۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نوزدهمین جشنواره «تئاتر زندانیان کشور» در قزوین
کد خبر: ۳۵۷۵۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۷ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خبرداد:

نوزدهمین جشنواره «تئاتر زندانیان کشور» در قزوین

حمیدرضا جهانگیری گفت: جشنواره تئاتر زندانیان کشور از ۱۹ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می شود.

نوزدهمین جشنواره «تئاتر زندانیان کشور» در قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از فارس، حمیدرضا جهانگیری زرگانی مدیرکل امور  زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین در نشست مطبوعاتی «نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور» با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت دبیرخانه نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور از سال گذشته در قزوین آغاز شده و این جشنواره در راستای اجرای سیاست های تحولی قوه قضائیه به زندان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از ابزارهایی که در کنار سایر برنامه های اصلاحی می تواند اثرگذار باشد استفاده از هنر است از این رو با استفاده از این ابزار می توان تاثیر زیادی در اصلاح و تربیت زندانیان داشت.

جهانگیری خاطرنشان کرد: پیش از این جشنواره تئاتر زندانیان در  ۱۰ استان کشور برگزار و نفرات برگزیده در جشنواره ملی که به میزبانی قزوین برگزار می شود، حضور پیدا می کنند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین اعلام کرد: ۸۲ اثر نمایشی از ۳۱ استان برای شرکت در نوزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر زندانیان دریافت شده که مرحله اول جشنواره یازدهم و دوازدهم بهمن ماه سال گذشته به صورت ویدیویی مورد بازبینی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از 82 اثر دریافتی ۷۱ اثر مربوط به تئاتر مردان و ۱۱ اثر مربوط به تئاتر زنان است که پس از بازبینی ۲۵ اثر برای شرکت در مرحله حضوری جشنواره انتخاب شدند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ما در جشنواره موضوع خاصی را مطرح نمی کنیم گفت: جشنواره مکتب حاج قاسم در کرمان برگزار شد و بنا شد تا آثار مربوط به حاج قاسم هم در این جشنواره شرکت داده شوند.

وی ادامه داد: نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور بنا بود بهمن ماه سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و مقرر شده تا از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری این جشنواره برگزار شود.

جهانگیری یادآور شد: تمامی کسانی که در جشنواره شرکت می کنند در مرخصی هستند و برای کسانی که شرکت می کنند امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: 110 نفر متشکل از مربی و شرکت کننده در این جشنواره حاضرند که 87 نفر آن ها مددجو هستند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین همچنین اظهار کرد: در مرحله اول تهران، اصفهان، لرستان و مرکزی بیشترین آثار را ارائه دادند که پس از داوری تهران، فارس و یزد بیشترین اثر جهت شرکت در جشنواره حضوری را دارا هستند.

وی گفت: آثار جشنواره در سالن امام خمینی(ره) و سالن علامه به نوبت اجرا خواهند شد و اختتامیه جشنواره نیز صبح روز ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار می گردد که البته حضور برای مردم رایگان است.

جهانگیری مطرح کرد: برای نفرات اول تا سوم جشنواره هدایایی در نظر گرفته شده که نفر اول هدیه نقدی و تندیس جشنواره و مجموعه ای از کتاب ها با موضوع تئاتر را دریافت خواهد کرد.

مدیرکل امور زندان ها، اقدامات تامینی و امنیتی استان قزوین افزود: شهرام زرگر، محمد رضا رحیمی و نسیم ادبی، داوران این دوره از جشنواره تئاتر سراسری زندانیان کشور هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: فراهم کردن شرایط تحصیلی یکی از اقداماتی است که در زندان ها صورت می گیرد از این رو در حال حاضر ۱۶۲ دانش آموز در زندان‌ها داریم که ۳۲ دو نفر از آنها تا پایان اردیبهشت ماه، مدرک دیپلم دریافت می کنند.

جهانگیری بیان کرد: ۷۰ درصد محکومین زندانی مشغول به کار هستند که از جمله فعالیت های آنها می توان به خیاطی، دامداری، کشاورزی، مونتاژ کلید و پریز و مونتاژ قطعات رادیاتور اشاره کرد.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان در پایان گفت: در صورت رضایت کارفرما از زندانیان مشغول به کار، اشتغال آنها به صورت پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان