۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مشکلات کارگران با حمایت از تولید ملی حل می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۴۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۲ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان قزوین:

مشکلات کارگران با حمایت از تولید ملی حل می‌شود

مهدوی منش گفت: راه خروج از مشکلات در کارخانجات و واحدهای تولیدی تکیه بر توان داخلی است، چراکه دشمن با تمام توان خود برای جنگ اقتصادی با ما آمده و کارگران افسران این جنگ تمام عیار اقتصادی هستند.

مشکلات کارگران با حمایت از تولید ملی حل می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ استان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور بیش از 13 شهرک و 5 ناحیه صنعتی دارد؛ شهرک‌هایی که نزدیک به هزار واحد تولیدی را در دل خود جای داده است.

وجود این واحدهای تولیدی و صنعتی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، نیاز به حجم بالایی از نیروی کار متخصص و متبحر دارد که به طور حتم حضور این حجم از کارگران در سطح استان نیازمند توجه، حمایت، صیانت و برنامه‌ریزی دارد که این مهم در گرو مشارکت همه سازمان‌ها، نهادهای مسئول، کارفرمایان و کارآفرینان می‌باشد.

سازمان بسیج کارگران یکی از نهادهایی است که با هدف اسلامی کردن محیط‌های صنعتی و با کمک به رفع موانع تولید و افزایش بهره‌وری و همچنین حل مشکلات کارگری فعالیت می‌کند.

ابوالفضل سرهنگ مهدوی‌منش مسئول بسیج کارگران و کارخانجات قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در خصوص اهداف بسیج کارگران اظهار کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات قزوین در دو محور کلی کمک به تولید و رفع موانع تولید در قالب طرح شهید کریمی برنامه و سیاست دارد که در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و ارتباط گیری و تعامل با دستگاه‌های مرتبط تلاش می‌کند.

وی افزود: رسالت دیگر بسیج کارگری مقابله با آسیب‌های جامعه کارگری و ارتقاء سطح کارگر در حوزه‌های مختلف معرفتی، بصیرتی، جسمی، سلامت کاری و مقابله با اعتیاد، ترویج نماز و امربه معروف، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و مقابله با طلاق، ترویج وجدان کاری و غیره به عنوان طرح شهید برونسی است.

مهدوی‌منش با اشاره به نیازسنجی واحدهای تولیدی در طرح شهید برونسی بیان کرد: در این طرح براساس نیاز کارگر و کارفرما در هر واحد تولیدی برنامه‌های نشاط ‌افزایی، آموزش، مسائل فرهنگی و موارد مختلف دیگر تدوین و اجرا می‌شود.

حل آسیب‌های اجتماعی در بین قشرکارگری جزو اولویت‌هاست

وی ادامه داد: بسیج کارگران استان در نظر دارد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی ارتباط موثر، کلاس‌های فنی با هماهنگی فنی‌وحرفه‌ای، برگزاری کارگاه‌های مواجهه با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد؛ در قالب روشنگری و هدایتگری به جامعه کارگری استان خدمتی داشته باشد.

مسئول بسیج کارگران استان با اشاره به برپایی حلقه‌های صالحین در بین کارگران بسیجی، اظهار کرد: حلقه‌های صالحین در جهت معرفت، بصیرت‌افزایی و برطرف کردن شبهات و مسائلی که کارگران با آن مواجه هستند، به صورت پرسش و پاسخ و ارتباط رودررو برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تعاملی که با بسیج حقوق‌دانان و کانون وکلا داشتیم؛ مشاوره رایگان و یا کم‌هزینه حقوقی برای کارگران و کارفرمایان که مشکل حقوقی دارند، فراهم شده و تمام این خدمات در هر واحد تولیدی بنا به نیاز آن مجموعه و ارتباط فرمانده پایگاه با کارفرما ارائه خواهد شد.

مهدوی‌منش افزود: از برنامه‌های تخصصی بسیج کارگران «ایران یار» است که به صورت بازدید اقشار مختلف از کارخانجات سطح استان بوده که باعث انتقال حس امید و خودباوری می‌شود و از طرفی سبب حمایت و تبلیغ کالای ایرانی و محصولات تولیدی در مجموعه خواهد شد.

مسئول بسیج کارگران استان جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی و شیفت ایثار را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج کارگران عنوان کرد و گفت: در جلسات اخوت با ایجاد تعامل و انس بین کارگر و کارفرما سعی داریم شرایطی فراهم کنیم تا کارگران بتوانند در فضای صمیمی با مدیران و کارفرمایان به گفت‌وگو پرداخته و مسائل خود را حل و فصل کنند.

وی ادامه داد: کارگران بسیجی علاوه بر شیفت کاری خود در راستای کمک به تولید و افزایش بهره‌وری در قالب شیفت ایثار به صورت رایگان برای مجموعه کار می‌کنند که منجر به کمک به خط تولید می‌شود و گاهی نیز درآمد این شیفت در قالب کمک‌های مومنانه صرف کارگران نیازمند و کم برخوردار می‌شود.

راه خروج از مشکلات در کارخانجات و واحدهای تولیدی تکیه بر توان داخلی است

مهدوی‌منش تصریح کرد: اعزام و سخنرانی کارفرمایان، مدیران و فرماندهان پایگاه‌ها در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه استان در قالب «طرح سفیران تولید» از دیگر برنامه‌های بسیج کارگران است که این امر موجب آگاهی شهروندان نسبت به میزان ارزآوری، صادرات و اشتغالزایی واحد تولیدی خود و نوعی تبلیغ محصولات تولیدی خواهد بود و می‌تواند حس امید، خوداتکایی و خودباوری را به جامعه منتقل ‌کند.

مسئول بسیج کارگران استان قزوین با بیان اینکه تربیت نیروی کار جهادی تراز اول انقلاب از اهداف نهایی بسیج کارگری است، افزود: امیدواریم با برنامه‌های تدارک دیده در بسیج کارگری بتوانیم فرهنگ کار اسلامی را در واحدهای تولیدی اجرا کنیم تا علاوه برافزایش میزان بهره وری و کارآمدی کارگران، نارضایتی‌ها را نیز از بین ببریم.

این مسئول اظهار کرد: راه خروج از مشکلات در کارخانجات و واحدهای تولیدی تکیه بر توان داخلی است، چراکه دشمن با تمام توان خود برای جنگ اقتصادی با ما آمده و کارگران افسران این جنگ تمام عیار اقتصادی هستند.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید در راستای تولید خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده که با ایجاد ارتباط بین واحدهای صنعتی، سنتی و شرکت‌های دانش بنیان؛ شان و منزلت کارگران را بالا ببریم چراکه اکنون کارگران فاخر تحصیل کرده‌ای داریم که موجب ارتقای علم‌ودانش ، فناوری و تکنولوژی در صنایع شده‌اند.

مهدوی‌منش در پایان گفت: در شرایط اقتصادی امروز کشور همه باید تلاش کنیم تا مشکلات و موانع از سر راه تولید برداشته شوند و در این راستا بسیج کارگری با تمام توان آمادگی همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمائی برای بررسی مشکلات و موانع شرکت ها و ارائه راهکار را دارد.

انتهای پیام/2001

منبع: شاخص خبر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان