۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تحت هیچ شرایطی قیمت نان برای مصرف‌کننده تغییر نخواهد کرد
کد خبر: ۳۵۷۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۸ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی قزوین:

تحت هیچ شرایطی قیمت نان برای مصرف‌کننده تغییر نخواهد کرد

مجید رحمانی گفت: براساس تصمیمات اولیه یارانه به همان میزان به اشخاص تعلق می‌گیرد و حتی دولت میزان بیشتری هم در نظر گرفته بنابراین هیچ جای نگرانی در حوزه نان خانوار وجود ندارد.

تحت هیچ شرایطی قیمت نان برای مصرف‌کننده تغییر نخواهد کرد
مجید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی نان خانوار آزاد نمی‌شود، اظهار کرد: دولت در صورت هدفمندی آرد نان سنتی در نظر دارد که به جای واگذاری یارانه به کالا، آن را مستقیم به شخص ارائه دهد و این در حالی است که این روند در تمام دنیا در حال اجرا است.

وی افزود: پیش از این یارانه آرد و نان به صورت غیرمستقیم و با ارائه به کالا پرداخت می‌شد و همین عامل موجب تخلفات عدیده‌ای در حوزه فروش آرد به صورت آزاد شده بود که در واقع اتلاف منابع دولتی را به همراه داشت.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی قزوین با بیان اینکه گندم و آرد نان صنف و صنعت به قیمت جهانی عرضه می‌شود، ابراز کرد: پیش از این اصناف هم آرد سهمیه‌ دولتی دریافت می‌کردند اما باتوجه به تفاوت قیمت آرد یارانه‌ای و آزاد بخشی از سهمیه خود را به صورت آزد در بازار به فروش می‌رساندند.

رحمانی ادامه داد: اکنون هماهنگی لازم در مورد حذف یارانه از بخش صنعت انجام شده اما مابقی حوزه آرد و نان مانند سابق کاملا به صورت یارانه‌ای صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: فعلا تصمیم نهایی مصوب نشده اما براساس تصمیمات اولیه، یارانه به همان میزان و حتی بیشتر به اشخاص تعلق می‌گیرد بنابراین هیچ جای نگرانی در حوزه نان خانوار وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی قزوین در پایان گفت: تاکنون تصمیمی مبنی بر زمان آغاز اجرای این مصوبه اتخاذ نشده اما آمادگی و زیرساخت لازم برای اجرای این ابلاغ وجود دارد.

انتهای پیام/1003

منبع: شاخص خبر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان