۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گرانی‌ها با درایت مسئولین کنترل شود
کد خبر: ۳۵۷۴۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۶ ساعت: ۱۶:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های قزوین مطرح شد؛

گرانی‌ها با درایت مسئولین کنترل شود/ فضای مجازی نیاز به مدیریت جدی دارد

ائمه جمعه شهرستان‌های قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به گرانی کالاهای اساسی که باعث نارضایتی مردم شده اشاره کرده و خواستار کنترل جدی این مسئله شدند.

گرانی‌ها با درایت مسئولین کنترل شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهرستان‌های استان قزوین اقامه شد.

آیت الله علی اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه تاکستان با سفارش به تقوا، ورودحضرت مسلم بن عقیل- سلام الله علیه- سفیر حضرت امام حسین علیه السلام به کوفه را مورد تحلیل وبررسی قرار داده و عبرت‌های این حرکت را یادآوری کرد.

امام جمعه تاکسنان به مناسبت تخریب قبور متبرکه حضرات معصومین- علیهم السلام- در قبرستان بقیع توسط وهابیت و ناصبی‌ها اظهار کرد: شیعه همیشه در طول تاریخ مورد مظلومیت قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آبادی قبور شریف در بقیع باشیم.

وی ساخت حرم شریف حضرت علی(ع) توسط عضد الدین دیلمی و بزرگداشت شیخ کلینی محدث بزرگ اسلام مروج آثار ارزشمند کافی را یادآوری کرده و افزود: این محدث بزرگ شیعه تمام متون کتاب شریف کافی را با وضو مکتوب کرده است و از منابع و کتب اربعه شیعه محسوب می شود.

آیت الله اسلامی ضمن گرامیداشت روز معلم، روزعقیدتی سیاسی سپاه و روز کارگر گفت: زحمات بزرگانی چون حجازی‌ها در مورد تربیت و برنامه‌های عقیدتی - سیاسی سپاه قابل ستایش است و تربیت نیروهایی ولایی و بسیجی‌های مخلص همانند شهید حججی از تربیت انقلاب اسلامی هستند.

وی ارزش و جایگاه معلمی را ارج نهاده و تصریح کرد: جایگاه معلم بسی فراتر از مسائل مالی و حقوق و مزایای این قشر بوده و معلمان را به الگوگیری از تلاش‌های علمی و انقلابی شهید مطهری توصیه می‌کنیم.

حجت الاسلام عبدالصمد رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی و تبعیت از اوامر و نواهی پروردگار اظهار کرد: بسیار به یاد خدا و مرگ باشید که موجب رستگاری در دنیا و آخرت است.

امام جمعه موقت آبیک در ادامه با اشاره به هفته معلم و نقش معلمان در تربیت جامعه و پیشبرد اهداف جامعه اسلامی این هفته را به معلمان زحمتکش تبریک گفت و ضمن قدردانی از حضور و سخنرانی عبدالله ملک پور سرپرست آموزش و پرورش شهرستان برای سعید کاظمی مدیر پیشین این اداره و معلمان شهرستان آبیک توفیقات روز افزون آرزو کرد.

رمضانی به هفته عقیدتی در سپاه پاسداران به مناسبت شهادت علامه بزرگ شهید مطهری اشاره کرد و گفت: تفکر شهید مطهری در ساختن تفکر انقلابی نقش مهمی ایفا می کند و سپاه پاسداران که امروز به مرحله قابل قبولی از پیشرفت‌ها و بلوغ فکری و عملی رسیده در سایه استفاده از تعلیمات و آثار شهید مطهری می باشد که چنین انسانهایی تربیت شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: سپاه افتخارات فراوانی دارد و همین جمله کوتاه امام(ره) که بر پیشانی سپاه می درخشد در مقام این نهاد کافی است که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

امام جمعه موقت آبیک تصریح کرد: به تیم مذاکره کننده کشورمان که تیم مقتدری است و اقتدار مردم و کشور را بالا می‌برد ، می‌گوییم: این ملت به چیزی کمتر از رفع همه تحریم‌ها راضی نخواهد بود و لغو تحریم سپاه از مهمترین خواسته های ملت ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: اگر کسی هم همنوا با آمریکا و اسرائیل می‌گوید سپاه باید در تحریم بماند همسو با اجانب است.

رمضانی اضافه کرد: امنیت بزرگترین نعمت الهی است که آن را در سایه حضور ملتِ موقعیت شناس و قدرشناس کشور، بیداری و هوشیاری سکاندار انقلاب اسلامی امام خامنه ای مدظله العالی و آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه سرافراز می دانیم.

امام جمعه موقت آبیک در ادامه در خصوص سفر اخیر ریاست جمهوری به همراه تعدادی از وزرا به استان قزوین و حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان آبیک اظهار کرد: آثار و برکات این سفر را شاهد خواهیم بود، البته هنوز مصوبات این سفر به صورت رسمی ابلاغ نشده اما فرماندار آبیک گفته است که مصوبات خوبی در خصوص ورزش و جوانان ، محیط زیست و آلاینده ها ، راه های روستایی، بیمارستان و مسائل درمانی، آب و فاضلاب و تسریع در انتقال آب سد طالقان به شهر آبیک داشته‌ایم و دولت نگاه ویژه‌ای دارد.

وی در پایان با اشاره به گرانی‌ها گفت: در خصوص گرانی‌ها نیز دولت شبانه روزی تلاش می کند و همانطور که در موضوع کنترل ویروس منحوس کرونا با همراهی دولت و ملت از فوتی های ۳ رقمی به تک رقمی رسیدیم، امیدواریم با تلاش دولت مردمی و همراهی مردم به زودی مشکلات مرتفع گردد که خداوند فرموده است " ان مع العسر یسرا " .
حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آوج پس از توصیه به رعایت تقوای الهی ابراز کرد: هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی است که خدمات خوبی در بحث ساخت و ساز، پزشکی، کمک های مومنانه و عناوین دیگر دارند و قشرهای های مختلف در این عرصه خدمات عظیمی انجام دادند.

وی افزود: در آستانه سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع قرار داریم وهابی‌ها با یک روایت دروغین و با یک حرکت زشت و با حمایت آل سعود قبور ائمه بقیع را تخریب نموده اند.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه وهابی‌ها به زائران عزیز توهین می‌کنند، بیان کرد: خداوند فرموده با وسیله هایی به سوی من بیاید؛ ائمه وسیله الهی هستند توسل ما به ائمه به خاطر این است که ما از عزت و آبروی آنها برای رسیدن به درگاه الهی استفاده می‌کنیم.

موسوی اظهار کرد: با عنایت به سالروز جنگ احد، رزمندگان ما نیز به تبعیت از پیامبر(ص)، امام علی(ع) و امام حسین(ع) در هشت سال دفاع مقدس با دست های خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح جنگیدند و با تکیه بر خداوند و ولایت فقیه پیروز شدند.

وی تاکید کرد: ولایت مسئله ای حزبی و سیاسی نیست، بلکه مسیر و راه صحیح و درست است و باید همیشه آن را بپیماییم.

امام جمعه آوج بیان کرد: فضای مجازی باید مدیریت شود تا هر کس هر خوراک مسمومی را به کشور ما سرازیر نکند و اگر فضای مجازی کنترل شده بود مادغدغه نداشتیم.

موسوی تاکید کرد: گرانی ها داد مردم را درآورده است و این بیشتر برمی‌گردد به سیاست غلط دولت قبل که ارز ۴۲۰۰ ای را رایج کرد و موجب فساد و مشکلات اقتصادی در کشور ما گردید.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان