۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت باید نگرانی مردم در زمینه تامین کالاهای اساسی را رفع کند
کد خبر: ۳۵۷۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۶ ساعت: ۱۸:۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

دولت باید نگرانی مردم در زمینه تامین کالاهای اساسی را رفع کند

حجت‌الاسلام سید مهدی خضری گفت: دولت باید قبل از اجرای طرح‌هایش در این شرایط اطمینان خاطر نسبت به کالاهای اساسی به قشر محروم دهد و مطرح کند در راستای این طرح بنا است که کالاهای اساسی با قیمت مناسب در اختیارآن‌ها قرار گیرد.

دولت باید نگرانی مردم در زمینه تامین کالاهای اساسی را رفع کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسئله گرانی در حوزه آرد طی هفته گذشته تبدیل به یک جریان در فضای مجازی شدو چالش‌هایی را به ویژه در فضای مجازی به وجود آورد.
 
وی افزود: در این راستا لازم می دانم مسئله‌ای را به دولت انقلابی و دلسوزان نظام و انقلاب مطرح کنم با توجه به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اکنون در یک جنگ ترکیبی یعنی اقتصادی، روانی، امنیتی و ابعد دیگر قرار داریم.
 
امام جمعه موقت شهرقزوین بیان کرد: زمانی که صحبت از جنگ ترکیبی به میان میآید باید یک ستاد فرماندهی در جبهه مقابل تعریف شود؛ ما در جبهه حق نیاز به یک ستاد فرماندهی ترکیبی داریم و اشتباه است اگر در جنگ ترکیبی صرفا یک اتاق اقتصادی تصمیم بگیرد، بلکه باید قرارگاه جهاد ترکیبی مقتدر داشته باشیم.
 
استفاده از ظرفیت رسانه در کنار تصمیمات اقتصادی ضرورت دارد
 
حجت الاسلام خضری عنوان کرد: قطعا دولت این اتاق و قرارگاه را تشکیل داده اما نیاز به مطالبه‌گری داریم که قدرتش در این جنگ ترکیبی افزایش یابد؛ زمانی که ما تصمیم اقتصادی می‌گیریم طبیعتا باید کنار آن حوزه رسانه حضور داشته باشد، همچنین حضور حوزه اقناع نخبگان جامعه و اقناع مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ابراز کرد: امیرالمومنین (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر یک خطبه راهبردی را گوشزد کرده و به گمان مردم نسبت به حاکمیت بسیار اهمیت داده اند، این خیلی مهم است که مردم نسبت به حاکمان چگونه فکر می کنند، حضرت به مالک می فرمایند اگر مردم نسبت به تو گمان ظلم بردند و گفتند مالک ظالم است، عذر خود را برای آن تصمیم آشکارا با مردم در میان بگذار که اگر این کار را بکنی گمان آن ها را اصلاح خواهی کرد؛ رهبر فرزانه انقلاب نیز تاکید دارد که دولت تصمیسمات خود را با مردم در میان بگذارد.
 
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: ما در وادی حکمرانی سه مدل تصمیم‌گیری بین خوب و بد داریم به طوریکه اگریک مسئله بد در یک دولت پایه گذاری شده باشد دولت بعدی مورد خوبی را جایگزین آن می کند، این تصمیم گیری خیلی پیچیده نیست؛ گاهی هم یک تصمیم گیری بین دو مسئله خوب است که باید بین خوب و خوب تر انتخاب کند.
 
حجت الاسلام خضری افزود: مدل دیگر جایی است که حاکم و مدیر باید بین بد و بدتر انتخاب کند، مشکل اصلی نیز در این قسمت است و دولت در تصمیم اخیرش بین بد یعنی تورم و بد دیگری به نام خروج سرمایه از کشور باید تصمیم گیری می‌کرد و کار بسیار دشوار بود.
 
وی اذعان کرد: عده‌ای در نظر دارند در چنین شرایطی دولت را به تسلیم بکشند و بحث آن‌ها موضوعات اخیر کشور نیست بلکه می‌گویند تنها راهکار ما تسلیم است؛ به دولت توصیه می‌کنیم که در چنین شرایطی باید با نخبگان صحبت کند همچنین با اتوجه به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب با درمیان گذاشتن تصمیمات با مردم اجازه ندهد مردم گمان بد کنند.
 
امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: دولت باید قبل از اجرای طرح‌هایش در این شرایط اطمینان خاطر نسبت به کالاهای اساسی به قشر محروم دهد و مطرح کند در راستای این طرح بنا است که کالاهای اساسی با قیمت مناسب در اختیارآن‌ها قرار گیرد.
 
حجت الاسلام خضری خطاب بنده به دلسوزان انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز یک چهره دغدغه‌مند و دلسوز در راس قوه مجریه قرار دارد و از ابتدای دولت هم همه می‌دانستیم که دولت نقاط قوت و نقاط ضعفی خواهد داشت که باید نقاط قوت را ببینیم.
 
وی اضافه کرد: بر اساس فرمایش امیرالمومنین(ع) برای نقاط ضعف باید خیرخواهی صورت گیرد که اکنون ادبیات برخی بعضا ادبیات خیرخواهانه نبوده و ادبیات دشمنی است؛ ما یک قرارگاهی در جمهوری به نام دولت جمهوری اسلامی داریم، در این جنگ ترکیبی قرارگاهی داریم که فرمانده آن رئیس دولت است.
 
امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: گرچه دولت نقاط قوت و نقاط ضعفی هم دارد، کسی قصد پوشاندن نقاط ضعف را ندارد، اما در میان این جنگ برخی گویا دشمن را روبروی خود نمی‌بینند؛ ما باید انتقاد کنیم و جلسه بگذاریم و تصمیمات اشتباه را اعلام کنیم اما مراقب باشیم و بر اساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب ادبیات‌مان طوری نباشد که با دشمن مخرج مشترک بگیریم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خضری در پایان گفت: رهبرفرزانه انقلاب در نامه‌ای به انجمن‌های اسلامی اروپا نوشتند اکنون ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و باید از پرچم انقلاب حفاظت کرده و کمک کنیم نقاط ضعف آن برطرف شود که امیدواریم خداوند عنایت کند تا در امتحانات آخرالزمان سربلند فائق شویم.
 
انتهای پیام/۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان