۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عید فطر نمایانگر عظمت اجتماع مومنین است
کد خبر: ۳۵۷۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۳ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عید فطر نمایانگر عظمت اجتماع مومنین است

آیت الله عابدینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: عیدفطر جشن پیروزی فطرت و کمال انسانیت در پرتو انوار عبادت و بندگی است.

عید فطر نمایانگر عظمت اجتماع مومنین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدا را برای حضور پرشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در عرصه‌های معنوی و دینی شاکریم چون دشمنان در پی این هستند که فرزندان ما از دین برگردند و این موضوع را می‌خواهند در فضای جامعه القا کنند در حالی که اینگونه نیست.
 
وی ادامه داد: اعتکاف نوجوانان قزوینی در ماه مبارک رمضان نمونه بارز دین‌داری نسل امروز ماست به طوری که حدود 600 نفر از نوجوانان در مسجد معتکف شدند در حالی که برخی حتی روزه به آنها واجب نشده بود اما روزه گرفته، عبادت کرده و اعتکاف کردند و یقین داریم که هر سال به لطف و عنایت خدا این جمعیت بیشتر خواهد شد.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدا را سپاسگزاریم به خاطر راهپیمایی بسیار باشکوهی که مردم غیور ما در سراسر کشور و در سراسر دنیا و حتی غیرمسلمانان در روز قدس رقم زدند تا پشتیبانی خود را از مظلومان فلسطین اعلام کنند.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا را سپاسگزاریم برای اینکه در طول سالی که گذشت هر روز عزت، اقتدار، قوت، قدرت و شکوه مسلمانی و مسلمانان افزوده شد، هر روزی که گذشت دشمنان اسلام و مستکبران و زورگویان ضعیف تر شده و به افول خود نزدیک تر شدند و رژیم منحوس صهیونیستی بیشتر از همیشه زمین گیر شد.
 
وی خاطرنشان کرد: از خدای متعال می خواهیم همان عیدی که رسول خدا و امیرالمومنین (ع) برای امروز به ما وعده داده اند، آن عیدی را در سال پیش رو شکست نهایی و اضمحلال رژیم ظالم و منحوس صهیونیستی قرار دهد.
 
خطیب نماز عید فطر در قزوین ادامه داد: روز عید فطر این جملات را داریم که خدایا بر عذاب آن کافرانی که ظلم کرده و مستکبر هستند بیفزا، آن هایی که مانع راه خدا هستند، آن هایی که مردم از دست آنان به ستوه آمده اند، آن هایی که کشتار دسته جمعی به راه می اندازند و امنیت مردم را سلب کرده اند، آن هایی که آیات تو و پیامبران تو را تکذیب می کنند، خدایا بین آنان اختلاف انداخته و خودشان را به جان یکدیگر بینداز و در دل های آن ها ترس و وحشت را حاکم کن و هر چه برای مجرمین در نظر گرفته ای بر سر آنان بباران.
 
 
خطیب نماز عید فطر عنوان کرد: در این روز برای مرزداران دعا می کنیم، اکنون که ما در این مکان مشغول اقامه نماز هستیم، عزیزان ما در مرزها در حال ماموریت بوده و به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند، برای آنان دعا می کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما محتاج تقوا هستیم، خدایا این تقوا را روزی ما قرار بده، در قلب همه مومنین و مومنات ایمان و حکمت را قرار بده و توفیق شکر نعمت و وفای به عهدت را به ما عنایت کن، آن‌هایی که از میان ما رفته اند را مشمول غفران خود قرار بده و ما هم که قرار است به آنان ملحق شویم محتاج غفران و رحمت تو هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: برای نزولات آسمانی دعا می‌کنیم، خدایا باران رحمت خود را از ما دریغ مدار، این سرزمین نیازمند ما را از باران رحمت خود سیراب کن.
 
 
آیت الله عابدینی تاکید کرد: خدایا معیشت مردم را با خدمت گزاری دولت خدمتگزار، با بسیج خیرین و مومنین و با دعای خیر نمازگزاران و روزه دارانی که آمده اند از تو جایزه بگیرند، سر و سامان مناسبی عنایت کن و بر توفیقات دولت در خدمت به مردم بیفزای و موانع رزق و روزی و معیشت مردم را از سر راه آنان بردار.
 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر گناه کنیم، از عبادت دور بمانیم، اهل ذکر نباشیم، در عالم غفلت به سر ببریم، به مرور زمان قلب ما تیره و تار می شود، حق و باطل را درک نکرده و شناخت خود را از دست می دهد، همچنین به مرور چشم دل نابینا شده و حقایق را نمی بیند، دنیاپرستی بر عبودیت و بندگی خدا غالب می شود، لذا عیدفطر به معنای جشن پیروزی فطرت، رشد و کمال انسانیت در پرتو انوار عبادت و بندگی خدای متعال است.
 
وی یادآور شد: در حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) آمده است شوال که آغاز می شود منادی فریاد بر می آورد ای مردم باایمان، برای دریافت جوایز خود که یک ماه در دانشگاه روزه داری، عبادت، سحرخیزی و قرائت قرآن حاضر بودید بشتابید، البته جایزه هایی که خداوند می دهد با جوایز دنیوی متفاوت بوده و قابل قیاس نیست، امروز به عنوان روز عید، هنگام دریافت این جوایز است.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: خداوند در ابتدای ماه مبارک رمضان ما را به تقوا دعوت کرد و گفت روزه بگیرید و برای رسیدن به تقوا همت کنید، امروز نیز در روز عیدفطر به خدای متعال در قنوت نماز عرضه می داریم که چه خوب جایزه دادی و دل ها را نورانی کردی و باطل انسان ها را صفا بخشیدی و عبادت، بندگی، توحید، معرفت، مردم دوستی و اخلاص را روزی دل های روزه داران کردی.
 
آیت الله عابدینی عنوان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند امروز برای کسانی که خدای متعال روزه آن ها را قبول کرد و نماز آن ها را پذیرفت روز عید است، در طول سال هر روزی که در آن معصیت نکردیم عید است.
 
 
وی افزود: امام حسن مجتبی (ع) در روز عیدفطر از جایی عبور می کردند، عده ای را مشاهده کردند که در غفلت بوده و اعمال عبادی روز عید را به جا نمی آورند و گویا اصلا درک نمی کنند که روز عید فطر چه روزی است، حضرت توقف کردند و رو به این جماعت فرمودند خدا ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه برای بندگان خود قرار داده، بندگان در این روز با عبادت و بندگی در معرفت از یکدیگر سبقت می گیرند، عده ای موفق به سبقت شده و رستگار می شوند، عده ای نیز کوتاهی کرده و خسارت زده می شوند، حضرت ادامه دادند بسیار جای تعجب است در روزی که محسنین در حال گرفتن جوایز خود هستند کسانی قدر ندانسته، غفلت کرده و خسارت می کشند، اگر پرده ها کنار برود مشخص می شود محسنین در چه جایگاهی هستند و گنه کاران چه شرایطی دارند.
 
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در حدیث دیگری از امیرالمومنین (ع) آمده است خداوند عید فطر را قرار داد تا شکوه و عظمت و اجتماع مومنین دیده شود، اینکه مسئولین و دست اندرکاران همت کردند و این شرایط را به وجود آوردند تا بتوانیم شکوه و عظمت نماز عید فظر را به صورت متمرکز شاهد باشیم، سفارش امیرالمومنین و ائمه است، عظمت مسلمین باید دیده شود، این عظمت در نمازهای جمعه، مساجد، راهپیمایی های انزجار از دشمنان خدا و حمایت از بندگان مظلوم خدا دیده می شود.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان