۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ارتقاء سرانه فضای ورزشی مدارس استان
کد خبر: ۳۵۷۴۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۷ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

ارتقاء سرانه فضای ورزشی مدارس استان/ ۲۸زمین چمن مصنوعی در قزوین احداث می‌شود

نقی سیاهکالی‌مرادی گفت: با معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش قراردادی منعقد کردیم و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان گذاشتند تا ۵ سالن ورزشی و ۲۸ زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح استان احداث کنیم.

ارتقاء سرانه فضای ورزشی مدارس استان
نقی سیاهکالی‌مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: عدم برقراری عدالت آموزشی باعث شده تا دانش‌آموزان جنوب شهر قزوین برای ثبت‌نام در مدارس بالای شهر تلاش کنند در حالی که در مناطق حاشیه شهر قزوین هم به نسبت مدارس خوبی داریم.
 
وی افزود: نظام تعلیم و تربیت باید به شکلی باشد که همه مدارس از امکانات و کیفیت آموزشی یکسانی برخوردار باشند و ما تلاش کردیم که به این سمت حرکت کنیم اما تاکنون این امر محقق نشده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: البته تبلیغات هم در اسقبال از مدارس بدون تاثیر نیست به طوری که برخی مدارس با وجود عدم برخورداری از شرایط خیلی مطلوب اما با تبلیغات در سطح شهر برجسته شده و والدین برای حضور فرزندشان در این مدارس بسیار پافشاری می‌کنند.
 
وی بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که با ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها همه مدارس از امکانات یکسانی بهره‌مند شوند تا والدین بتوانند با آرامش‌خاطر فرزندانشان را در منطقه جغرافیایی محل سکونت خود ثبت‌نام کنند و دچار مشکل نشوند.

کمبود هنرستان در منطقه شهر صنعتی قزوین
 
سیاهکالی مرادی تصریح کرد: هنوز در چند روستای استان مدارس کانکسی وجود دارد اما در مجموع وضعیت ساختمان‌های آموزشی مطلوب است البته در منطقه شهر صنعتی کمی با کمبود فضای هنرستان‌ مواجه هستیم.
 
وی بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز اقدامات خوبی را در سطح استان قزوین انجام دادند و کمبود کلاس‌های درس را بسیار جبران می‌کنند که امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.
 
این مسئول اضافه کرد: با معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش قراردادی منعقد کردیم و 10 میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان گذاشتند تا 5 سالن ورزشی و 28 زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح استان احداث کنیم.
 
وی در پایان بیان کرد: 40 درصد این اعتبار به ما داده شده و 60 درصد آن را هم باید از ظرفیت خیرین و سایر دستگاه‌ها استفاده کنیم تا در طول یک سال بتوانیم این کار را انجام دهیم که تحول و اقدام بزرگی بوده و سرانه فضای ورزشی استان ارتقاء خواهد یافت.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان