۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری گام سوم تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین
کد خبر: ۳۵۷۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۷ ساعت: ۱۶:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین خبر داد

برگزاری گام سوم تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین

سید قاسم سید قوامی گفت: گام سوم رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه با اجرای پنج اثر در قالب ۵۲ اجرا در ۲۱ مسجد برگزار خواهد شد.

برگزاری گام سوم تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حمیدرضا ملازینل در نشست خبری جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که ظهر امروز در حوزه هنری قزوین برگزار شد، با اشاره به جاری بودن هنر نمایش در لحظه‌ها اظهار کرد: نمایش هنری مردمی و برخوردار از تاثیرگذاری اجتماعی است زیرا با حضور مردم شکل می‌گیرد و در کنار مردم قرار دارد.

حوزه هنری پرچمدار تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است

وی افزود: پرچمدار این نوع تئاتر که بعد از انقلاب شکل گرفت حوزه هنری است و هدف آن حضور در مکان‌های دارای مخاطب عام تعریف شده و به همین دلیل این رویداد در مساجد سطح استان برگزار می‌شود.

معاون حوزه هنری استان قزوین گفت: کشف استعداد، خلق مخاطب جدید و گروهی بودن از جمله مواردی است که در تئاتر بچه‌های مسجد تحقق پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به رسالت توسعه مخاطب در آثار هنری بیان کرد: در راستای این رسالت تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در نقاط مختلف به اجرای نمایش می‌پردازند و هنری هنرمند پرور است.

حمایت نهاد‌های مختلف باعث رونق تئاتر بچه‌های مسجد می‌شود

ملازینل تاکید کرد: در رونق گرفتن تئاتر بچه‌های مسجد به همگرایی و حمایت نهادهای مختلفی که در این عرصه نقش آفرین هستند نیازمندیم چرا که تحقق آن باعث رشد کمی و کیفی آثار می‌شود.

وی در پایان گفت: این هنر باید تحول‌آفرین و زمینه ساز تحول در زیست‌بوم باشد.

کشف ۲۵ استعداد درخشان در حوزه نمایش

سید قاسم سیدقوامی نیز در این نشست با اشاره به آغاز پروژه استعدادیابی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مرداد ماه سال گذشته اظهار کرد: ۲۲ گروه در سال ۱۴۰۰ در رویداد محرابیان ثبت نام کردند که ماحصل مصاحبه با آنها انتخاب ۲۵ استعداد درخشان هنر‌های نمایشی مردمی بود.

وی افزود: درنهایت ۱۲ گروه از ۱۸ گروهی که متن‌های نمایش را در اختیار داشتند مجوز حضور در این رویداد را کسب کردند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین از برگزاری دو مرحله از نمایش‌های مردمی بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: گام سوم از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه با اجرای پنج اثر در قالب ۵۲ اجرا در ۲۱ مسجد برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در مجموع شاهد برگزاری ۱۱ نمایش و ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد خواهیم بود و در پایان ۳ اثر برگزیده به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال می‌شود.

سید قوامی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های حوزه هنری قزوین اجرای تئاترهای آپارتمانی است که فاز اول آن به صورت آزمایشی در چند آپارتمان منتخب اجرا و به دغدغه‌های موجود خواهد پرداخت.

وی در پایان گفت: تقسیم بندی تئاتر به مخاطب عوام و خاص اشتباه است و در این رویداد با مخاطب بدون واسطه ارتباط برقرار می‌کنیم. در انتهای این نشست از پوستر جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان