۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق در استان کشف و توقیف شد
کد خبر: ۳۵۷۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۸ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق در استان کشف و توقیف شد

 محمد قاسمی گفت: طی دو روز اخیر بیش از ۱۵ دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت که بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد، که این میزان قاچاق چوب جای نگرانی دارد.

بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق در استان کشف و توقیف شد
 محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: حسب اخبار واصله مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان به مقصد استان های شمالی، دستورات قضایی لازم مبنی بر استقرار گشت های ایست و بازرسی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان در محور قزوین- رشت صادر شد.

وی افزود: در همین راستا مطابق اقدامات صورت گرفته، طی دو روز اخیر بیش از ۱۵ دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: با توقیف خودروها موصوف، بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد، که این میزان قاچاق چوب جای نگرانی دارد.

قاسمی همچنین تاکید کرد: قطع بی‌رویه درختان مثمر و جنگلی آسیب های سنگین و جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می سازد و به همین خاطر مبدا بارگیری چوب های قاچاق و مقصد آنها در مرحله شناسایی قرار دارد و قطعاً با عوامل دخیل برخورد قاطع خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: قطع درختان باید با اخذ مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد و هرگونه قطع غیرمجاز درختان و حمل آنها ممنوع و در صورت کشف، قاچاق محسوب می شود و برای متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید گفت: عوامل بومی و محلی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند و با توجه به گستردگی اراضی و باغات، قطع  هر گونه درخت و حمل آنها را به سازمان های متولی، مراجع انتظامی اطلاع دهند، تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان، ضمن هشدار جدی به متخلفان خاطر نشان کرد: بر اساس دستورات قضایی صادره به عوامل انتظامی و تشکیل گشت های ایست و بازرسی توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، حمل و نقل هرگونه چوب فاقد مجوز از محورهای مواصلاتی استان ممنوع بوده و خودروهای حمل توقیف و به پارکینگ منتقل شده و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان