روستایی و حاشیه شهرها دادیم که مکمل‌ها را دریافت می‌کنند و در گام بعدی با تخصیص بودجه بیشتر می‌توانیم سایر گروه‌های شهری را هم پوشش دهیم.

در ادامه کشاورز عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ پزشک رادیولوژیست در مراکز درمانی دولتی سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزویم افزود: بر اساس منابعی که در اختیار داریم به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی، باید نیازها را تنظیم کنیم و اینکه انتظار داشته باشیم همیشه پزشک در مرکز سلامت حضور داشته باشد ایده‌ال است اما تجهیزات و پزشک ما در استان به این میزان نیست‌.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان