۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رویداد هوانورد در آئین پنجاه بدر قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۷ ساعت: ۱۶:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری قزوین:

رویداد هوانورد در آئین پنجاه بدر قزوین برگزار می‌شود

مهدی حاجی خانی گفت: برای روز ۵۰ بدر ۶ فروند هواپیمای آموزشی و مسافربری برای پرواز بر آسمان استان و تماشای جاذبه‌های قزوین آماده شده است که در فرودگاه کشاورزی به پرواز در می‌آیند.

رویداد هوانورد در آئین پنجاه بدر قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ مهدی حاجی خانی  ظهر امروز در نشست خبری مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن شهید بهشتی میراث فرهنگی قزوین برگزار شد با اشاره به برگزاری رویداد هوانورد در آیین پنجاه بدر قزوین اظهار کرد: برای روز ۵۰ بدر ۶ فروند هواپیمای آموزشی و مسافربری برای پرواز بر آسمان استان و تماشای جاذبه‌های قزوین آماده شده است که در فرودگاه کشاورزی به پرواز در می‌آیند.
 
وی افزود: همچنین در روز پنجاه بدر ایر تاکسی در استان قزوین برای پرواز به شهرهای مختلف افتتاح خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های قزوین گفت: با هدف شناساندن قزوین برای تمام دنیا برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با شروع این رویداد شاهد ارتقاء کیفیت برنامه‌ها در سال‌های آتی باشیم.
 
این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما پرواز در آسمان قزوین با بالن بود که به دلیل شرایط جوی روز دوشنبه کنسل شد اما پرواز از طریق هواپیما جاذبه‌ای که مدنظر داریم را ایجاد خواهد کرد.

پنجاه بدر ثبت ملی شده است

حاجی خانی عنوان کرد: از آنجایی که هواپیماها متعلق به بخش خصوصی است درباره جزئیات هزینه پرواز اطلاعی ندارم و قطعا هزینه آن باتوجه به پرواز و مسافت آن محاسبه می‌شود.
 
وی در پایان گفت: پروازها از امنیت کامل برخوردار هستند و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد برگزاری این رویداد و افتتاح آن با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهیم بود.

علیرضا خزائلی در ادامه اظهار کرد: این روز یکی از آیین‌های سنتی استان به شمار می‌رود که ثبت ملی شده و در قزوین برنامه‌های متنوعی برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: امسال به مناسبت پنجاه بدر علاوه بر اقامه نماز باران، برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز پیش بینی کرده‌ایم که در مصلای قزوین و جنب باغستان سنتی برگزار خواهد شد.

میزبان راهنمایان گردشگری در روز ۵۰ بدر هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در روز پنجاه بدر میزبان جمعی از راهنمایان گردشگری کشور هستیم تا به ما برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، سنت‌ها و آئین‌های قزوین به هموطنان کمک کنند.

این مسئول تصریح کرد: برای نامگذاری جدید بر روی آئین پنجاه بدر اصرار نداریم زیرا پنجاه بدر و روز باران در امتداد هم هستند و نباید یکدیگر را تحت شعاع قرار دهند.

خزائلی در پایان بیان کرد: باید از ظرفیت چنین آیین‌هایی برای شناساندن هویت، تاریخ و فرهنگ قزوین به ایران و جهان استفاده کنیم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان