۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عده‌ای با سنگ‌اندازی و تهدید با تغییر به نفع مردم مخالفت‌ می‌کنند
کد خبر: ۳۵۷۵۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۸ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

چرخه‌ی تولید، حمل و توزیع آرد نیازمند اصلاح است/ عده‌ای با سنگ‌اندازی و تهدید با تغییر به نفع مردم مخالفت‌ می‌کنند

عباس کاظمی با تاکید بر اینکه گفت: عزم فرمانداری قزوین در برخورد با فساد در حوزه آرد و گندم جدی است؛ عده‌ای سنگ‌اندازی و تهدید می‌کنند تا مانع تحقق این امر حیاتی شوند؛ اگر کسی بخواهد در مسیر مبارزه با فساد خللی ایجاد کند بدون شک برکنار و با خاطیان برخورد خواهد شد.

عده‌ای با سنگ‌اندازی و تهدید با تغییر به نفع مردم مخالفت‌ می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، عباس کاظمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان برگزیده ناحیه یک قزوین که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: دولت سیزدهم به دنبال تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی است و با تمام توان سعی دارد با انحرافات و فساد مبارزه کند.

فرماندار قزوین با تاکید بر اینکه رفع مشکلات معیشتی در اولویت دولت کنونی است. گفت: سود حاصل از ارز ترجیحی۴۲۰۰ تومانی به جیب جریان و افراد سود جو می‌رود و در این میان سرمایه‌های ملی هدر رفته و عموم مردم از آن بی‌بهره خواهند بود.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده بهینه از منابع آبی استان اظهار کرد: مسئله کم‌آبی و تغییرات اقلیمی مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده از طرفی سهم حق‌آبه قزوین نیز از سد طالقان به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

کاظمی با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشتی از خواسته‌های مردم است، تأکید کرد: دولت سالانه ۹۵ هزار میلیارد تومان بابت یارانه نان پرداخت می‌کند تا مردم به نان ارزان دسترسی داشته باشند اما بیش‌از ۶۰ درصد این یارانه منحرف می‌شود.

وی افزود: چرخه‌ی تولید، حمل و ذخیره‌سازی آرد نیازمند بازنگری و اصلاح است؛ گندم را از کشاورز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و بعداز فرآوری به آرد ۱۵ هزار تومانی تبدیل می‌شود؛ آرد تولید شده را با دو قیمت یارانه‌ای یک و دو در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد که در واقع بسیار ارزان‌تر از هزینه تمام شده برای دولت است.


این مسئول یادآور شد: دولت به حوزه آرد یارانه اختصاص می‌دهد که نان ارزان و با کیفیت به دست مردم برسد؛ در این میان عده‌ای سودجو از پایین بودن نرخ آن سواستفاده کرده و آرد را با قیمت‌ها هنگفت به فروش می‌رساند؛ برخی نانوایان متخلف یک کیسه آرد را به 20 برابر نرخ اصلی آن به فروش می‌رسانند.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از نظارت‌ها را در دولت قبل تعطیل کردند و حالا که قصد داریم با این شبکه فساد که امنیت غذایی مردم را به خطر می‌اندازد، مقابله کنیم به دروغ می‌گویند فرمانداری می‌خواهد با کارگر مظلوم نانوایی که روزی ۱۵۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، برخورد کند.

کاظمی تصریح کرد: عزم فرمانداری قزوین در برخورد با فساد در حوزه آرد و گندم جدی است؛ عده‌ای سنگ‌اندازی و تهدید می‌کنند تا مانع تحقق این امر حیاتی شوند؛ اگر کسی بخواهد در مسیر مبارزه با فساد خللی وارد کند بدون شک برکنار و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با ارز ۴۲۰۰ تومانی شکاف طبقاتی ایجاده کرده‌اند، افزود: دولت سیزدهم به دنبال تحقق مردمی‌سازی یارانه‌‌ها و تحقق عدالت است، اگر این یارانه را به خود مردم بدهیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

فرماندار خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان نخبگان و گروه‌های مرجع باید حقایق را برای جامعه تبیین کنند؛ نباید اجازه دهیم امنیت غذایی مردم توسط عده‌ای سودجو به مخاطره انداخته شود و معیشت طبقه محروم جامعه را تحت فشار قرار دهند؛ فساد در هر شکل، ظاهر و وابسته به هر جریانی که باشد با آن برخورد می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: عده‌ای به غلط به دنبال ایجاد حواشی هستند؛ دولت نمی‌خواهد یارانه را حذف و زمینه‌ساز گرانی شود بلکه تلاش دارد یارانه‌ها را مستقیم به دست مردم برساند تا با این روش بستر فساد جمع شود.

انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان