۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تقویت برنامه‌های کانون نیازمند تجهیز امکانات است
کد خبر: ۳۵۷۴۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۵ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بوئین‌زهرا:

تقویت برنامه‌های کانون نیازمند تجهیز امکانات است/کسب عنوان شایسته تقدیر کشوری کتابخانه باقرالعلوم(ع)

عباس خاکباز بیان کرد: کتابخانه باقرالعلوم(ع) بوئین‌زهرا در سال ۱۴۰۰ به دلیل تنوع و تعدد فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در بحث کتاب و کتابخوانی به عنوان کتابخانه شایسته تقدیر کشوری انتخاب شد.

تقویت برنامه‌های کانون نیازمند تجهیز امکانات است
عباس خاکباز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: کانون باقرالعلوم(ع) سال 87 در شهر عصمت‌آباد واقع در شهرستان بوئین‌زهرا تاسیس شده و زیر نظر مسجد حضرت اباالفضل(ع) فعالیت می‌کند.
 
وی افزود: این کانون در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تفریحی و ورزشی برای گروه‌های سنی مختلف برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.
 
مسئول کانون باقرالعلوم(ع) شهرستان بوئین‌زهرا تصریح کرد: معتقدم کانونی موفق است که در بحث جذب و پرورش و شکوفایی استعدادها خوب عمل کند و با تمامی ارگان‌ها تعامل داشته و در طول سال فعالیت‌های پویا و بانشاطی برگزار کند.

 
وی عنوان کرد: کانون باقرالعلوم(ع) همواره در مناسبت‌های مختلف متناسب با شرایط فعالیت دارد به طوریکه در دوران شیوع کرونا نیز اقدامات موثری برای دستگیری از نیازمندان و کاهش آلام مردم انجام داد.
 
خاکباز بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مومنانه، این کانون هم توانست در سه مرحله اقدام به اجرای این رزمایش نماید و در مجموع 66 بسته معیشتی به ارزش 150میلیون ریال به جامعه هدف اهدا شد همچنین با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه(س) 4 مرحله توزیع گوشت نذری به ارزش 40 میلیون تومان انجام شد.
 
وی خاطرنشان کرد: با تعامل مرکز نیکوکاری شهید انصاری عصمت‌آباد، نیازمندان واقعی منطقه شناسایی شده و بسته‌های معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کردیم.

 
این مسئول عنوان کرد: یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های کانون در چند سال اخیر تشکیل باشگاه فوتسال بود که منجر به جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به مسجد شده و همه بچه‌ها در فعالیت‌های مسجد همچون مکبری، موذنی، دعاخوانی و طرح تلاوت نور به صورت مستمر تلاش می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل گروه کتابخوانان ویژه خواهران و برادران کودک و نوجوان در پیام‌رسان واتساپ از دیگر فعالیت‌های مثمرثمر انجام شده است که تاثیر فراوانی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشت.
 
خاکباز عنوان کرد: شهر عصمت آباد حدود 3 هزار و 800 نفر جمعیت دارد که خوشبختانه مجموع تلاش‌ها و اقدامات موجب شده که کانون باقرالعلوم هم اکنون یک هزار و 500 عضو داشته باشد.

 
وی تصریح کرد: این کانون فعالیت‌های فرهنگی زیادی داشته که از جمله آن فعالیت قصه‌گویی، آموزش کامپیوتر، سلسله نشست‌های مطالعه، مشاوره  ویژه بانوان، طرح کتابخوانی در مدارس با عنوان "یک زنگ با کتاب در مدارس" و دیگر برنامه‌های مشارکتی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی در کتابخانه، مسجد یا مدرسه اجرا شد.
 
مسئول کانون باقرالعلوم(ع) بوئین‌زهرا عنوان کرد: این کانون از سال 96 تاکنون به لحاظ عملکردی هر سال عنوان نخست را در شهرستان بوئین‌زهرا به خود اختصاص داده؛ همچنین جزو 5 کانون برتر استان بوده است.
 
وی بیان کرد: ضمن اینکه کتابخانه باقرالعلوم(ع) بوئین‌زهرا در سال 1400 به دلیل تنوع و تعدد فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در بحث کتاب و کتابخوانی به عنوان کتابخانه شایسته تقدیر کشوری انتخاب شد.

 
خاکباز خاطرنشان کرد: کرونا با آمدنش حس نوع‌دوستی و مهربانی در بین همه ایرانیان برانگیخت به طوریکه در جای جای کشور و در کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج بسیاری از افراد به صورت داوطلبانه اقدام به تولید ماسک و توزیع پک بهداشتی و بسته معیشتی در سطح شهر کردند که این کانون نیز در حد توان در همه مباحث فعالیت چشمگیری داشت.
 
وی عنوان کرد: متاسفانه مسئولین به کانون‌ها آنطور که شایسته است بها نمی‌دهند و از آن حمایت نمی‌کنند، با توجه به اینکه کانون باقرالعلوم جزو کانون اول شهرستان و 5 کانون برتر استان قزوین است اما هیچ حمایتی از مسئولین شهری و استانی ندیدیم.
 
مسئول کانون باقرالعلوم(ع) بوئین‌زهرا گفت: این کانون از سال 87 تاسیس شده و حدود 14 سال از زمان شروع به فعالیت آن می‌گذرد و بسیاری از وسایل و امکانات آن فرسوده شده و کارایی لازم را ندارند و علی‌رغم مکاتباتی هم که با مسئولین ذی‌ربط برای حمایت از کانون جهت تامین تجهیزات صورت گرفت اما متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ماه رمضان امسال گفت: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ماه مبارک رمضان برای رده سنی ۴ تا ۱۲ سال، بازدید از کتابخانه سیار و معرفی خدمات و بخش‌های مختلف آن، مسابقه شعرخوانی و قصه گویی، حضور در پایگاه انتقال خون استان قزوین، محفل جزء خوانی قرآن و شرکت در طرح اهدای خون از فعالیت‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان است.

خاکباز در پایان بیان کرد: به همت کتابخانه و کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) و همکاری مرکز نیکوکاری عصمت آباد و مشارکت خیرین برای چهارمین سال متوالی طرح کمک مومنانه اجرا شد و در این طرح تعدادی بسته معیشتی به ارزش ۷ میلیون تومان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان